Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt snygg!Mycket nöjd med originallädret och viklåset av Sinn, mjukt och följsamt!
![]()
![]()
Sålde du UXn igen?Kör vidare med EZM2
![]()
Shit, blir tufft när du väljer att flippa vidare denKör vidare med EZM2
![]()
Att dom kan fixa specialutgåvor är nog ingen stor sak, fanns ju FB-grupp som tog fram en 104:a.En fråga och fundering.
Jag tycker det vore intressant att ta fram en specialutgåva av en Sinn, typ U50 Professional som vi sett i tråden.
Vet inte exakt hur den skulle se ut, men den som redan är framtagen är ju sjukt fin, så något åt det hållet tänker jag.
Ställde frågan till Sinn igår så får väl kanske svar nästa vecka. Men om det skulle gå att lösa lär man behöva vara ett gäng som går ihop.
Finns det något intresse här att gå ihop om en specialutgåva?
Haha, sant. Men någon med lite photoshop-skills får väl ta på sig designeransvar. Jag är nog bättre på att ha dialog med Sinn kring ett upplägg tror jag, än att hitta den bästa designen.Att dom kan fixa specialutgåvor är nog ingen stor sak, fanns ju FB-grupp som tog fram en 104:a.
Frågan är om vi skulle kunna komma överens i tråden om designen… vi har ju rätt skilda åsikter om vad som är ”bra” ;-)
Intresse finns, men sen kommer det ju en prislapp oxå.. när jag vet den så säger jag bu eller bä.En fråga och fundering.
Jag tycker det vore intressant att ta fram en specialutgåva av en Sinn, typ U50 Professional som vi sett i tråden.
Vet inte exakt hur den skulle se ut, men den som redan är framtagen är ju sjukt fin, så något åt det hållet tänker jag.
Ställde frågan till Sinn igår så får väl kanske svar nästa vecka. Men om det skulle gå att lösa lär man behöva vara ett gäng som går ihop.
Såklart. Vi vet ju vart priserna tagit vägen, och billigare blir det knappast. Men jag ska försöka få fram lite data från dem så att det finns nåt att ta ställning till.Intresse finns, men sen kommer det ju en prislapp oxå.. när jag vet den så säger jag bu eller bä.![]()
En fråga och fundering.
Oh, vi har en rolig diskussion framför oss....Det hade varit sjukt coolt.
Spontant gick mina tankar nedan:
Sinn 104 St Sa Arabic
![]()
1. Fullt tegimenterad
2. Kuperat safirglas för den fina brytningen
3. Inget ”display back” på baksidan, noll syfte
- Dykarring istället för Countdown?
- Grön sekundvisare i Klocksnacks färg?
Oh, vi har en rolig diskussion framför oss....![]()
Gemini får fan underkänt!Det hade varit sjukt coolt.
Spontant gick mina tankar nedan:
Sinn 104 St Sa Arabic
![]()
1. Fullt tegimenterad
2. Kuperat safirglas för den fina brytningen
3. Inget ”display back” på baksidan, noll syfte
- Dykarring istället för Countdown?
- Grön sekundvisare i Klocksnacks färg?
#bringbackskrattemojin !Gemini får fan underkänt!
![]()
No-date med helsvart boett och länk med svärdvisarna från UX! Det lär aldrig hända, men herrgud vad snyggt det hade varit...Haha, sant. Men någon med lite photoshop-skills får väl ta på sig designeransvar. Jag är nog bättre på att ha dialog med Sinn kring ett upplägg tror jag, än att hitta den bästa designen.
Coolaste bilden jag sett på KS!Kör vidare med EZM2
![]()
Onekligen!Oh, vi har en rolig diskussion framför oss....![]()
Idén är god, men minst 100 ex, kanske 150 ex måste produceras och det blir en merkostnad för special framtagning.En fråga och fundering.
Vilken dröm!Idén är god, men minst 100 ex, kanske 150 ex måste produceras och det blir en merkostnad för special framtagning.
Leveranstid cirka ett år.
Betalning upfront och avbeställning kommer inte gå.
Vilken glädje dödare jag är, men är ni minst 100 som är på så kan jag vara behjälplig med det administrativa![]()
Idén är god, men minst 100 ex, kanske 150 ex måste produceras och det blir en merkostnad för special framtagning.
Leveranstid cirka ett år.
Betalning upfront och avbeställning kommer inte gå.
Vilken glädje dödare jag är, men är ni minst 100 som är på så kan jag vara behjälplig med det administrativa![]()
Ja. När vi tog fram vår 100 års klocka, vilket blev en Sjöö S då var tanken att ta fram 50 ex i Sinn också. Då, för fyra år sedan var detta OK, men kostade på. Valet ev en Sjöö S som vi och enbart vi designade visade sig vara en lyckad tribute till 100 åringen
Jag röstar på en 41 mm variant på U2C, tycker det är snyggaste klockan Sinn har gjort.Onekligen!
Jag tycket en destrovariant av denna utan ”reklamtexten” hade varit mumma. https://www.sinn.de/uhren/archiv/archiv-144/144-st-sa-c-a-d.html
Jag röstar på en 41 mm variant på U2C, tycker det är snyggaste klockan Sinn har gjort.
![]()