• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

För Er som är helt oinvigda vad gäller grappa och dess olika varianter kommer här en Grappa mirtillo som är utmärkt till SINN 104 St Sa A B E (båda avplastade)

IMG_2106.JPG
Jag kan inte nått om grappa annat än hur den framställs och dricks.
1000022066.jpg
 
Jag kan inte nått om grappa annat än hur den framställs och dricks.
1000022066.jpg
Grappa är för Italjenare lika herligt som Wiskey för scottar.. Har tillbringat många år på båda ställen men föredrar den Italjenska grappan som i mitt tycke är mer smakrik. Genom åren har det blivit en ohanterlig samling av både grappa och wiskey (de flesta ej avplastade)

Sinn 556 röd (inte avplastad) går även bra till grappa men passar nog bättre till arangello.

IMG_2107.JPG
 
Grappa är för Italjenare lika herligt som Wiskey för scottar.. Har tillbringat många år på båda ställen men föredrar den Italjenska grappan som i mitt tycke är mer smakrik. Genom åren har det blivit en ohanterlig samling av både grappa och wiskey (de flesta ej avplastade)

Sinn 556 röd (inte avplastad) går även bra till grappa men passar nog bättre till arangello.

IMG_2107.JPG
Jag är mer en whiskykille. Har faktiskt en icke avplastad LE som jag köpte för typ 10 år sedan då jag seglade till Orkney.
1000022068.jpg
1000022067.jpg

Edit: borde skrivit att jag inte haft hjärta att öppna den ;)
 
Jag är mer en whiskykille. Har faktiskt en icke avplastad LE som jag köpte för typ 10 år sedan då jag seglade till Orkney.
1000022068.jpg
1000022067.jpg

Edit: borde skrivit att jag inte haft hjärta att öppna den ;)
Vissa flaskor har sentimentalt värde och skall endast öppnas på väldigt speciella tillfällen. När jag jobbade i scottland blev det några sådanna flaskor som ännu öppnats. Man kan ju inte supa varenda dag ;)

Visa flaskor är som klockor, man tar av plasten när man själv tycker det är lämpligt.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp