• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Inte tagit av denna sen den kom hem i förrgår. Himla trevlig
IMG_20220127_192322.jpg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är så himla sugen på en U50! ska man ?😍
I denna tråden kan du nog bara förvänta dig ett svar, köööp😁👍🏻

Nä men skämt åt sido, när jag själv hade en u1 så var det just storleken och tyngden som inte funka för mig och min handled. Den tryckte även på en punkt som gjorde att den kändes obehaglig att bära, låter helt sjukt jag vet men så var det. Just där och då så önskade jag mig en mindre variant av u1, nått år eller två senare så kom u50😃. Jag tycker det är en helrätt modell som jag själv hoppas äga nån gång. För mig och många andra är just u1 en ikonisk sinn modell, så vad kan gå fel med en u50 som är i mycket bättre format? 😉😊
 

DenCho

Omega
I denna tråden kan du nog bara förvänta dig ett svar, köööp😁👍🏻

Nä men skämt åt sido, när jag själv hade en u1 så var det just storleken och tyngden som inte funka för mig och min handled. Den tryckte även på en punkt som gjorde att den kändes obehaglig att bära, låter helt sjukt jag vet men så var det. Just där och då så önskade jag mig en mindre variant av u1, nått år eller två senare så kom u50😃. Jag tycker det är en helrätt modell som jag själv hoppas äga nån gång. För mig och många andra är just u1 en ikonisk sinn modell, så vad kan gå fel med en u50 som är i mycket bättre format? 😉😊
Haha sant😂, ja tycker också u50 är ett mycket bättre format, kanske man får sätta sig ner och kolla runt lite 😉😂😂
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hallå där nördar! Söker en Sinn 104 ☺️
Gärna grön, gärna arabiska siffror, gärna F-länk. Men allt är av intresse. Om någon går i säljtankar så hojta till!
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Inte tagit av denna sen den kom hem i förrgår. Himla trevlig
IMG_20220127_192322.jpg

Visst är den bra! Perfekt storlek.
DE971DB5-BADA-448D-92A1-2D62D7EC8111.jpeg


Jag har inte bytt på ett par veckor. Jag kan inte minnas när det hände senast! Jag är förvisso i en period där klockorna tar lite mindre plats i livet, men jag kan inte tänka mig en bättre kompis på näven för långa perioder. Jag mekar med bilen, bär ved, bastar, vinterbadar och grejar utan att behöva oroa mig eller bry mig.

1643358290279.png
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Jag har inte bytt på ett par veckor. Jag kan inte minnas när det hände senast! Jag är förvisso i en period där klockorna tar lite mindre plats i livet, men jag kan inte tänka mig en bättre kompis på näven för långa perioder. Jag mekar med bilen, bär ved, bastar, vinterbadar och grejar utan att behöva oroa mig eller bry mig.

1643358290279.png

Hur är det nu med bastu och bad? Har för mig att det brukar rådas att man inte bär klocka då? Nåt med de kraftiga temperatursvängarna? 🤔
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hur är det nu med bastu och bad? Har för mig att det brukar rådas att man inte bär klocka då? Nåt med de kraftiga temperatursvängarna? 🤔
Och även de tryckförändringar som blir i bastun när man kastar på vatten på aggregatet. Märks ibland att bastudörren kan öppna sig lite när man öser på.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Har läst, men det är obekräftat, att man inte ska basta med en klocka med ett vattenskydd på mindre än 300m. Men någon erfaren dykare kanske kan mer? Skulle inte vara rädd om jag hade en U50.
Aha okej. Jag bastar utan klocka oavsett i alla fall. Men mest för att det känns bökigt och konstigt att ha klocka på sig i en sådan miljö.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Klockan är ju tät till 500m. Ev. kondens kommer ur fukt som redan finns i luften i klockan. Men jag har inte sett något.
Jag har bastat med alla mina klockor som varit 200m och mer.
Tänker som du. Om inte en vattenmolekyl kan komma in i klockan under 20 bars tryck så kommer den inte in vid typ 0,1 när man kastar på, eller?
Kondens bildas när det blir kallt, inte varmt, och när luftfuktigheten är nog hög.
Om inget mer vatten kommer in av badet så förändras inte kondenspunkten, så då ska det inte kunna bli kondens när klockan svalnar.
Lägger man en isbit på glaset kan det bli kondens, men då även om klockan är i rumstemperatur.

Sedan när det kommer till det här med värme för packningar och dylikt.
Klockan blir inte nämnvärt varm när den sitter på armen.
Den blir max några grader varmare än huden.
Lägger man läpparna mot glaset upplevs den inte alls varm.
 
Topp