Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
KöpI slutet av Februari kostade vanliga U50 en krona under 24tusen hos Care of Carl (finns ej längre kvar deras sortiment).
Jag lånade en under OwgM så jag kollade priset för att ev köpa en egen.
Nu kostar den ju strax över 28' en 16% ökning på drygt en månad.
Kommer nog köpa loss den jag har på lån som nu gick upp 1500-2000kr i pris iom ökningen.
En tvättstugebild där jag just nu befinner mig
Menar du att säljaren vill ha mer betalt nu än tidigare för sin klocka för att nypriset gått upp?I slutet av Februari kostade vanliga U50 en krona under 24tusen hos Care of Carl (finns ej längre kvar deras sortiment).
Jag lånade en under OwgM så jag kollade priset för att ev köpa en egen.
Nu kostar den ju strax över 28' en 16% ökning på drygt en månad.
Kommer nog köpa loss den jag har på lån som nu gick upp 1500-2000kr i pris iom ökningen.
En tvättstugebild där jag just nu befinner mig
Menar du att säljaren vill ha mer betalt nu än tidigare för sin klocka för att nypriset gått upp?
Den är ju fördjefla snygg den där!Efter OWG M så har jag pluggat ut litegrann. Och så har jag blivit OWG med min UX istället
Ibland är det bara bra, då behöver man inte bytaBlev så glad att få byta klocka efter OWG-månaden, så börjar man med att ha samma i fem dagar
Kavaj är överskattat. Dessutom finns det två knappar på skjortmanchetten, använd den yttersta på vänsterarmenI mitt förra jobb gick det inte att ha polerade/känsliga klockor och då var 857an perfekt.
Nu är det mest skjorta och kavaj, och 857an får inte så mycket handledstid längre.
Många klockor som lockar som jag numer kan ha till vardags, och jag är rädd att jag och UTC kommer behöva gå skiljda vägar inom kort
Du har så rätt.Kavaj är överskattat. Dessutom finns det två knappar på skjortmanchetten, använd den yttersta på vänsterarmen
Sportklockor och applewatches är apfula. De har definitivt totalsänkt kraven och därigenom förstört alla klockrelaterade klädsel-koder som funnits.Du har så rätt.
Har haft denna en del även till kavaj med ursäkten att kan folk ha Garmin-klumpar kan jag ha denna!
Gillar man att fota klockor är ju denna en dröm. Ser alltid bra ut, från alla vinklar. Raka motsatsen till AquaTerra där tavla, index eller loggan alltid blänker helt fel typ...
Tycker garmins som ser ut som klockor är ok utseendemässigt (men det är ju träningsredskap och inte klockor), om än stora och klumpiga.Sportklockor och applewatches är apfula. De har definitivt totalsänkt kraven och därigenom förstört alla klockrelaterade klädsel-koder som funnits.
Då har du inte sett min Forerunner 645! Kan vara den fulaste klockan jag vet. Men den har fungerat felfritt i snart fem år och har fortfarande bra batteritid, så vem bryr sig om utseende då?Tycker garmins som ser ut som klockor är ok utseendemässigt
Jag synar din 645a och höjer med min 45a.Då har du inte sett min Forerunner 645! Kan vara den fulaste klockan jag vet. Men den har fungerat felfritt i snart fem år och har fortfarande bra batteritid, så vem bryr sig om utseende då?
Tycker jag absolut. Länken (suuupersnygg) du har är formad som ett Chronissimo i klockänden. Kanske skulle försöka få tag i det med röd söm?
Påskvädret leverera sommarkänslan, statstjänstemannens arbetstidsförkortning infinner sig,så varför inte lufta 240stgz. Blev dessutom sugen på läder likt @R.Capac - borde funka fint på denna, eller?
Eller ännu bättre blå söm, men det lär ju inte finnasTycker jag absolut. Länken (suuupersnygg) du har är formad som ett Chronissimo i klockänden. Kanske skulle försöka få tag i det med röd söm?
Har bara sett DiModell med vit eller röd men det finns kanske andra.....Eller ännu bättre blå söm, men det lär ju inte finnas
På min UX träffar sekundvisaren index perfekt från 0-19 och 45-50 sekunder, sen är den liite off på de övriga positionerna. Bouncet varierar också på sekundvisarens varv runt urtavlan märkligt nog.Grymma bilder! Sitter och ler åt den fantastiska indexträffen på UX:en (inte en självklarhet på ”the bouncers”)
Märkligt.På min UX träffar sekundvisaren index perfekt från 0-19 och 45-50 sekunder, sen är den liite off på de övriga positionerna. Bouncet varierar också på sekundvisarens varv runt urtavlan märkligt nog.
Bouncen får jag på ”vägen upp”. Dvs från kl 6 till 12 om klockan hålls lodrät. Vänder jag på klockan blir det åt andra hållet. Tagit för givet att det är gravitation eller nåtMärkligt.
Det här hade man ju velat veta svaret på.
Att den missar vissa beror säkert på att kugghjulen inte är 100% symetriska, men bouncet borde väl vara jämnt.