• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag är så himla sugen på en Sinn, vet inte vart man ska börja dock. Gillar aviation historian men drar nog mer mot en dykare, vad säger ni? Vad var den första Sinnen ni gick för? :)
 
Jag är så himla sugen på en Sinn, vet inte vart man ska börja dock. Gillar aviation historian men drar nog mer mot en dykare, vad säger ni? Vad var den första Sinnen ni gick för? :)
Sålde Omega Broad Arrow för en UX, 2007. Sen var jag fast.

P1040534.JPG
 
Jag är så himla sugen på en Sinn, vet inte vart man ska börja dock. Gillar aviation historian men drar nog mer mot en dykare, vad säger ni? Vad var den första Sinnen ni gick för? :)
Året var 2010.
Gav bort min enda klocka till sonen så blev tvungen att köpa en ny :)
Blev en 756 då jag inte hade råd med en 757.
d08289ca-5cba-4c15-aacd-ca81dda995a2-jpeg.1619129



Den där till vänster gav jag bort. Rätt gammal, köpte den 1987, fick rabatt. Den var rätt repig så var nog inte så värdefull

281b1edd-8fc8-4425-ba7d-ced75d8f4e99-jpeg.1477788
 
Senast ändrad:
Jag är så himla sugen på en Sinn, vet inte vart man ska börja dock. Gillar aviation historian men drar nog mer mot en dykare, vad säger ni? Vad var den första Sinnen ni gick för? :)
836, skulle bara skaffa en (1) riktigt sjysst klocka och fortsätta livet som owg som så alltid förr (hade inget direkt intresse för klockor alls egentligen)… gick sisådär med den planen.
E7E5D1D1-2907-4A58-B724-D00B2589FF90.jpeg

Ångrar ingenting. :cool:
 
Tusen tack för all inspiration, lite extra kul att få se första köpen! Vet inte vad det är men Sinn känns verkligen speciellt, kan inte komma på något annat märke som ger samma toolkänsla.

Ska spana in några av era rekommendationer lite närmre :)
 
does anyone have a DS dial Sinn (scratched dials), is it worth it? how's legibility?

I'm eyeing the U50 DS.. wondering if it's worth it..
 
Tusen tack för all inspiration, lite extra kul att få se första köpen! Vet inte vad det är men Sinn känns verkligen speciellt, kan inte komma på något annat märke som ger samma toolkänsla.

Ska spana in några av era rekommendationer lite närmre :)
756 finns inte längre.
Brukar dyka upp bra beg. exempel av olika modeller till mycket rimliga priser här på forumet så klart värt att hålla ögonen öppna.
 
Kul att så många är sålda på Sinn. Verkar vara ganska lång leveranstid på många klockor nu va?
Brist på urmakare och vissa delar samt hög fsg under pandemin och ett uppsving för märket.
Det var ännu värre för ett halvår sedan.
Sen är tidsangivelsen på Sinn´s hemsida inte helt korrekt.
Kolla med Eriksons, CareofCarl vad de har på lager eller ett mejl ner till Sinn och fråga om AD som kan ha på lager.
 
Brist på urmakare och vissa delar samt hög fsg under pandemin och ett uppsving för märket.
Det var ännu värre för ett halvår sedan.
Sen är tidsangivelsen på Sinn´s hemsida inte helt korrekt.
Kolla med Eriksons, CareofCarl vad de har på lager eller ett mejl ner till Sinn och fråga om AD som kan ha på lager.

Tack för tipsen, ska se mig för lite. Vore kul att köpa från Sverige så man kan prova lite innan :)
 
Tack för tipsen, ska se mig för lite. Vore kul att köpa från Sverige så man kan prova lite innan :)
Köper du på nätet så har du ju två veckors returrätt.
Exempel från CoC;

14 dagars öppet köp
Vi erbjuder alltid 14 dagars öppet köp. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du inom 14 dagar returnera det och byta till andra varor, eller få pengarna tillbaka kostnadsfritt. Detta gäller även för varor som ingår i vår realisation.
 
Köper du på nätet så har du ju två veckors returrätt.
Exempel från CoC;

14 dagars öppet köp
Vi erbjuder alltid 14 dagars öppet köp. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du inom 14 dagar returnera det och byta till andra varor, eller få pengarna tillbaka kostnadsfritt. Detta gäller även för varor som ingår i vår realisation.

Jo det är iofs sant, bra tips! Tycker annars det är svårt att köpa klockor online... CoC verkade inte ha supermånga modeller i lager just nu dock.
 
Jag skulle precis köpa en 556i från CoC med läderband och sedan köpa till en länk från någon annanstans. Dessvärre tog den modellen precis slut, så blir det när man velar och väntar :arghh:
 
Alla vet väl hur man hanterar en frestelse??
Finns faktiskt bara ett sätt, FALL FÖR DEN!!!
Fort som fasen annars är det för sent.
Beslutsfattande går även betydligt snabbare efter ett par öl på afterwork i kombination med surf på köp&sälj på tåget hem.

Vipps så fanns det en klocka* för upphämtning ett par dagar senare. :D

*Tyvärr inte Sinn denna gång.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp