• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Vågar man fråga om pris? 🙈😁
ja det vågar man, jag har 44k investerat i den, jag har förstått att det var ett rätt ok pris för en 3H, den var inne på en lätt revision hos AD i Halmstad i sommar, rengöring, liten ruckning, inget stort. I övrigt vet jag inte något om tidigare service på den. Köpt av en entusiast i Jönköping, som i sin tur köpte den i Swiss av en samlare. Ska jag sälja den så vill jag ha tebax 44k. Annars ligger den bra där den ligger! :cool:
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
ja det vågar man, jag har 44k investerat i den, jag har förstått att det var ett rätt ok pris för en 3H, den var inne på en lätt revision hos AD i Halmstad i sommar, rengöring, liten ruckning, inget stort. I övrigt vet jag inte något om tidigare service på den. Köpt av en entusiast i Jönköping, som i sin tur köpte den i Swiss av en samlare. Ska jag sälja den så vill jag ha tebax 44k. Annars ligger den bra där den ligger! :cool:
Den borde ju användas.
Så mitt förslag är;
Av med Ezm3 ett tag och låt den hoppa upp på handleden ett tag.
Lovar- den tål det!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Lite onsdags godis :)

IMG_1441.JPG
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Alltid lika full av information, tack 😊
Hittade dom på C24 och har lagt in bevakningar där. 158an ser riktigt bra ut på bilderna på Instagram och känns väldigt rätt storleksmässigt med. Blir nog till att unna sig en av dessa i 40års present efter nyår 🤔
@Yoko & @perhog får gärna dela med sig av deras upplevelser av klockan 😊

Kan varmt rekommendera 158:an det är den jag använder mest av Sinn:arna sitter bra på armen, lätt avläst urtavla. Helt enkelt en toppen klocka :)

Kan bar instämma med @perhog :)
I mina ögon är estetiken helt fantastisk med jättebra balans i tavlan med sin bicompax och datum vid 6. Bekväm som bara den och ett bandmonster :)
Man bör dock ha i åtanke att den inte har så särdeles mycket gemensamt med 1550 (om det var det man var ute efter), men om man ser den för det den är så tycker i alla fall jag att det är en underbar kronograf som står stadigt på egna ben i min mening.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Kan bar instämma med @perhog :)
I mina ögon är estetiken helt fantastisk med jättebra balans i tavlan med sin bicompax och datum vid 6. Bekväm som bara den och ett bandmonster :)
Man bör dock ha i åtanke att den inte har så särdeles mycket gemensamt med 1550 (om det var det man var ute efter), men om man ser den för det den är så tycker i alla fall jag att det är en underbar kronograf som står stadigt på egna ben i min mening.
Tack 😊
Det står faktiskt mellan den och en Guinand Star Fighter Pilot. Vilken det blir får jag se när finanserna och tillgänglighet finns 😊
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Suget har börjat komma efter något nytt. Inte så att det är bråttom eller så men den här hobbyn är så mycket roligare när man har ett mål och ett sökande.

Sugen på något tyskt igen, tycker att tyska klocktillverkare känns sympatiska och lite småskaliga. Sinn ligger såklart närmast till hands men har börjat kika runt, upptäckte att det finns massor av tillverkare.

Men kul att hänga i tråden och kolla på alla era fina klockor och få inspiration!
AAFBA448-2212-4710-B883-703714D1F425.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Suget har börjat komma efter något nytt. Inte så att det är bråttom eller så men den här hobbyn är så mycket roligare när man har ett mål och ett sökande.

Sugen på något tyskt igen, tycker att tyska klocktillverkare känns sympatiska och lite småskaliga. Sinn ligger såklart närmast till hands men har börjat kika runt, upptäckte att det finns massor av tillverkare.

Men kul att hänga i tråden och kolla på alla era fina klockor och få inspiration!
AAFBA448-2212-4710-B883-703714D1F425.jpeg
Flippa 103:an? :);):rolleyes:
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Suget har börjat komma efter något nytt. Inte så att det är bråttom eller så men den här hobbyn är så mycket roligare när man har ett mål och ett sökande.

Sugen på något tyskt igen, tycker att tyska klocktillverkare känns sympatiska och lite småskaliga. Sinn ligger såklart närmast till hands men har börjat kika runt, upptäckte att det finns massor av tillverkare.

Men kul att hänga i tråden och kolla på alla era fina klockor och få inspiration!
AAFBA448-2212-4710-B883-703714D1F425.jpeg
A. Lange & Söhne är tyska och någorlunda småskaliga, sen finn Junkers, Zeppelin, Junghans för att nämna några udda men ändå intressanta


1606337806899.png
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Lange är lite för speciella och dyra tyvärr. Ska vara en kombo av design, teknik och pris tänker jag. Men fastnat lite på tex Mühle. Men kommer tillbaka till Sinn som jag tycker träffar rätt på många punkter
Tja.. lange om något är väl en kombination av design och teknik, tyvärr faller dom på priset men medge att det är läckra klockor. Ett annat märke är faktiskt Hanhart som gjorde pilotkronografer under kriget, ett bortglömt märke som håller bra kvalitet. Håller dock med dig om att det är något speciellt med SINN, Har själv kikat på andra märken men det finns så många SINN modeller både nya och gamla som lockar. Varför inte titta på tex 903 eller 900. Tyvärr i lite högre prisklass men vilka klockor 😃
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Inget fan av baksidor i safirglas. Men med ett sådant fantastiskt urverk hade jag nog kunnat tänka mig att ompröva den ståndpunkten
Skulle som sagt vara för baksidan man valde en sådan, frågan är bara om det finns något band som medger att använda klockan upp och ner? Sen är man väl tvungen att sälja allt man har och köpa en begagnad husvagn utan hjul för att ha råd med den senaste Langen :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Lange är lite för speciella och dyra tyvärr. Ska vara en kombo av design, teknik och pris tänker jag. Men fastnat lite på tex Mühle. Men kommer tillbaka till Sinn som jag tycker träffar rätt på många punkter

Tycker att @yonsson ´s Stowa-köp var riktigt bra och är lite sugen själv. Fin tillverkare med många bra modeller. Har velat ha en Big Crown Flieger ett tag.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Tja.. lange om något är väl en kombination av design och teknik, tyvärr faller dom på priset men medge att det är läckra klockor. Ett annat märke är faktiskt Hanhart som gjorde pilotkronografer under kriget, ett bortglömt märke som håller bra kvalitet. Håller dock med dig om att det är något speciellt med SINN, Har själv kikat på andra märken men det finns så många SINN modeller både nya och gamla som lockar. Varför inte titta på tex 903 eller 900. Tyvärr i lite högre prisklass men vilka klockor 😃
Längtar efter att få testa 900 på armen, den är ganska stor så måste känna på den. Sedan är Emz serien fina. Kikar på emz13. Gillar ju även utseendet på FFD.
Som sagt, det finns mycket fint att kika på
 
Topp