Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
5/5Lugn och skön lördag.
![]()
Lugn och skön lördag.
![]()
Jag frågade efter en f länk till 836, ingen tur hellerDet där är förmodligen den bästa tavlan jag nånsin haft på nån av mina klockor.
Frågade fakiskt Sinn om de kunde specialtillverka en till min 836, men det ville de dessvärre inte.
Kul att se mina gamla klockor i trådenB-uhr i lördagssolen
![]()
Kul att se mina gamla klockor i trådenÄr du nöjd?
Den där tavlan är helt underbar tillsammans de visarna. Med råge bästa varianten av b-uhr som gjorts tycker jag, av någon tillverkare. Klassisk och modern på samma gång.B-uhr i lördagssolen
![]()
Modell, och vilket behov har du?Hej! Nyligen blivit ägare till en Sinn. Har vi några bra tips på urmakare?
Perfekt matchning skulle jag säga!Vitt gummi är ju helrätt ändå
![]()
Enda besvikelsen du kommer stöta på är frågan från kollegor/bekanta utanför klockkretsen;Apropå gummi. Misstänker att det är så här jag kommer bära UX 99 procent av tiden. Kanske komplettera med ett svart gummi för maximalt stealthighet. Otroligt vilken bekväm kombo detta blev.
![]()
Apropå gummi. Misstänker att det är så här jag kommer bära UX 99 procent av tiden. Kanske komplettera med ett svart gummi för maximalt stealthighet. Otroligt vilken bekväm kombo detta blev.
![]()
Enda besvikelsen du kommer stöta på är frågan från kollegor/bekanta utanför klockkretsen;
Är det där den nya smartphonen från Samsung? Vad har den för funktioner?
Du kommer dock krossa dem med att först berätta hur lång batteritid den har innan du visar den enda funktionen den har;
Den visar tid.
Glöm inte att man kan berätta om att den har 5km vattenresistens OCH BOETTEN EGENTLIGEN 12KMEnda besvikelsen du kommer stöta på är frågan från kollegor/bekanta utanför klockkretsen;
Är det där den nya smartphonen från Samsung? Vad har den för funktioner?
Du kommer dock krossa dem med att först berätta hur lång batteritid den har innan du visar den enda funktionen den har;
Den visar tid.
Men den där skrivmaskinen kommer inte repa din klocka iaf!
Sedan tar jag fram skrivmaskinen och börjar knacka trotsigt!
Brutalt snyggt ju!Apropå gummi. Misstänker att det är så här jag kommer bära UX 99 procent av tiden. Kanske komplettera med ett svart gummi för maximalt stealthighet. Otroligt vilken bekväm kombo detta blev.
![]()
Superbra! En av sakerna jag gillar med Sinns silikon är att det är stabilt och ingen tendens till stretch. Passar det så passar det bra. Sitter jättebra för mig och UX.Apropå gummi. Misstänker att det är så här jag kommer bära UX 99 procent av tiden. Kanske komplettera med ett svart gummi för maximalt stealthighet. Otroligt vilken bekväm kombo detta blev.
![]()
Ja, det absolut mesta är faktiskt riktigt, riktigt bra med Sinns silikonband. Om man nu ska säga något positivt om själva materialet silikon så sitter det åtminstone väldigt bra på armen utan att glida omkring, så som vissa hala/glatta gummin kan göra. Silikonet greppar bra, vilket gör att bandet kan sitta snäppet lösare och ändå hållas på plats utan att halka runt. Skönt nu på sommaren när handleden sväller under dagen. Och själva böjen på gummit i kombination med viklåset blir en perfekt ellips som följer åtminstone min handled perfekt utan att klämma åt någonstans. Där har Sinn verkligen tänkt till. Inget annat gummi jag provat har denna "funktion" eller vad man ska kalla det.Superbra! En av sakerna jag gillar med Sinns silikon är att det är stabilt och ingen tendens till stretch. Passar det så passar det bra. Sitter jättebra för mig och UX.
Håller med i allt du skriver. Enda jag egentligen håller emot Sinns silikon är att det blir blankt och är en dammagnet. Blir fult särskilt på bild ju!Ja, det absolut mesta är faktiskt riktigt, riktigt bra med Sinns silikonband. Om man nu ska säga något positivt om själva materialet silikon så sitter det åtminstone väldigt bra på armen utan att glida omkring, så som vissa hala/glatta gummin kan göra. Silikonet greppar bra, vilket gör att bandet kan sitta snäppet lösare och ändå hållas på plats utan att halka runt. Skönt nu på sommaren när handleden sväller under dagen. Och själva böjen på gummit i kombination med viklåset blir en perfekt ellips som följer åtminstone min handled perfekt utan att klämma åt någonstans. Där har Sinn verkligen tänkt till. Inget annat gummi jag provat har denna "funktion" eller vad man ska kalla det.
Köpte du den sprojlans ny eller?Den obligatoriska ux-profilbilden. Har så klart provat att bada med den idag. Helt sjukt att kunna läsa av klockan från alla vinklar under vatten. Så nördigt men så roligt!
![]()
Det är väl @Jamterik gamlaKöpte du den sprojlans ny eller?
StämmerDet är väl @Jamterik gamla
Den tog bara en omväg norrut.... hemma i rätt del av landet igen!Stämmer![]()
Använder tyvärr min sällan nu för tiden. Mest på vintern tror jag. Men då är det extra skönt med kvarts, dessutom HAQ. Superenkel att bara plocka fram och dessutom smidigt att kolla på UX när man vrider upp någon annan klocka.Så är det! Varit sugen på att testa en UX i flera år och nu fick jag äntligen chansen. Stjärnorna stod rätt så att säga.Behövde en stryktålig bruksklocka som klarar badhuset, skogen, trädgårdsfix och två vilda småbarn. Var inne på en svart 856 men så såg jag att @Emiel la ut sin UX och hörde av mig utan att tänka efter. Väldigt imponerad än så länge. Den känns VERKLIGEN gedigen. Har faktiskt svårt att föreställa mig en mer toolig klocka som också är intressant och snygg nog att ha som daily driver.