• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

I slutet av Februari kostade vanliga U50 en krona under 24tusen hos Care of Carl (finns ej längre kvar deras sortiment).
Jag lånade en under OwgM så jag kollade priset för att ev köpa en egen.
Nu kostar den ju strax över 28' en 16% ökning på drygt en månad.
Kommer nog köpa loss den jag har på lån som nu gick upp 1500-2000kr i pris iom ökningen.

En tvättstugebild där jag just nu befinner mig

20230404_185347.jpg
Köp 💯😍
 
I slutet av Februari kostade vanliga U50 en krona under 24tusen hos Care of Carl (finns ej längre kvar deras sortiment).
Jag lånade en under OwgM så jag kollade priset för att ev köpa en egen.
Nu kostar den ju strax över 28' en 16% ökning på drygt en månad.
Kommer nog köpa loss den jag har på lån som nu gick upp 1500-2000kr i pris iom ökningen.

En tvättstugebild där jag just nu befinner mig

20230404_185347.jpg
Menar du att säljaren vill ha mer betalt nu än tidigare för sin klocka för att nypriset gått upp?
 
I mitt förra jobb gick det inte att ha polerade/känsliga klockor och då var 857an perfekt.
Nu är det mest skjorta och kavaj, och 857an får inte så mycket handledstid längre.
Många klockor som lockar som jag numer kan ha till vardags, och jag är rädd att jag och UTC kommer behöva gå skiljda vägar inom kort😔
PXL_20230405_163755682.jpg
 
I mitt förra jobb gick det inte att ha polerade/känsliga klockor och då var 857an perfekt.
Nu är det mest skjorta och kavaj, och 857an får inte så mycket handledstid längre.
Många klockor som lockar som jag numer kan ha till vardags, och jag är rädd att jag och UTC kommer behöva gå skiljda vägar inom kort😔
PXL_20230405_163755682.jpg
Kavaj är överskattat. Dessutom finns det två knappar på skjortmanchetten, använd den yttersta på vänsterarmen 😘
 
Kavaj är överskattat. Dessutom finns det två knappar på skjortmanchetten, använd den yttersta på vänsterarmen 😘
Du har så rätt.
Har haft denna en del även till kavaj med ursäkten att kan folk ha Garmin-klumpar kan jag ha denna!
PXL_20230406_061547309.jpg

Gillar man att fota klockor är ju denna en dröm. Ser alltid bra ut, från alla vinklar. Raka motsatsen till AquaTerra där tavla, index eller loggan alltid blänker helt fel typ...
 
Du har så rätt.
Har haft denna en del även till kavaj med ursäkten att kan folk ha Garmin-klumpar kan jag ha denna!
PXL_20230406_061547309.jpg

Gillar man att fota klockor är ju denna en dröm. Ser alltid bra ut, från alla vinklar. Raka motsatsen till AquaTerra där tavla, index eller loggan alltid blänker helt fel typ...
Sportklockor och applewatches är apfula. De har definitivt totalsänkt kraven och därigenom förstört alla klockrelaterade klädsel-koder som funnits.
 
Sportklockor och applewatches är apfula. De har definitivt totalsänkt kraven och därigenom förstört alla klockrelaterade klädsel-koder som funnits.
Tycker garmins som ser ut som klockor är ok utseendemässigt (men det är ju träningsredskap och inte klockor), om än stora och klumpiga.
Apple watch däremot har jag inte mycket till övers för på något sätt.
Båda förstör absolut klädkoderna lika mycket!
 
Då har du inte sett min Forerunner 645! Kan vara den fulaste klockan jag vet. Men den har fungerat felfritt i snart fem år och har fortfarande bra batteritid, så vem bryr sig om utseende då?

IMG_20230406_083959.jpg
Jag synar din 645a och höjer med min 45a.
Inte bara fulare, den har värdelös batteritid oxå!
PXL_20230406_064705247.jpg

Den beträder Aldrig klockarmen utan får bara vara på "fel" arm. Där hör gadgets hemma!
 
Grymma bilder! Sitter och ler åt den fantastiska indexträffen på UX:en (inte en självklarhet på ”the bouncers”) 😂👍
På min UX träffar sekundvisaren index perfekt från 0-19 och 45-50 sekunder, sen är den liite off på de övriga positionerna. Bouncet varierar också på sekundvisarens varv runt urtavlan märkligt nog.
 
På min UX träffar sekundvisaren index perfekt från 0-19 och 45-50 sekunder, sen är den liite off på de övriga positionerna. Bouncet varierar också på sekundvisarens varv runt urtavlan märkligt nog.
Märkligt.
Det här hade man ju velat veta svaret på.
Att den missar vissa beror säkert på att kugghjulen inte är 100% symetriska, men bouncet borde väl vara jämnt.
 
Tillbaka
Topp