Please tell me its a dissapointment. If not.. LIE!![]()
Aaaand it's here!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Please tell me its a dissapointment. If not.. LIE!![]()
Aaaand it's here!
It would be a lie to tell you that it's disappointingPlease tell me its a dissapointment. If not.. LIE!
![]()
Amazing! Congrats! Looks great on a tropic too.![]()
![]()
this is what I have for the moment..![]()
Love it on that toolish color tropic. Where did you get yours?![]()
![]()
It's from Wolbrook, but be warned, it's a smallish sized tropic strap..Love it on that toolish color tropic. Where did you get yours?
Oh so sad that it is broken..wrong date![]()
![]()
Oh so sad that it is broken..wrong date![]()
Vårat vårväder såg lite annorlunda utFotboll i klassiskt vårväder
![]()
Nya kläder!![]()
ja,”tygbandet” som dom kommit ut med
k’nns hårt,och plastaktig fick göra ett extra hål i bandet för att det skulle passa någorlunda,men hoppas på att det skall bli mjukare och följsammare
känns lite Natoband med två lager, som sagt hoppas det blir mjukare och följsammare
Blev ju lite ledsenJa har inte provat sailcloth men hoppas att det stämmer det du säger
Ser dock nice ut. Får ett som landar imorgon till min ux, återkommer även jag med liten utvärderingNya kläder!![]()
Har det "breddat" på sig över pinnsen?? Isf borde du kunna trycka ihop det.Någon som vet hur man tajtar till spännet på en h-länk? Jag lekte med lillgrabben idag och efter några vilda dansrörelser öppnade sig spännet och klockan gled av handleden. Som tur är hann jag fånga den med två fingrar innan den föll i golvet. Jag har aldrig varit med om det tidigare. Både själva spännet och det lilla fliplåset känns ganska slappa när jag jämför med andra h-länkar. Går det att fixa själv och i så fall hur? Eller bör jag låta urmakare titta på det? Tack på förhand.
Jag vet inte riktigt, svårt att avgöra om det är bredare än det ska vara... Dykförlängningen sitter hur som helst riktigt tajt och fint. Här är ett par bilder:Har det "breddat" på sig över pinnsen?? Isf borde du kunna trycka ihop det.
Edit, lägg upp en bild.
Det kommer ju vara omöjligt att se på bild. Du måste gå på känsel. Kräver det en viss kraft att öppna och stänga med ordentliga "klick" eller går det "för lätt" liksom?Jag vet inte riktigt, svårt att avgöra om det är bredare än det ska vara... Här är ett par bilder:
![]()
![]()
Det krävs nästan ingen kraft alls, jag skulle beskriva det som att går alldeles för lätt. Jag har provat tre olika h-länkar och det här spännet är definitivt löst och slappt - både själva spännet och flipplåset som sagt. Klockan är inte alls gammal och i toppskick, så jag tror att spännet kom så här från fabrik.Det kommer ju vara omöjligt att se på bild. Du måste gå på känsel. Kräver det en viss kraft att öppna och stänga med ordentliga "klick" eller går det "för lätt" liksom?
Ska man använda tång eller handkraft tro? Sorry om jag låter överdrivet nojig, men jag pallar inte skada just det här spännet i och med att det är tegimenterat pvd och är snordyrt att ersätta.Tryck ihop sidorna försiktigt.
Då låter det ju absolut som att nåt är knas. Borde ju vara garanti-åtgärd till och med om den varit så sen köp.Det krävs nästan ingen kraft alls, jag skulle beskriva det som att går alldeles för lätt. Jag har provat tre olika h-länkar och det här spännet är definitivt löst och slappt - både själva spännet och flipplåset som sagt. Klockan är inte alls gammal och i toppskick, så jag tror att spännet kom så här från fabrik.
Handkraft! Jag har gjort det och det fungerar bra.Ska man använda tång eller handkraft tro? Sorry om jag låter överdrivet nojig, men jag pallar inte skada just det här spännet i och med att det är tegimenterat pvd och är snordyrt att ersätta.![]()
Då låter det ju absolut som att nåt är knas. Borde ju vara garanti-åtgärd till och med om den varit så sen köp.
Tack för support! Ska prova med handkraft imorgon när det är dagsljus. Fixar det mycket hellre själv än att lämna in den.Handkraft! Jag har gjort det och det fungerar bra.
Funkar det så funkar detHandkraft! Jag har gjort det och det fungerar bra.
Klämma mellan tummen och pekfinger. FÖRSIKTIGT!!!Funkar det så funkar det![]()
Med försiktigt menar du sätta den i ett skruvstäd och vrida åt hårt som fasen?Klämma mellan tummen och pekfinger. FÖRSIKTIGT!!!![]()
Hahahaha, Jooo. NEJ!Med försiktigt menar du sätta den i ett skruvstäd och vrida åt hårt som fasen?![]()
Hahahaha, Jooo. NEJ!