Åhh. Jag saknar min gröna. Den var bra!Den är fantastisk, det är ju bara den och den gröna 556 A Japan-LE:n som har kronan rätt ;-) (vad jag sett)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åhh. Jag saknar min gröna. Den var bra!Den är fantastisk, det är ju bara den och den gröna 556 A Japan-LE:n som har kronan rätt ;-) (vad jag sett)
Det är trist att Sinn ska behöva ta så lång tid på sig. Som jämförelse fick jag hem en Omega från service i Tyskland (Badort, Neuss) i förra veckan. De tog två veckor och sex dagar för att helserva en Railmaster från 2006, inräknat tiden det tog att beställa nya delar från Schweiz. Expressfrakt med DHL tog en dag extra. Det är så man önskar att alla serviceärenden skulle skötas.Är det rimligt med servicetider kring 14-16 veckor? Det är iallafall hur länge mina Sinn 856B och 756 beräknas vara borta
Tur att jag har flera klockor från Frankfurt.
![]()
Bästa Sinnister,Inte läst nått om det, @ERIKSON URHANDEL kan säkert tydliggöra det?
Men här skiljer vi väl på microjustering och on the fly justering? Min UX har också microjustering tre lägen i låset men det krävs verktyg.Bästa Sinnister,
Följande modeller har nu microjustering i viklåset.
103, 104, 144, EZM 3, EZM 13, 613, 105, 356, 556, U15/16/18.
Ja, det jag skrev är de nya låsen med microjustering under bygeln och inte såsom på bild.Men här skiljer vi väl på microjustering och on the fly justering? Min UX har också microjustering tre lägen i låset men det krävs verktyg.
![]()
Aj då det var icke bra för plånboken.Ja, det jag skrev är de nya låsen med microjustering under bygeln och inte såsom på bild.
Hade min 103 på spa tidigare i vintras, och då var det inte alls så lång bortavaro. Ett par veckor var allt vi ifrån varandra.Är det rimligt med servicetider kring 14-16 veckor? Det är iallafall hur länge mina Sinn 856B och 756 beräknas vara borta
Tur att jag har flera klockor från Frankfurt.
![]()
Ja, jag får hoppas på att det är worst caseHade min 103 på spa tidigare i vintras, och då var det inte alls så lång bortavaro. Ett par veckor var allt vi ifrån varandra.
När min alkoholiserade jäkel var ner (innan den fyllnade till) så hotade de med flera veckor mer än det slutade på, så det finns hopp!Ja, jag får hoppas på att det är worst case![]()
Grattis! Den där blåa nyansen är så fin. På f-länk också - du är uppenbarligen en man med oklanderlig stil och klass.Hämtade ut denna skönhet i måndags. Hade inte kunnat släppa den ur tankarna på 2 månader så insåg att det bara var att köpa en.![]()
Mycket bra val, haft exakt den där tidigare och den blåa tavlan är super!Hämtade ut denna skönhet i måndags. Hade inte kunnat släppa den ur tankarna på 2 månader så insåg att det bara var att köpa en.![]()
Bara haft 103 med plexi och hade inga sådana problem. Kan inte minnas att jag läst intråden om något liknade heller men där kan minnet naturligtvis svika mig.Jag tänkte dela med mig av en erfarenhet jag hade för ett tag sedan med en Sinn 356 Flieger kronograf. Klockan hade sprickor i glaset som ABSOLUT INTE borde vara där!
Efter lite efterforskning funderade jag på om det kunde vara ett tillverkningsfel i själva glaset, eller om sprickorna uppstod när glaset pressades in i boetten. Glaset ska ju pressas in för hand, och det känns som att den som gjort det kanske använde för mycket kraft.
Det här fick mig att undra om någon annan har upplevt något liknande? Har ni stött på sprickor i glaset på era klockor, och vad tror ni orsaken kan ha varit?
Ser fram emot att höra era tankar och erfarenheter!
Bra val, den är riktigt snygg! Har själv siktat in mig på en 104 och trodde jag till slut landat i vit tavla, men nu fick jag ju tankar i skallen...Hämtade ut denna skönhet i måndags. Hade inte kunnat släppa den ur tankarna på 2 månader så insåg att det bara var att köpa en.![]()
Fin. Har fått 104 med vit tavla på hjärnan.104 med mörk tavla kan ändå vara rätt somrig.
![]()
Snygg kombo med ett grönt Hirsch Arne.
Snyggt spottat!Snygg kombo med ett grönt Hirsch Arne.![]()