Tror inte det var särskilt otydligt vad som gällde på den frontenVar i Metz i sommras. Metz har varit tyskt och franskt om vart annat. Undra om Helmut visste vilken flagga han skulle ha på planet egentligen.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte det var särskilt otydligt vad som gällde på den frontenVar i Metz i sommras. Metz har varit tyskt och franskt om vart annat. Undra om Helmut visste vilken flagga han skulle ha på planet egentligen.
Hmmm..... nä men jag tycker det blivit dyrt här i Schweiz!Tror inte det var särskilt otydligt vad som gällde på den fronten![]()
Jag kan nog gissa vilket tyskt märke. G.... Blir intressant att se vad det blir i år."September 3rd is a special day for us at xxxxxxx – the birthday of Helmut Sinn, who once brought our heritage brand to Frankfurt. In memory of him and his life's work, we always create something new this season that carries on our history.
This fall, you can look forward to an extraordinary highlight: a strictly limited special model that we will unveil at the end of October.
We don't want to reveal any more today – only this much: The anticipation is worth it."
"Problemet" är att eftersom de är så små måste de jobba med de boetter de har. Kostar för mycket att ta fram ngn ny.Jag kan nog gissa vilket tyskt märke. G.... Blir intressant att se vad det blir i år.
Precis. Vi kanske kan vänt oss någon ny färgkombo? Vitt och rött gissar jag baserat på de jubileumsklockor jag kommer att tänka på. Nog om G."Problemet" är att eftersom de är så små måste de jobba med de boetter de har. Kostar för mycket att ta fram ngn ny.
Men fint att de hyllar H.S.
Kööööp!Precis. Vi kanske kan vänt oss någon ny färgkombo? Vitt och rött gissar jag baserat på de jubileumsklockor jag kommer att tänka på. Nog om G.
Kan inte riktigt smälta Sinns nya EZM3S, den biter sig kvar i medvetandet.
okKööööp!
Alltså..
Men vad i h-vete doktorn!Alltså.., kastar in en liten brandfackla i tråden gällande verket.
Om den inte var destro, hade AR och Sellita så skulle den ligga högt upp här med.
Börjat undra om inte ETA håller bättre?
De borde smacka in ett bra Quartzverk från ETA i den.
Men tänk samma verk som satt i UX.Men vad i h-vete doktorn!.
![]()
Doktorn går på grillen: En vegetarisk cheeseburgare utan ost och dressing tack.Alltså.., kastar in en liten brandfackla i tråden gällande verket.
Om den inte var destro, hade AR och Sellita så skulle den ligga högt upp här med.
Helt enig om datumet!Men tänk samma verk som satt i UX.
Skulle ju lätt klara 15 år utan byte.
Och så ta bort datumet
Det vore en riktigt jäkla bra klocka.
Och extra allt tackDoktorn går på grillen: En vegetarisk cheeseburgare utan ost och dressing tack.
Hmmm..... nä men jag tycker det blivit dyrt här i Schweiz!
Som Staffan Ling skulle ha sagt.
Extremt bekväm på det bandet!Oroväckande bra den här...
Kommer inte riktigt ihåg när jag använde någon annan klocka senast
![]()
Horween nato låter trevligt. Var kommer det ifrån måntro?Jag är extremt nöjd med min på detta Horween natot.
![]()
Älskar dina val av band! Både denna och gröna silikonet på UXen är fan-tastiskaJag är extremt nöjd med min på detta Horween natot.
![]()
Nu ska vi se om jag får till detta rätt. Genom en bekant i Tyskland, som känner en juvelerare Berghoff, kunde jag beställa ett extra tillverkat exemplar av detta horween nato som gjordes för något jubileum eller jubileumsklocka. Kauffmann hette tillverkaren. En lång förklaringHorween nato låter trevligt. Var kommer det ifrån måntro?
Tack för dina vänliga ordÄlskar dina val av band! Både denna och gröna silikonet på UXen är fan-tastiska
https://www.kaufmann.shop/en/Shell-Cordovan-Smove/771.16 något liknande eller?Nu ska vi se om jag får till detta rätt. Genom en bekant i Tyskland, som känner en juvelerare Berghoff, kunde jag beställa ett extra tillverkat exemplar av detta horween nato som gjordes för något jubileum eller jubileumsklocka. Kauffmann hette tillverkaren. En lång förklaring. Jag gav €160 och tycker kvaliten motsvarar priset.
Liknande men jag annan lining och keepers. Det syns inte på min bild men jag har något diffust tryck på lädret också. Ser nästan nött och smutsigt ut men på ett bra sätthttps://www.kaufmann.shop/en/Shell-Cordovan-Smove/771.16 något liknande eller?
Letade lite halvslött på Etsy efter nåt liknande, men hittade inte något likt ditt. Låter inte som ett sammanträffande direkt...Nu ska vi se om jag får till detta rätt. Genom en bekant i Tyskland, som känner en juvelerare Berghoff, kunde jag beställa ett extra tillverkat exemplar av detta horween nato som gjordes för något jubileum eller jubileumsklocka. Kauffmann hette tillverkaren. En lång förklaring. Jag gav €160 och tycker kvaliten motsvarar priset.
Håller med om kvarts, om inte i EZM 3 så i andra modeller framöver. Det är så bekvämt och pålitligt. UX har gjort mig till konvertit tror jag. Problemet är väl att ETA strypt tillgången till alla deras verk, så när Sinn släpper nya kvartsmodeller, likt U50 Hydro, så blir det med ett vanligt Ronda, vilket inte alls känns lika roligt. Det ska vara HAQ, det passar Sinn bättre.Alltså.., kastar in en liten brandfackla i tråden gällande verket.