• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Man må vara en skånepåg ut i fingerspetsarna men ibland blir man lite avis över att man missar dessa tillställningarna 🙄

Bild från arkivet för jag är så jäkla nöjd med min 556.
Ärsch, se det som en möjlighet, jag har 55+ mil till @ERIKSON URHANDEL men passar ändå på att ta mig dit för att få klämma på lite Sinnar ;-)

IMG_9359.jpeg

Isande vindar, men idag fick 240 stgz komma fram! Snart sommar!

Absolut, men den skaver på ett ställe, har inte orkat gå lös på den med dremel el likn, vill minnas att någon i tråden gjorde en liknande manöver för länge sedan…. Sedan är jag ju rätt ”dålig” på länk generellt.
Testa på Chronissimo och posta sedan här. Intressant att se. Är en krånglig boett att få läder att sitta snyggt. Har liknande.

Tycker det ser bra ut!

Har en gammal Seiko 6139 (pogue) som inte går ha något vettigt på förutom länk. Skitjobbigt.

Fast givet modell eller främst dess användningsområde skulle 240 nog vara bäst på solblekt canvas 😎
Canvas ja…. får klicka hem nått blått kanske så vi får slut på perlondiskussionen, kan ju prova med mitt sandiga från U1SE, kanske sinns grå annars, dock tycker jag att blå band passar rätt bra på den….

Tropic från Joseph Bonnie. Världens bästa tropic enligt mig. Ett av årets sommarband till 556. Något okonventionellt kanske, men jag har alltid gillat blått och orange ihop. De är ju komplementfärger trots allt. Det blir så tråkigt att alltid välja blåa eller bruna band till blåa tavlor.

_DSC9373_small.jpg
Snyggt. Ett blått sånt på 240 kanske?🤔 ingen som har ett i 22mm till övers?

Tillbaka
Topp