• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Låter trist. Särskilt när den är blästrad och därmed speciell.
Har inte läst om någon som inte fått till det med h-länken. Endast f-länksproblem då den saknar microjustering
Nej jag blev lite förvånad själv när den ändå har tre hål för mikrojustering. Seikos spännen med två och och grand seikos spännen helt utan mikrojustering har jag tidigare haft samma problem med dock.
Gissningsvis är min handled oerhört kräsen 😂

Nej jag blev lite förvånad själv när den ändå har tre hål för mikrojustering. Seikos spännen med två och och grand seikos spännen helt utan mikrojustering har jag tidigare haft samma problem med dock.
Gissningsvis är min handled oerhört kräsen 😂
Tråkigt att höra. Ser ut att finnas tillräckligt mycket gods så det bör teoretiskt sett gå att borra.

Ja det tänker jag också. Dykarförlängningen lär synas utanför spännet med någon millimeter men det känns inte som hela världen.
Var nyss förbi hos den lokala guldsmeden, men han kunde inte hjälpa :(
Jag har ett minne att någon har gjort detta, men jag minns inte vem. :) Ska se om jag hittar igen det i tråden medelst sökning…

Polerad F-länk på Klassik 12 KS-stajl! 🙂
Snabbskott tills vidare:
20220126_153852.jpg

Var orolig över mikrojusteringen (eller snarare: brist därav), men sitter som gjutet!

Ja det tänker jag också. Dykarförlängningen lär synas utanför spännet med någon millimeter men det känns inte som hela världen.
Var nyss förbi hos den lokala guldsmeden, men han kunde inte hjälpa :(
Har lösningen!
Du får antingen gå upp några kilo eller ner några kilo så passar den säkert😀
Ställde mig på vågen precis och insåg att den går fel. Bytte till den lättaste klockan för att kompensera.
23B6AFFD-3E71-4B80-A916-9EB000CDF5EC.jpeg
8564E4FE-1317-4875-8525-007BDCF89FA2.jpeg

Finns det någon skillnad i repkänslighet på tegimenterad vs SDR bezel på t ex UX? Jag ska sälja av några klockor nu och förbereda mig för köp denna vår. Jag tänkte satsa på en fulltegimenterad variant. Går det förresten att beskåda dessa i Malmö eller måste man åka till Stockholm?

Finns det någon skillnad i repkänslighet på tegimenterad vs SDR bezel på t ex UX? Jag ska sälja av några klockor nu och förbereda mig för köp denna vår. Jag tänkte satsa på en fulltegimenterad variant. Går det förresten att beskåda dessa i Malmö eller måste man åka till Stockholm?
Inte riktigt svar på din fråga men bezelringen är även tegimenterad på icketegimenterad variant av UX oavsett SDR eller inte.

Jag föredrar SDR över vanlig bezel men vanlig bezel funkar bäst till gummi, i alla fall på de bilder jag sett. Det hade varit bäst att få se dem på riktigt. Kanske blir det en tur till CPH?

Du börjar bli gammal och slö - inget annat.
Välkommen ut på gubbhyllan.

1643276604620.png
Hehe, påminner mig om mitt förra jobb, jag och kollegan blev refererade till som gubbarna på balkongen för att vi alltid satt och småskrattade och kommenterade, det gick så långt att när dom renoverade kontoret så byggde man en liten upphöjning i ett hörn (tänk 1dm hög balkong) där vi fick ha våra skrivbord och sitta och blicka ut över det övriga kontorslandskapet…. Det var tider det 😜

Svart är hårdare, än de som bara är tegimenterade.

Gjorde en liten koll på det där för ett tag sedan

Tillbaka
Topp