• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Funkar ju..eller?
Skruven-är det en väldigt liten oljestickan så jag kan kolla oljenivån?

CFBF2B3E-038D-42BC-9483-BA80EBE6FD02.jpeg
C84F345E-E528-4422-9D7F-9CAD7316F844.jpeg
Ser bra ut, men min högst personliga åsikt är att silikon är kung och länk funkar helbra på UX.
 

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Detta band skulle nog sitta bra på 857:an. Tänk om man skulle få se en bild på det ;)? Vad är det för Canvas
Detta band skulle nog sitta bra på 857:an. Tänk om man skulle få se en bild på det ? Vad är det för Canvas
Enda jag har just nu är denna.

det kommer från Diaboliq Straps som finns i Tyskland, grymt fin kvalite osv, la en beställning och betalade 11/2 -20 och fick en leveranstid på ca 6v men leverans blev runt 10/9 -20 har förståelse för dröjsmål med allt som har varit med corona osv. men det var för många bortförklaringar och sista mailet så skrev han att han hade hoppats att jag redan fått bandet men när det väl dök upp så var det postat samma dag som han skickade sista mailet, så jag kan rekommendera honom på kvalite och hantverk men tyvärr inte på leverans, det tråkiga är att jag tror jag bara hade en väldig otur om läser runt lite på nätet så är det väldigt bra recensioner.


7D6EDC5D-BDFB-4E82-BAAD-BE8C91326D10.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Enda jag har just nu är denna.

det kommer från Diaboliq Straps som finns i Tyskland, grymt fin kvalite osv, la en beställning och betalade 11/2 -20 och fick en leveranstid på ca 6v men leverans blev runt 10/9 -20 har förståelse för dröjsmål med allt som har varit med corona osv. men det var för många bortförklaringar och sista mailet så skrev han att han hade hoppats att jag redan fått bandet men när det väl dök upp så var det postat samma dag som han skickade sista mailet, så jag kan rekommendera honom på kvalite och hantverk men tyvärr inte på leverans, det tråkiga är att jag tror jag bara hade en väldig otur om läser runt lite på nätet så är det väldigt bra recensioner.


7D6EDC5D-BDFB-4E82-BAAD-BE8C91326D10.jpeg
Snyggt! Och tack för tipset på ytterligare en armbandsleverantör :).
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
OT: Tipsa kompisen om Speedmaster-tråden. Precis som denna tråd är den riktigt trevlig. Plus att jag gärna vill se en Snoopy ;) Snygga straps förövrigt.
Ska jag göra. OT han är inte så klockintresserad men på en lunch såg jag den på hans arm och klämde lite. Kom hem och googlade lite och berättade sedan om värdet. Han blev glad och förvånad. För ett tag sedan visade jag en bild på den nya och då vart han ”tvungen” att beställa den med. Så snart har han nog ett konto här
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Någon i tråden som testat ett sånt här spänne till läder band? Lite sugen att testa, vanliga lås har en tendens att förstöra banden på sikt.


sinn_butterfly_deployment_clasp_folding_1549763880_39a9f346_progressive.jpg
sinn_butterfly_deployment_clasp_folding_1549763880_ffeb0a91_progressive.jpg

Har det till min 903. Är inte vid datorn nu men det finns detaljerade bilder på spännet I tråden. Kan leta senare annars. Men det är samma påfrestning på hålen på det som ett vanligt spänne skulle jag vilja påstå.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Har det till min 903. Är inte vid datorn nu men det finns detaljerade bilder på spännet I tråden. Kan leta senare annars. Men det är samma påfrestning på hålen på det som ett vanligt spänne skulle jag vilja påstå.
Toppen ska leta i tråden efter spännet. Vad gäller belastninge/ nötning på hålet så behöver man väl inte ansluta bandet till hålet varje gång, det gör man väl bar en gång. Dessutom undviker man att böja bandet bakåt varje gång man ska sätta i pinnen. Tittar jag på mina gamla band är det just där man får böjen som banden verkar nötas mest. Eller har jag lite otur i mina tankar ? :)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon i tråden som testat ett sånt här spänne till läder band? Lite sugen att testa, vanliga lås har en tendens att förstöra banden på sikt.


sinn_butterfly_deployment_clasp_folding_1549763880_39a9f346_progressive.jpg
sinn_butterfly_deployment_clasp_folding_1549763880_ffeb0a91_progressive.jpg
Har testat mängder olika butterfly lås och aldrig använt mer än 2 dagar. Är så otroligt mycket bekvämare med vanligt lås så för mig funkar det inte. Säkert högst personligt dock.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Har testat mängder olika butterfly lås och aldrig använt mer än 2 dagar. Är så otroligt mycket bekvämare med vanligt lås så för mig funkar det inte. Säkert högst personligt dock.
Har ett omega viklås på min speedy och är barnsligt förtjust i det, sitter väldigt bekvämt och det går fortare att ta på och av klockan. Har man viklås på alla klockor hinner man byta flera gånger per dag 😃
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag har inget att klaga på, men det är mitt första och enda butterfly så ta det med en nypa salt :)
Jag har även ett Tissot och ett noname. Sinn är bättre än nomname och i paritet med Tissot. Vad det då betyder, men jag har inte heller något att klaga på.
Edit: Och även ett Guinand som jag håller kanske snäppet högre.
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag har även ett Tissot och ett noname. Sinn är bättre än nomname och i paritet med Tissot. Vad det då betyder, men jag har inte heller något att klaga på
Köpte mitt första butterfly till min Guinand och var skeptisk i två dagar, nu kommer jag definitivt köpa det i fortsättningen.
Själva konstruktionen verkar ju vara mer eller mindre densamma oavsett märke?
 

Jakob Häll

Cartier
Hej Sinnare! Snubblade på en Sinn 556i igår, när ja surfade runt och kikade på lite klockor, och blev helt stört förälskad och ville klicka hem en på stört. Men lite självbehärskning får man ha. Jag har förstått att de är en väldigt omtyckt klocka här på forumet och generellt uppskattad av klockentusiaster. Men skulle ändå uppskatta om man fick lite pros and cons av er som äger eller har ägt klockan. :)
 
Topp