• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fredagsklockan 856 på ett vanligt tropical

1000006457.jpg
1000006456.jpg

Tycker inte 5 Sinn eller vad det nu ligger på K&S är särskilt många. Kanske jämfört med senaste månaderna men absolut inte ovanligt ur ett längre perspektiv.

Utmaningen är att nypriserna gått upp men att det är svårt att få ut den ökningen på begagnatmarknaden. För övrigt är jag inte helt säker på att säljaren ska få ut den effekten heller. De Sinn jag sålt har inte fått ut någon värdeökning på kan jag säga. Men sen är jag nog en kass säljare också.

Tycker inte 5 Sinn eller vad det nu ligger på K&S är särskilt många. Kanske jämfört med senaste månaderna men absolut inte ovanligt ur ett längre perspektiv.

Utmaningen är att nypriserna gått upp men att det är svårt att få ut den ökningen på begagnatmarknaden. För övrigt är jag inte helt säker på att säljaren ska få ut den effekten heller. De Sinn jag sålt har inte fått ut någon värdeökning på kan jag säga. Men sen är jag nog en kass säljare också.
Nej, det har ju varit perioder när det var betydligt mer ute… jag vet att jag är usel på att sätta priser så därför undviker jag hellre att sälja. Bättre att lägga dom i en låda och vänta tills man blir sugen på dom igen…

Jag tycker du är en alldeles utmärkt säljare! 🙂

IMG_1941.jpeg

Drämde i klockan i ett plåtskåp, första repan i glaset (vid 45 på ringen).

Hoppas att det enbart är rispa i AR-coatingen… har dålig syn ändå så kanske är tomato tomado… 😢
Trist såklart men sånt som händer när man använder klockorna.

Mina klockor får sina scars oavsett tegimentering eller annat. Visst, det är kul med klockor i nyskick men om det innebär att de ska ligga i en låda så tar jag hellre lite märken och lite lägre andrahandsvärde.

Btw. Vet inte hur AR är på U50 men på UX är glaset ändå konstant kladdigt så en rispa syns sällan ändå 😉

Tillbaka
Topp