• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Någon som vet om spännet på 857-länken är av härdat stål ("tegiment" eller vad de nu kallar det)? Jag har för mig att jag hört att vissa Sinn-länkar inte har härdade spännen.

Dagens incheckning och lika nöjd som vanligt 🥰
1000039106.jpg

Snart är det dags att festa till det med gummiremmar och natoband. Just nato tycker jag har haft varierande kvalitet när jag beställt innan. Vissa är mjuka och sköna medan andra kan kännas stela, och nästan ha en känsla som papper. Svårt att förklara. Har ni några favoriter?

1000039106.jpg

Snart är det dags att festa till det med gummiremmar och natoband. Just nato tycker jag har haft varierande kvalitet när jag beställt innan. Vissa är mjuka och sköna medan andra kan kännas stela, och nästan ha en känsla som papper. Svårt att förklara. Har ni några favoriter?
Verkligen okunnig om natoband men samma känsla som du.
Läste någonstans att köra dem i diskmaskinen för att dels tvätta dem men kanske också lite mjukare, kanske var i den här tråden;

OT;
Fick med det här när jag köpte en klocka från dem så har beställt två till. Mjukt men stabilt.
1744612913311.png

1000039106.jpg

Royal Straps har en modell som heter Heavy Duty. Riktigt fin kvalitet. Jag hade det på en 856 och det var en klar favorit. Borde passa 556 som hand i handske.

Edit: KS-medlemmar har alltid 20 procent rabatt.

Senast ändrad:
Köpte ett singlestrap som ser ut som ett nato men utan de långa flärparna- det är 1,2mm tjockt. Det blåa från Australien är 1,35mm och skönare.
Jag gillar lite tjockare nato på tooliga klockor. Single pass har jag köpt på mig ett helt gäng men aldrig fastnat för. Vet inte vad det är riktigt, men de sitter aldrig på mer än någon dag.

1000039106.jpg

Jag kör ju nästan uteslutande nato, min favorit är faktiskt cns premiumband som finns med pvdad hårdvara, nu är ju $$ på väg ner också, så klart prisvärt, svenskt bolag även om priserna är i $ (https://cnswatchbands.com/shop-by-style/pvd-watch-straps/) men jag är ju inte mycket för stabbiga band o andra sidan.

Verkligen okunnig om natoband men samma känsla som du.
Läste någonstans att köra dem i diskmaskinen för att dels tvätta dem men kanske också lite mjukare, kanske var i den här tråden;

OT;
Fick med det här när jag köpte en klocka från dem så har beställt två till. Mjukt men stabilt.
1744612913311.png
Tack för trådtips, det ska lädas. Det där med att köra i diskmaskinen är ju lätt ordnat och värt ett försök. Har ett liggande framför mig som är kandidat till en omgång med min kompis i rostfritt (diskmaskinen) 🙂

Jag kör ju nästan uteslutande nato, min favorit är faktiskt cns premiumband som finns med pvdad hårdvara, nu är ju $$ på väg ner också, så klart prisvärt, svenskt bolag även om priserna är i $ (https://cnswatchbands.com/shop-by-style/pvd-watch-straps/) men jag är ju inte mycket för stabbiga band o andra sidan.
Royal Straps har en modell som heter Heavy Duty. Riktigt fin kvalitet. Jag hade det på en 856 och det var en klar favorit. Borde passa 556 som hand i handske.

Edit: KS-medlemmar har alltid 20 procent rabatt.

Tack för tipsen. Ska in och titta!

IMG_1941.jpeg

Drämde i klockan i ett plåtskåp, första repan i glaset (vid 45 på ringen).

Hoppas att det enbart är rispa i AR-coatingen… har dålig syn ändå så kanske är tomato tomado… 😢
Jag tycker att ett viss spår av användning ger en patina på klockorna och visar att dom faktiskt används. Speciellt på en lite ”fetare” klocka som din Sinn

Tillbaka
Topp