• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

PXL_20230325_111124123.jpg


Aaaand it's here!
Please tell me its a dissapointment. If not.. LIE!

😍
 

ja,”tygbandet” som dom kommit ut med
k’nns hårt,och plastaktig fick göra ett extra hål i bandet för att det skulle passa någorlunda,men hoppas på att det skall bli mjukare och följsammare
känns lite Natoband med två lager, som sagt hoppas det blir mjukare och följsammare

Ja har inte provat sailcloth men hoppas att det stämmer det du säger
Blev ju lite ledsen 😔 när jag läste detta, har ju verkligen trott på bandets storhet,, hoppas verkligen att det bättrar sig!
Funderar på att tröstköpa ett 2-delat nato från @tidochting.se och hoppas på underverk!

984B89A4-7CDB-4E35-A4F6-7685BE5BDB84.jpeg
 
Senast ändrad:
Någon som vet hur man tajtar till spännet på en h-länk? Jag lekte med lillgrabben idag och efter några vilda dansrörelser öppnade sig spännet och klockan gled av handleden. Som tur är hann jag fånga den med två fingrar innan den föll i golvet. Jag har aldrig varit med om det tidigare. Både själva spännet och det lilla fliplåset känns ganska slappa när jag jämför med andra h-länkar. Går det att fixa själv och i så fall hur? Eller bör jag låta urmakare titta på det? Tack på förhand.
 
Någon som vet hur man tajtar till spännet på en h-länk? Jag lekte med lillgrabben idag och efter några vilda dansrörelser öppnade sig spännet och klockan gled av handleden. Som tur är hann jag fånga den med två fingrar innan den föll i golvet. Jag har aldrig varit med om det tidigare. Både själva spännet och det lilla fliplåset känns ganska slappa när jag jämför med andra h-länkar. Går det att fixa själv och i så fall hur? Eller bör jag låta urmakare titta på det? Tack på förhand.
Har det "breddat" på sig över pinnsen?? Isf borde du kunna trycka ihop det.

Edit, lägg upp en bild.
 
Det kommer ju vara omöjligt att se på bild. Du måste gå på känsel. Kräver det en viss kraft att öppna och stänga med ordentliga "klick" eller går det "för lätt" liksom?
Det krävs nästan ingen kraft alls, jag skulle beskriva det som att går alldeles för lätt. Jag har provat tre olika h-länkar och det här spännet är definitivt löst och slappt - både själva spännet och flipplåset som sagt. Klockan är inte alls gammal och i toppskick, så jag tror att spännet kom så här från fabrik.
 
Det krävs nästan ingen kraft alls, jag skulle beskriva det som att går alldeles för lätt. Jag har provat tre olika h-länkar och det här spännet är definitivt löst och slappt - både själva spännet och flipplåset som sagt. Klockan är inte alls gammal och i toppskick, så jag tror att spännet kom så här från fabrik.
Då låter det ju absolut som att nåt är knas. Borde ju vara garanti-åtgärd till och med om den varit så sen köp.
 
Tillbaka
Topp