Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag börjar bli sugen på en 856 igen... Mycket fina klockor. En 856 S UTC är det som lockar mest. Vore roligt med en svart Sinn igen.Längesen jag postade ngt i tråden.
Den här tog mycket armledstid 2020-2021, sen som alltid när lådan fylls på så är nyhetens behag som styr vilken klocka som används. Mest på kontoret nu så det styr säkert val av klocka också. Men som klocka är den ju riktigt bra. Tegimenterat stål, inte en enda hairline, sitter bra mot armen, låg för att vara en Sinn. Har varit på möjlig säljlista ett antal gånger men den får nog stanna kvar, brukar poppa upp till sommaren då den tål det mesta
Ha en bra vecka!
![]()
Eller den här 656B. Det gäller dock att få scratchen jämnt fördelade som den har.Jag börjar bli sugen på en 856 igen... Mycket fina klockor. En 856 S UTC är det som lockar mest. Vore roligt med en svart Sinn igen.
Den där är allt en pärla. Så fint sliten. Då kan man titta på den och låtsas vara äventyrlig av sig.Eller den här 656B. Det gäller dock att få scratchen jämnt fördelade som den har.
![]()
Jag börjar bli sugen på en 856 igen... Mycket fina klockor. En 856 S UTC är det som lockar mest. Vore roligt med en svart Sinn igen.
Perfekt på grönt nato med matchande hårdvara också!![]()
856 S UTC är verkligen bra!
Ja, den är nästan 100% av tiden på det bandet. Har konstaterat att iallafall vintertid så minimeras bandbytandet rätt kraftfullt utan klockorna blir kvar på det dom sitter på. Ett alternativ till detta är nog det svarta bundet nedan. Men skulle nog ha ett ”bättre” än detta fattigmansval.Perfekt på grönt nato med matchande hårdvara också!
Det här bandet skulle din nog passa bra på.Ja, den är nästan 100% av tiden på det bandet. Har konstaterat att iallafall vintertid så minimeras bandbytandet rätt kraftfullt utan klockorna blir kvar på det dom sitter på. Ett alternativ till detta är nog det svarta bundet nedan. Men skulle nog ha ett ”bättre” än detta fattigmansval.![]()
Saknar min 556 som är på service! Ingen I men fantastiskt ändå, den röda visaren är dock väldigt snygg! Akta dig för att få vårkänslor för tidigt, snart kommer snön igen :|![]()
Sinnessjukt fint att ha denna på armen. Oerhört nöjd över att äntligen äga en Sinn!
Ber om ursäkt för den typiska "jag har tagit min första kurs i amatörfoto" bilden men kunde inte låta bli att redigera bilden på detta vis. Sekundvisaren är bara för bra!
Skickar med en dagsfärsk bild också:
![]()
Trevligt att våren känns på igång!
Sitter mycket bra på dig![]()
Sinnessjukt fint att ha denna på armen. Oerhört nöjd över att äntligen äga en Sinn!
Ber om ursäkt för den typiska "jag har tagit min första kurs i amatörfoto" bilden men kunde inte låta bli att redigera bilden på detta vis. Sekundvisaren är bara för bra!
Skickar med en dagsfärsk bild också:
![]()
Trevligt att våren känns på igång!
Hoppas den kommer tillbaka snart då! Haha jag är försiktigt positiv till vår redan nu. Beredd på det värsta men hoppas på det bästa!Saknar min 556 som är på service! Ingen I men fantastiskt ändå, den röda visaren är dock väldigt snygg! Akta dig för att få vårkänslor för tidigt, snart kommer snön igen :|
Tack i dubbel bemärkelseSitter mycket bra på dig![]()
Hur sitter sensorerna? Fota utan band, mäta lite? Hur ser orginalbandet ut?Nu blir det jäkligt OT, så håll i er!
Jag har inte en Sinn, jag tänker inte ens prata om Sinn.
Ska jag verkligen hårdra det så berör det inte ens klockor.
Så vad fasen gör jag här då?
Jag behöver tips på remmar och jag vet ju att KS vassaste remmflängare huserar här!
Jag springer omkring med ett träningsredskap på ena handleden i tid och otid och skulle vela ha något smidigt band på den.
Gummit som följer med är väl ok, men lite drygt att snabbt ändra hur hårt den sitter med törnlåset.
Beställde ett band med kardborre från Teknikmagasinet (ja, varför och vad förväntade jag mig? ) där funktionen är kanon, men allt som sitter i bandet är av plast vilket känns sådär.
![]()
Med 20mm mellan bandhornen tänkte jag att jag borde ha lådan full, men då inget får passera under "klockan" då sensorerna är där begränsade det mig väldigt.
Har ni nått tips på smidigt och lättjusterat band som inte täcker sensorerna?
De täcker typ tvärs över, så ingen idé att du föreslår Bund!Hur sitter sensorerna? Fota utan band, mäta lite? Hur ser orginalbandet ut?
Haha nädå.De täcker typ tvärs över, så ingen idé att du föreslår Bund!![]()
![]()
![]()
De fungerar ju som en såndär klämma man sätter på patienters fingrar som mäter puls och syresättning, så den måste ligga ann mot huden. Tvådelat, eller som detta som loopar runt ett bandstift, är nog vägen frammåt.Haha nädå.
Men om du har ett typ Natoband borde man väl kunna stansa/skära ut hål i natot där sensorerna sitter?
Joho, bund finns för allaDe täcker typ tvärs över, så ingen idé att du föreslår Bund!![]()
![]()
![]()
Hahaha. Aldrig är man fredad från bundet!Joho, bund finns för alla. Inte helt seriöst tips men kunde inte låta bli.
![]()
Oj vad levererade!Nu blir det jäkligt OT, så håll i er!
Men det är fint ändå!
Trevlig klocka! Välkommen in i värmen.Första posten i denna tråd. Äntligen hittade en 556 hem till mig![]()
![]()