• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

U18 från Uhrforum.
Visste inte att bubblorna var "3D"?
1741591504799.png
1741591557647.png

1741591590615.png

Är det rimligt med servicetider kring 14-16 veckor? Det är iallafall hur länge mina Sinn 856B och 756 beräknas vara borta 😅
Tur att jag har flera klockor från Frankfurt.
IMG_6818.jpeg
Det är trist att Sinn ska behöva ta så lång tid på sig. Som jämförelse fick jag hem en Omega från service i Tyskland (Badort, Neuss) i förra veckan. De tog två veckor och sex dagar för att helserva en Railmaster från 2006, inräknat tiden det tog att beställa nya delar från Schweiz. Expressfrakt med DHL tog en dag extra. Det är så man önskar att alla serviceärenden skulle skötas.

Underbar Guinand för övrigt. Det där bandet är som gjort för den.

Får man lov att bjussa på en härlig lume shot så här på kvällskvisten? Det är precis det här jag diggar med Sinn jämfört med tex. IWC Mark xx som gick bort för min del. Lysmassa på index, siffor och visare är guld värt för läsbarheten, full pott enligt mig. 🤓👍🏻
20250311_191622.jpg

Jag tänkte dela med mig av en erfarenhet jag hade för ett tag sedan med en Sinn 356 Flieger kronograf. Klockan hade sprickor i glaset som ABSOLUT INTE borde vara där!

Efter lite efterforskning funderade jag på om det kunde vara ett tillverkningsfel i själva glaset, eller om sprickorna uppstod när glaset pressades in i boetten. Glaset ska ju pressas in för hand, och det känns som att den som gjort det kanske använde för mycket kraft.

Det här fick mig att undra om någon annan har upplevt något liknande? Har ni stött på sprickor i glaset på era klockor, och vad tror ni orsaken kan ha varit?

Ser fram emot att höra era tankar och erfarenheter!

Bilagor

• IMG_7871.jpeg
    IMG_7871.jpeg
    325.2 KB · Visningar: 3
  • IMG_7870.jpeg
    IMG_7870.jpeg
    367.7 KB · Visningar: 4
  • IMG_7868.jpeg
    IMG_7868.jpeg
    351.2 KB · Visningar: 5
  • IMG_7872.jpeg
    IMG_7872.jpeg
    290.1 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
Jag tänkte dela med mig av en erfarenhet jag hade för ett tag sedan med en Sinn 356 Flieger kronograf. Klockan hade sprickor i glaset som ABSOLUT INTE borde vara där!

Efter lite efterforskning funderade jag på om det kunde vara ett tillverkningsfel i själva glaset, eller om sprickorna uppstod när glaset pressades in i boetten. Glaset ska ju pressas in för hand, och det känns som att den som gjort det kanske använde för mycket kraft.

Det här fick mig att undra om någon annan har upplevt något liknande? Har ni stött på sprickor i glaset på era klockor, och vad tror ni orsaken kan ha varit?

Ser fram emot att höra era tankar och erfarenheter!
Bara haft 103 med plexi och hade inga sådana problem. Kan inte minnas att jag läst intråden om något liknade heller men där kan minnet naturligtvis svika mig.

Vabbar med febrig tjej. Vi pausar barnprogrammen och käkar lite vindruvor. Hon pekar redan ut klockor på min och andras handleder och säger glatt "klocka". Det blir nog en redig människa av henne verkar det som. Snart ska hon få sin första klocka, en Gul på gummi. Vi måste bara bestämma färg. Pappa fortsatt nöjd med 556 I B.

1000016626.jpg

Tillbaka
Topp