Jag kan inte nått om grappa annat än hur den framställs och dricks.För Er som är helt oinvigda vad gäller grappa och dess olika varianter kommer här en Grappa mirtillo som är utmärkt till SINN 104 St Sa A B E (båda avplastade)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kan inte nått om grappa annat än hur den framställs och dricks.För Er som är helt oinvigda vad gäller grappa och dess olika varianter kommer här en Grappa mirtillo som är utmärkt till SINN 104 St Sa A B E (båda avplastade)
Grappa är för Italjenare lika herligt som Wiskey för scottar.. Har tillbringat många år på båda ställen men föredrar den Italjenska grappan som i mitt tycke är mer smakrik. Genom åren har det blivit en ohanterlig samling av både grappa och wiskey (de flesta ej avplastade)Jag kan inte nått om grappa annat än hur den framställs och dricks.
Jag är mer en whiskykille. Har faktiskt en icke avplastad LE som jag köpte för typ 10 år sedan då jag seglade till Orkney.Grappa är för Italjenare lika herligt som Wiskey för scottar.. Har tillbringat många år på båda ställen men föredrar den Italjenska grappan som i mitt tycke är mer smakrik. Genom åren har det blivit en ohanterlig samling av både grappa och wiskey (de flesta ej avplastade)
Sinn 556 röd (inte avplastad) går även bra till grappa men passar nog bättre till arangello.
Vissa flaskor har sentimentalt värde och skall endast öppnas på väldigt speciella tillfällen. När jag jobbade i scottland blev det några sådanna flaskor som ännu öppnats. Man kan ju inte supa varenda dagJag är mer en whiskykille. Har faktiskt en icke avplastad LE som jag köpte för typ 10 år sedan då jag seglade till Orkney.
Edit: borde skrivit att jag inte haft hjärta att öppna den
Där ser man. Kanske finns bilder på resten av internet. Drickan är av karaktären single malt. Fick ett väl tilltaget glas uppfyllt vid matlagningBtw, vad dricker du?? Grappa?
Den sitter som en smäck på dig! Jag hovrade över köpknappen när det fortfarande fanns några nummer kvar att beställa men som vanligt fegade jag ur i sista sekund. Om du ångrar dig osv…Den anlände lagom till fligerfriday
En Sinn med underbar California dial limiterad till 100 ex.Den anlände lagom till fligerfriday
Grattis till en outstanding klocka!Den anlände lagom till fligerfriday
California tavlan är ju grymt bra. Och nu ångrar att jag inte också köpte en när dom fanns. Vi får väl se hur långe det dröjer innan dom dyker upp på köp & sälj och vem som hinner förstGrattis till en outstanding klocka!
Du och @Aarrgghh sitter på forumets bästa 556or i min mening
Vet vi hur många som landade hos oss i Sverige?California tavlan är ju grymt bra. Och nu ångrar att jag inte också köpte en när dom fanns. Vi får väl se hur långe det dröjer innandom dyker upp på köp & sälj och vem som hinner först
Vet faktiskt inte. Men såg att det finns en R500 i lager i Finland om någon är sugen: https://salkari.fi/collections/sinn/products/sinn-r500Vet vi hur många som landade hos oss i Sverige?
nästan 50 pappVet faktiskt inte. Men såg att det finns en R500 i lager i Finland om någon är sugen: https://salkari.fi/collections/sinn/products/sinn-r500
Pruta?minnas att Erikson fick rea ut sin för
De hade en del andra limiterade i lager som varit slut sedan länge hos Sinn och i sverige. Skulle nog synat lagersaldot innan jag blev allt för glad.Vet faktiskt inte. Men såg att det finns en R500 i lager i Finland om någon är sugen: https://salkari.fi/collections/sinn/products/sinn-r500
Mmm den gröna 103an är ju läcker!De hade en del andra limiterade i lager som varit slut sedan länge hos Sinn och i sverige. Skulle nog synat lagersaldot innan jag blev allt för glad.
Obs med reservation av feltolkning orsakade av bristande kunskaper i finska.
Kan man såklart alltid göra. Men Eurokursen är ju vad den är.
Om RB gör en extra höjning i november finns nog en möjlig förstärkning. ECB låg stilla.Kan man såklart alltid göra. Men Eurokursen är ju vad den är.
Vad som hänt på senaste åren är att allt limiterat ska sticka iväg så mycket i pris på begagnatmarknaden. Mycket i spekulation. Ska bli intressant att se om det vänder
28, vill jag minnas.nästan 50 papp
Vill minnas att Erikson fick rea ut sin för 30-ish
Sa någon Grappa ??
Ursäkta att plasten är kvar på både kork och klocka, ni som inte tål plast på klockor och flaskor det behöver inte titta
Så nu är det årgångsviner och årgångsklockor som gällerNu är det helg!
Vad har du för band på?Så nu är det årgångsviner och årgångsklockor som gäller
joVad har du för band på?
Hirsch?
Åh, jag gillar skojig och ovanlig sprit. Det där lät spännande!En riktigt god grekisk brandy och en grym kronograf givetvis!
Jag gillar all spritÅh, jag gillar skojig och ovanlig sprit. Det där lät spännande!
Tycker du att den är för stor tror jag att det är smart att sälja den, jag har svårt med små klockor, men jag klarar i princip inte av att sälja dom...det är ju mina ur! Undantaget gick till @R.Capac !
Jag tänkte precis tvärtom. Jag skulle aldrig byta en Sinn mot ett benJag byter aldrig mitt ben mot en Sinn..