HeheheDen som aldrig servad menar du![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HeheheDen som aldrig servad menar du![]()
Den som såldes via kaplans? Stort grattis, det fin ut."Ny" klocka in
![]()
Tack, den var det!Den som såldes via kaplans? Stort grattis, det fin ut.
Såvitt jag vet har ingen T50 synts till i tråden.Är det någon här som har en T50? Blev lite sugen på den.
Tack för länken, äntligen bilder som inte är ”perfekta” pressbilder.Som sagts; 104 finns att köpa om du ångrar dig.
U15 är nog den modell som blivit mest uppskattad av de nya U modellerna på Uhrforum. Frågan är väl om bubblorna är roliga om ett år?
![]()
Men blir ju lite besviken på kvalitetskontrollen som släpper igenom en boett med en sån här skada;
![]()
Kontrasten mellan bubblor och ett så superseriöst tyskt märke som Sinn är lite kul. Typ som sekundvisaren på en Milgauss. Nån chef missade ett möte och så slank det igenomBubblorna ärredan från start. På en toolig dykare som U15 så borde tavlan vara så lättavläst och så harmonisk som möjligt. Visst, skrivbordsdyker man spelar det ju ingen roll, men oavsett så är det här släppet inget som får mig att tänka på Sinn direkt.
Jo så är det ju.Kontrasten mellan bubblor och ett så superseriöst tyskt märke som Sinn är lite kul. Typ som sekundvisaren på en Milgauss. Nån chef missade ett möte och så slank det igenom![]()
Molluscum contagiosum.Jo så är det ju.
Samtidigt så tycker iallafall jag att vi sett lite för mycket pastell och glitter från Sinn de senaste åren.
För mig är det lite på gränsen av vad varumärket klarar. Men okej de här bubblorna skulle jag kanske klara av att leva med![]()
Här på 178mm.Den här tjockisen har jag blivit sugen på då jag är Sinn-lös sedan någon månad. Visst är det samma boett och lug-mått som Ezm 13.1? 15mm är en del men det är något med profilen och hur klockan ser ut som jag gillar!
Har vi någon med Ezm 13.1 med lite mindre handleder?
![]()
Sinn Spezialuhren | 613 St | purchase online
613 St - When diving, you need far more than just a watch for added safety – you need a reliable instrument that stands out for its robustness, functionality, and precision. This is exactly what our 6www.sinn.de
Själva formen på armen är också viktig.Den här tjockisen har jag blivit sugen på då jag är Sinn-lös sedan någon månad. Visst är det samma boett och lug-mått som Ezm 13.1? 15mm är en del men det är något med profilen och hur klockan ser ut som jag gillar!
Har vi någon med Ezm 13.1 med lite mindre handleder?
![]()
Sinn Spezialuhren | 613 St | purchase online
613 St - When diving, you need far more than just a watch for added safety – you need a reliable instrument that stands out for its robustness, functionality, and precision. This is exactly what our 6www.sinn.de
Själva formen på armen är också viktig.
Platt och bred så kan ju omkretsen vara mindre men en större klocka sitta bra.
Men viktigast är ju faktiskt ens egna tycke och smak.
Tror inte du ska dra några stora växlar på att rastlösa människor på forumet köper och säljer u-klockor. Det spelar ingen roll vad folk köper, det säljs ofta snart därpå ändå även om klockan är ”en keeper”, ”fantastisk” eller andra superlativ
Med det sagt är vi många som behåller U-klockorna också för de är naturligtvis grymma.![]()
Ja de hoppade verkligen på den trenden. Den hade ju varit snyggare utan bubblorna, bara slät petroleumblå tavla. Well well, ingen klocka är helt perfektJo så är det ju.
Samtidigt så tycker iallafall jag att vi sett lite för mycket pastell och glitter från Sinn de senaste åren.
För mig är det lite på gränsen av vad varumärket klarar. Men okej de här bubblorna skulle jag kanske klara av att leva med![]()
Håller med om att kulören på tavlan är riktigt bra. Hoppas den dyker upp på annat.Ja de hoppade verkligen på den trenden. Den hade ju varit snyggare utan bubblorna, bara slät petroleumblå tavla. Well well, ingen klocka är helt perfekt![]()
Jag tycker bubblorna blir ännu lökigare av att de är så där 3D-aktiga. Hade de varit mer abstrakta och mindre in your face hade det fungerat bättre. Vissa avskyr OP Celebration - som Sinn uppenbarligen inspirerats av - men jag tycker faktiskt Rolex lyckades ganska bra, mycket beroende på att bubblorna är mer åt det illustrerade 2D-hållet utan skuggor och högdagrar.
![]()
Vilken helg du/ni kommer haIbland har jag samma klocka i veckor utan tanke på att byta och i vissa perioder byter jag varje dag, minst en gång. Nu är jag i bytarmode.
Givet då man skolkar från jobbet och åker till stugan vintertid är såklart Sinn 856 B-Uhr.
![]()
Snö på isen så skidskor går bort. Lastbil däremot skulle nog funka.Vilken helg du/ni kommer ha
Isen - är den fortf tjock nog att kanske åka skridsko på?
Det kan ju vara skoj!Snö på isen så skidskor går bort. Lastbil däremot skulle nog funka.
Saftig nota!![]()
![]()
Fick äntligen tid att skicka mina Sinn på SPA. Bokade plats på Eriksons charter.
Yes, ska bli skönt att få det gjort.Saftig nota!
Fast å andra sidan har Sinn humana priser jämfört med andra tillverkare. Skönt att få det gjort?
Inköp | Service | |
Klocka 1 | 10 000 kr | 3 500 kr |
Klocka 2 | 10 000 kr | 3 500 kr |
Klocka 3 | 10 000 kr | 3 500 kr |
Klocka 4 | 10 000 kr | 3 500 kr |
Klocka 5 | 10 000 kr | 3 500 kr |
Klocka 6 | 10 000 kr | 3 500 kr |
Klocka 7 | 10 000 kr | 3 500 kr |
Klocka 8 | 10 000 kr | 3 500 kr |
Klocka 9 | 10 000 kr | 3 500 kr |
Klocka 10 | 10 000 kr | 3 500 kr |
100 000 kr | 35 000 kr | |
Summa | 135 000 kr | |
Inköp | Service | |
Klocka 1 | 30 000 kr | 5 000 kr |
Klocka 2 | 30 000 kr | 5 000 kr |
Klocka 3 | 30 000 kr | 5 000 kr |
90 000 kr | 15 000 kr | |
Summa | 105 000 kr |
Satan i gatan så snyggt det bandet var på UX@vanman kommer nog aldrig vilja sälja tillbaka den, men om han skulle så blir det nog svårt att säga nej
Arkivbilder.
![]()
![]()
Håller med, ErikasSatan i gatan så snyggt det bandet var på UX![]()