• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ska köpa lite rom och majo på ica.
Glad Påsk 🐣
IMG_4245.jpeg

En fråga och fundering.
Jag tycker det vore intressant att ta fram en specialutgåva av en Sinn, typ U50 Professional som vi sett i tråden.
Vet inte exakt hur den skulle se ut, men den som redan är framtagen är ju sjukt fin, så något åt det hållet tänker jag.

Ställde frågan till Sinn igår så får väl kanske svar nästa vecka. Men om det skulle gå att lösa lär man behöva vara ett gäng som går ihop.

Finns det något intresse här att gå ihop om en specialutgåva?

En fråga och fundering.
Jag tycker det vore intressant att ta fram en specialutgåva av en Sinn, typ U50 Professional som vi sett i tråden.
Vet inte exakt hur den skulle se ut, men den som redan är framtagen är ju sjukt fin, så något åt det hållet tänker jag.

Ställde frågan till Sinn igår så får väl kanske svar nästa vecka. Men om det skulle gå att lösa lär man behöva vara ett gäng som går ihop.

Att dom kan fixa specialutgåvor är nog ingen stor sak, fanns ju FB-grupp som tog fram en 104:a.

Frågan är om vi skulle kunna komma överens i tråden om designen… vi har ju rätt skilda åsikter om vad som är ”bra” ;-)

Att dom kan fixa specialutgåvor är nog ingen stor sak, fanns ju FB-grupp som tog fram en 104:a.

Frågan är om vi skulle kunna komma överens i tråden om designen… vi har ju rätt skilda åsikter om vad som är ”bra” ;-)
Haha, sant. Men någon med lite photoshop-skills får väl ta på sig designeransvar. Jag är nog bättre på att ha dialog med Sinn kring ett upplägg tror jag, än att hitta den bästa designen.

En fråga och fundering.

Intresse finns, men sen kommer det ju en prislapp oxå.. när jag vet den så säger jag bu eller bä.🥰

en klocknörds bekännels:

Frun: barnen behöver nya kepsar till påskresan.
Jag: mm (missar att det inte var ett allmänt påstående, utan en order)
Frun: en dag senare, köper du kepsarna nu före vi åker?
Jag: mm, visst (nu fattar jag)

Dagen före vi åker
Frun: köpte du några kepsar som du lovade?
Jag: jag löste det.
Frun: vad menar du, ”löste” (lätt irriterad/orolig)
Jag:

IMG_7592.jpeg

Barnen nöjda, jag nöjd, frun inte lika nöjd men kan inte klaga.

Är ni i Prag så besök denna butiken. Har Sinn mfl roliga klockor. Ligger i en lägenhet 1vån upp bland lyxkvarteren där alla de övriga finmärkena finns. Testade full lume U50 S L.

IMG_7584.jpeg

IMG_7585.jpeg

Senast ändrad:
En fråga och fundering.

Det hade varit sjukt coolt.

Spontant gick mina tankar nedan:

Sinn 104 St Sa Arabic
1745139050804.png

1. Fullt tegimenterad
2. Kuperat safirglas för den fina brytningen
3. Inget ”display back” på baksidan, noll syfte

• Dykarring istället för Countdown?
  • Grön sekundvisare i Klocksnacks färg?

En fråga och fundering.

Idén är god, men minst 100 ex, kanske 150 ex måste produceras och det blir en merkostnad för special framtagning.
Leveranstid cirka ett år.
Betalning upfront och avbeställning kommer inte gå.
Vilken glädje dödare jag är, men är ni minst 100 som är på så kan jag vara behjälplig med det administrativa😃

Idén är god, men minst 100 ex, kanske 150 ex måste produceras och det blir en merkostnad för special framtagning.
Leveranstid cirka ett år.
Betalning upfront och avbeställning kommer inte gå.
Vilken glädje dödare jag är, men är ni minst 100 som är på så kan jag vara behjälplig med det administrativa😃
Vilken dröm! 😂
Men ingenting är omöjligt, sa en känd dalmas en gång i tiden 😁

Ja. När vi tog fram vår 100 års klocka, vilket blev en Sjöö S då var tanken att ta fram 50 ex i Sinn också. Då, för fyra år sedan var detta OK, men kostade på. Valet ev en Sjöö S som vi och enbart vi designade visade sig vara en lyckad tribute till 100 åringen👌❤️
Ska ni komma överens, minst 100 pers och klockan kommer kosta typ 20’ +, då ska många viljor, åsikter mm stötas och plöjas. Tuff uppgift😉men absolut inte omöjligt.
Ni skulle träffas ett gäng, som Har DET vad gäller populistisk design och sätta ihop ett antal förslag och presentera. Kanske ska projektet inte enbart vända sig till Sinn tråden, utan nålas genom Hooks försorg som ett KS projekt, öppnar upp för fler intressenter troligtvis.
Kör så det ryker, vi lever bara en gång och klockan kommer leva vidare för Alltid❤️

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp