Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schysst beskrivning av Sinn! Får känsla av att Sinn är som en Mercedes Geländewagen, med tysk superkvalitet med fokus på material och funktion. Måste säga att jag förstår att Sinn är en favorit bland många KS'are.Har en 556i som jag är väldigt nöjd med. Vettig storlek, byggd som en pansarvagn och passar verkligen till allt med sin enkla design. Det jag tycker om med Sinn är att de håller sig borta från konstiga designval. De utgår från funktionalitet och lyckas väl med avvägningen mellan funktion och design, till skillnad från vissa andra tillverkare. De har ju massa rolig teknik som skvallrar om att klockorna är tänkta att användas och inte backar för något, såsom antimagnetiskt skydd, tegimentbehandling, fuktkapseln, HYDRO m.m. Riktiga zombie-apokalyps-klockor Man får en klocka med mer eller mindre härlig toolighet beroende på vilken modell man väljer, även om man såklart långt ifrån drar nytta av all teknik.
Det jag tycker mindre om är att de inte kan ta fram en vettig tegimenterad dykare lik U1an i mindre storlek. U1an är ju så fruktansvärt snygg. Även EZM3 är jag sugen på, men hade gärna sett att den var tegimenterad
Valde Sinn 556i för att den var:
- Europeiskt men inte schweiziskt som alla andra.
- Snygg.
- Stabil men ändå rätt billig.
Nu är jag mer åt det japanska hållet.
Clean och snygg. Ser ut att bäras större än sina 38,5.Mitt intresse för Sinn började med 358 Diapal. Testade den flera gånger men insåg redan första gången att jag tyckte den var var för tjock/hög.
Snubblade sedan på 556i och föll pladask. Förutom att det är en väldigt robust (men clean) och snygg klocka som har en för mig bra storlek (38,5) så är den väldigt all round. Jag har burit 556:an på nato, läder, stål och gummi och alla funkar mycket bra i mina ögon.
Därför skulle jag säga att man får mycket klocka för pengarna.
Clean och snygg. Ser ut att bäras större än sina 38,5.
Fantastisk film! Visar verkligen både att Sinn är konsekvent i sin design och att kvalitén är anmärkningsvärt bra! Tack för att du delade med dig, jag hade inte sett filmen tidigare.Dykarna från Sinn är stenhårda beaters. Har postat den här videon tidigare för att exemplifiera, men det kanske är någon som har missat. Om jag inte minns fel så skiljer det sig 7 år mellan klockorna i filmen.
Jag är också extremt förtjust i formspråket på min U1:a som inte riktigt liknar någonting annat.
Dykarna från Sinn är stenhårda beaters. Har postat den här videon tidigare för att exemplifiera, men det kanske är någon som har missat. Om jag inte minns fel så skiljer det sig 7 år mellan klockorna i filmen.
Jag är också extremt förtjust i formspråket på min U1:a som inte riktigt liknar någonting annat.
Vilken bra film. Blir ju bara helt vansinnigt sugen på en U1 nu... Älskar "no nonsense" klockor.
Har läst om denna teknik och har förstått att det ger en extra hårdhet i materialet och ökad motståndskraft mot repor och liknande. Intressant, väldigt intressant!Tegiment...
Gäller bara hålla reda på vilka modeller...Har läst om denna teknik och har förstått att det ger en extra hårdhet i materialet och ökad motståndskraft mot repor och liknande. Intressant, väldigt intressant!
903 var ju väldigt trevlig! Jag kände inte till historien om Sinn och Breitling, ger ju ett annat perspektiv till både 903 och Navitimer. Thanks for sharing!Sköna klockor till bra pris. Gillar att det är ubåtsstål i vissa modellerna. Har ett eget formspråk... På tal om "eget" formspråk så skulle jag lätt kunna tänka mig denna 903.
Och innan alla skriker "BREITLING HOMAGAE!!!" "DET DÄR ÄR EN NAVITIMER" så var det så att Sinn köpte designen till Navitimern när det gick dåligt för stackars Breitling på 60/70 talet. Sedan började Breitling tillverka Navitimern igen vilket slutade i rättegång och med en uppgörelse att båda fick tillverka designen men att Breitling fick kalla den för Navitimer.
Skulle även kunna tänka mig en 356. Tycker den är vacker och lagom stor.
903 var ju väldigt trevlig! Jag kände inte till historien om Sinn och Breitling, ger ju ett annat perspektiv till både 903 och Navitimer. Thanks for sharing!
Homageklocka med billigt urverk till överpris
Nja... De äger rätten till designen så knappast homage...
På samma sätt som en MM300 är en Homage av en Sub? De är ju båda dykarur?De startade i början av 60-talet. Tex deras flygklockor inspirerade av andra äldre klockor.
På samma sätt som en MM300 är en Homage av en Sub? De är ju båda dykarur?
Den har en egen design iaf även om idén troligtvis kom från Suben. Fliegern ser ut som vilken flygklocka som helst.
Du måste mena denna.Nu minns jag inte vad modellen heter, men @Henrik rookie har haft den fetaste av feta Sinn som finns. Hoppas han kan posta en bild på klocka...och tillhörande väska
Du måste mena denna.
Den lever ett actionfyllt liv i USA just nu.