Inte samma luggmått på dem. Inte nöjd med bandet?
Kom med klockan. Kör enbart länken då den är x100 snyggare med mer stål!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte samma luggmått på dem. Inte nöjd med bandet?
Med lite tur här på forumet, brukar dyka upp då och dåVar köper jag Isofrane bäst?
Doktorn. Visst var det så att RS spännet är mkt bättre? Borde vara skillnad bär det skiljer 300 spännMed lite tur här på forumet, brukar dyka upp då och då.
Eller;
Beställ från https://isofrane.com/
Finns en rabattkod som ger 15% rabatt.
YOUTUBE15, tror den fortf fungerar.
Yes!Doktorn. Visst var det så att RS spännet är mkt bättre? Borde vara skillnad bär det skiljer 300 spänn
Är länken tegimenterad är även spännet det.Någon som vet om spännet på 857-länken är av härdat stål ("tegiment" eller vad de nu kallar det)? Jag har för mig att jag hört att vissa Sinn-länkar inte har härdade spännen.
Tror inte den har det än. Baserat på detta inlägg.En annan fråga om 857-länken: har den on-the-fly micro adjust?
Verkligen okunnig om natoband men samma känsla som du.Dagens incheckning och lika nöjd som vanligt
![]()
Snart är det dags att festa till det med gummiremmar och natoband. Just nato tycker jag har haft varierande kvalitet när jag beställt innan. Vissa är mjuka och sköna medan andra kan kännas stela, och nästan ha en känsla som papper. Svårt att förklara. Har ni några favoriter?
Royal Straps har en modell som heter Heavy Duty. Riktigt fin kvalitet. Jag hade det på en 856 och det var en klar favorit. Borde passa 556 som hand i handske.Dagens incheckning och lika nöjd som vanligt
![]()
Snart är det dags att festa till det med gummiremmar och natoband. Just nato tycker jag har haft varierande kvalitet när jag beställt innan. Vissa är mjuka och sköna medan andra kan kännas stela, och nästan ha en känsla som papper. Svårt att förklara. Har ni några favoriter?
Bilder på det tack!Royal Straps har en modell som heter Heavy Duty. Riktigt fin kvalitet. Jag hade det på en 856 och det var en klar favorit. Borde passa 556 som hand i handske.
![]()
NATOBAND - RS HEAVY DUTY PREMIUM NATO STRAP - BLACK
Nya exklusiva Royal Straps Heavy Duty Premium Nato. Ett lite kraftigare Premium Nato...1,4mm istället för 1,2mm och superkvalitet.www.royalstraps.se
Köpte ett singlestrap som ser ut som ett nato men utan de långa flärparna- det är 1,2mm tjockt. Det blåa från Australien är 1,35mm och skönare.Yes! Hittade dessa på telefonen:
![]()
![]()
Jag gillar lite tjockare nato på tooliga klockor. Single pass har jag köpt på mig ett helt gäng men aldrig fastnat för. Vet inte vad det är riktigt, men de sitter aldrig på mer än någon dag.Köpte ett singlestrap som ser ut som ett nato men utan de långa flärparna- det är 1,2mm tjockt. Det blåa från Australien är 1,35mm och skönare.
Så fin!Fortsätter botanisera bland sommarbanden. Här ett blått tropic.
![]()
Jag kör ju nästan uteslutande nato, min favorit är faktiskt cns premiumband som finns med pvdad hårdvara, nu är ju $$ på väg ner också, så klart prisvärt, svenskt bolag även om priserna är i $ (https://cnswatchbands.com/shop-by-style/pvd-watch-straps/) men jag är ju inte mycket för stabbiga band o andra sidan.Dagens incheckning och lika nöjd som vanligt
![]()
Min säger hej!Det är inte fullt på kontoret på påsklovet...
Då hinner man njuta lite extra av 103 k12
Med slumpvis rätt datum, noterar jag samtidigt som jag postar bilden
![]()
Tack för trådtips, det ska lädas. Det där med att köra i diskmaskinen är ju lätt ordnat och värt ett försök. Har ett liggande framför mig som är kandidat till en omgång med min kompis i rostfritt (diskmaskinen)Verkligen okunnig om natoband men samma känsla som du.
Läste någonstans att köra dem i diskmaskinen för att dels tvätta dem men kanske också lite mjukare, kanske var i den här tråden;
Nöta nato (långt inlägg utan payoff)
Jag köpte denna lilla tuffing av Scaramanga för ett bra tag sen. Jag tänkte att det skulle passa med ett blekt och väl använt rött nato, så jag beställde ett. I fel storlek. :banghead: Projektet lades åt sidan, men väcktes till liv för några veckor sedan. Jag började med att borsta...klocksnack.se
OT;
Fick med det här när jag köpte en klocka från dem så har beställt två till. Mjukt men stabilt.
![]()
Jag kör ju nästan uteslutande nato, min favorit är faktiskt cns premiumband som finns med pvdad hårdvara, nu är ju $$ på väg ner också, så klart prisvärt, svenskt bolag även om priserna är i $ (https://cnswatchbands.com/shop-by-style/pvd-watch-straps/) men jag är ju inte mycket för stabbiga band o andra sidan.
Tack för tipsen. Ska in och titta!Royal Straps har en modell som heter Heavy Duty. Riktigt fin kvalitet. Jag hade det på en 856 och det var en klar favorit. Borde passa 556 som hand i handske.
Edit: KS-medlemmar har alltid 20 procent rabatt.
![]()
NATOBAND - RS HEAVY DUTY PREMIUM NATO STRAP - BLACK
Nya exklusiva Royal Straps Heavy Duty Premium Nato. Ett lite kraftigare Premium Nato...1,4mm istället för 1,2mm och superkvalitet.www.royalstraps.se
Jag tycker att ett viss spår av användning ger en patina på klockorna och visar att dom faktiskt används. Speciellt på en lite ”fetare” klocka som din Sinn![]()
Drämde i klockan i ett plåtskåp, första repan i glaset (vid 45 på ringen).
Hoppas att det enbart är rispa i AR-coatingen… har dålig syn ändå så kanske är tomato tomado…![]()
Vad är det för gummi du kör till din?Min säger hej!
![]()
Snart dags att växla över till gummibandet, som är den absoluta favoriten till Klassik 12.
Det helt vanliga icke-gummit, dvs. silikonbandet. Tycker det gör sig oerhört bra till Klassiken, bryter av allt polerat. Hittar ingen bra bild nu, men en halvdan från arkivet..Vad är det för gummi du kör till din?
Apapapapap jobba imorgon!Fuktar strupen med frisk Löwenbräu och firar in påskledigheten!
![]()
Har jobbat klart den här veckan...hehehe!Apapapapap jobba imorgon!