• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det är ett tecken...

IMG_1374.JPG
Det där är ett tecken som går mig förbi. Är jag kanske inte tillräckligt Sinn-frälst?

Kameleonten! Här redo för ett 200 meters(-ish) dyk! :)
Strålande! Det är fantastiskt hur 556i/a (kanske främst i) verkligen fungerar till allt. Har länge tyckt att Omega AT varit just bra till allt men numera är jag osäker på om inte just Sinn 556 är mest allround. Hur som helst kul med en lite billigare utmanare (även om det ju förstås skiljer en hel del vad gäller verk mot Omega)!

Nä nu får du putsa brillorna tror jag. Först missar du @Ernesto :s 103:a och sen läder på U1:an. :pompus:
Eller är det för mycket Riesling i glaset? :)
Det är ju semester och med detta följer lådvis med rosévin.
Äh, jag försöker väl mest underhålla tråkiga släktingar samtidigt som jag smygdrömmer lite om en U212.
Fasen vad sugen jag är! Hoppas det lägger sig...

Det är ju semester och med detta följer lådvis med rosévin.
Äh, jag försöker väl mest underhålla tråkiga släktingar samtidigt som jag smygdrömmer lite om en U212.
Fasen vad sugen jag är! Hoppas det lägger sig...
Det vet du att det inte kommer att göra. Det handlar bara om att hitta en bra motivering för att övertyga frun om nyttan med den. Och kanske en finansieringslösning också.
Själv fick jag en fråga varför det i bokhyllan helt plötsligt fanns tre Sinn-askar. Säljer du såna eller...? Ehm... ...sen svarade jag på nåt annat :)

Det vet du att det inte kommer att göra. Det handlar bara om att hitta en bra motivering för att övertyga frun om nyttan med den. Och kanske en finansieringslösning också.
Själv fick jag en fråga varför det i bokhyllan helt plötsligt fanns tre Sinn-askar. Säljer du såna eller...? Ehm... ...sen svarade jag på nåt annat :)
Enklare att be om ursäkt än om lov.

Ja det är något lockande med en 47 mm stor Sinn. Testade den på mini Basel och det var en skön känsla i den på ett sätt jag inte kan förklara. Skulle ju också vara lite skoj att ha H-länken i 20, 22 och 24 mm.
I ET förvirrat tillstånd köpte jag en vit Panerai som aldrig dök upp. Jag hann såklart beställa ett skitsnyggt läder av @MickeJ. Det lädret vill man ju gärna testa. Men det är ju inte jag ska övertala :D
Men jag har lite hållhakar på frugan så det är mest mig själv jag måste övertala. ;)
Enklare att be om ursäkt än om lov.
Klokt talat

Funderar på att köpa den väggklockan, har till och med sambons tillåtelse :D
Den är cool med flytande sekundvisare och radiokontrollerad. Min respektive blev nöjd i alla fall och det resulterade i att hon föreslog att vi skulle ha lite väggklockor överallt i lägenheten så nästa köp blir ett gökur till matsalen :)

Den är cool med flytande sekundvisare och radiokontrollerad. Min respektive blev nöjd i alla fall och det resulterade i att hon föreslog att vi skulle ha lite väggklockor överallt i lägenheten så nästa köp blir ett gökur till matsalen :)
Haha, det gamla gökuret kommer tillbaka! Kommer ihåg det från tiden jag bodde hemma hos föräldrarna, blev galen på den där när den drog igång om nätterna :D

Sinns väggur ser i alla fall ut att vara hur grymt som helst! Sambon tycker det verkar coolt och praktiskt med lume och jag kan bara hålla med :)
Kan du ge något utlåtande om kvaliteten?

Haha, det gamla gökuret kommer tillbaka! Kommer ihåg det från tiden jag bodde hemma hos föräldrarna, blev galen på den där när den drog igång om nätterna :D

Sinns väggur ser i alla fall ut att vara hur grymt som helst! Sambon tycker det verkar coolt och praktiskt med lume och jag kan bara hålla med :)
Kan du ge något utlåtande om kvaliteten?
Har inte så mycket referenser på väggklockor men tycker kvaliteten är OK. Dock kan jag erkänna att jag förväntade mig lite mer när klockan anlände och man hade den i handen med tanke på priset.

Nu när den sitter på väggen så känns det lite mer motiverat. Lumen är väl inte superanvändbar (nu när det är så ljust så märker man den inte) men lite småcoolt att den är där. Kanske kommer till sin rätt på vintern.

Tycker det bästa är att ställa in tiden på armbandsuren efter den. Skönt att slippa ta fram telefonen.

Tillbaka
Topp