• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

556 har varit med riktigt länge nu.

Men måste säga att jag inte är imponerad av Pixel 8s kamera. Skitrisig kvalitet i typ optimalt ljus? Jättekonstigt.
PXL_20250330_064849719.jpg

Vet inte om det är en synvilla, men ibland upplever jag (från bilder) att kronan på 856an sticker ut ovanligt mycket. Du råkar inte ha en 104 eller dylikt att jämföra med?
Oj det har jag aldrig tänkt på. Om den faktiskt gör det kan säkert någon annan svara mycket bättre på. Vad jag däremot kan jämföra med är Longines Hydroconquest som har en krona jag absolut inte kommer överens med. Där är det verkligen att den sticker ut imo, men det kanske har mer med kronskyddet än själva kronan att göra

1743602210308.png

Oj det har jag aldrig tänkt på. Om den faktiskt gör det kan säkert någon annan svara mycket bättre på. Vad jag däremot kan jämföra med är Longines Hydroconquest som har en krona jag absolut inte kommer överens med. Där är det verkligen att den sticker ut imo, men det kanske har mer med kronskyddet än själva kronan att göra

1743602210308.png
I vilket fall sticker den då inte ut tillräckligt mycket för att du ens ska registrera det - vilket är ett svar på min fråga!

Går själv lite i tankarna med att komplettera med en 856 UTC, men varit lite osäker på just kronan.

1743602210308.png
Helt enig. Kronan på 856 är ljuvlig att använda. HydroConquest däremot... huuu! Den skaver nästan bort skinnet på fingertopparna och är allmänt svår att vrida på. Är inne på min andra HC och båda kronorna har varit lika hemska. Nej, där ligger 856 flera steg före. Alla Longines har dock inte detta problem som tur är.

Tillbaka
Topp