• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kolla bara. Den är ju snudd på omöjlig att läsa av snabbt. Och då är det med perfekt produktfotobelysning. Tänk då utomhus med en massa ljusreflexer som stör. Jag var tvungen att sälja en silvrig Aqua Terra på grund av dålig läsbarhet, men denna verkar vara ännu värre.

Skärmbild 2025-09-01 094553.png

Gillar - bra att den är destro så jag slipper köpa den 😅
Helt klart favoriten bland dessa släpp. Är alltid väldigt svag för Sinns S-varianter. Kul också med en 104 med subsek och no-date. Hade dock valt nylon eller canvas istället för länk.

Kolla bara. Den är ju snudd på omöjlig att läsa av snabbt. Och då är det med perfekt produktfotobelysning. Tänk då utomhus med en massa ljusreflexer som stör. Jag var tvungen att sälja en silvrig Aqua Terra på grund av dålig läsbarhet, men denna verkar vara ännu värre.

Äej, personligen gillar jag de andra färgglada tavlorna som släpptes tidigare (tex. den gula, blåa och gröna) men nu tycker jag det går utför med 556. Det är ju en flygare som ska vara simpel, ett verktyg/instrument med hög läsbarhet, och här floppar det för min del.

Frågan är om riktiga fotografier och filmer kommer göra den bättre för att produktbilden säljer verkligen inte in den som läsbar. Senaste exemplet från Sinn där jag upplevde produktbilderna som horribla jämfört med verkligheten var U15/16/18 där de skiljer sig markant.

Frågan är om riktiga fotografier och filmer kommer göra den bättre för att produktbilden säljer verkligen inte in den som läsbar. Senaste exemplet från Sinn där jag upplevde produktbilderna som horribla jämfört med verkligheten var U15/16/18 där de skiljer sig markant.
Kanske lite bättre i verkligheten, man kan alltid hoppas. Men inte tillräckligt bra, det är poängen. Som @seikosha är inne på så är det här en klocka med tooliga anor. Sinn själva har lagt dessa modeller under kategorin "instrument watches". Bra läsbarhet måste väl ändå vara det absolut viktigaste för en sådan klocka.

Gillar - bra att den är destro så jag slipper köpa den 😅

Fick rejält habegär på 104an 😋
1000020544.jpg
Tycker EZM3S och 104 Klassik 12 var höjdarsläpp av Sinn. Första104 som ger mig habegär. EZM3S ska vi inte tala om 🤤.

Skönt att man håller med hela tråden att 104 och EZM3 är toppendinkor från Sinn, då kanske det dyker upp en eller två som man kan flippa på sikt.....

Har haft ett par olika svarta Sinn nu, och de tycks aldrig riktigt fånga hjärtat 🤔

Här flyger man vidare med en av de riktiga favoriterna

1000005655.jpg

Tillbaka
Topp