• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag röstar på en 41 mm variant på U2C, tycker det är snyggaste klockan Sinn har gjort.

IMG_1690.jpeg
Den är snygg!, men jag är skeptisk till när dom begår det och inte har kvar GMT-visaren på en U2:a

Hur många försök krävdes att träna upp Gemini? Blev ju långt över förväntan efter man sett den första bilden 👍
Ovan är Chat GPT. Blir mycket bättre där, nackdelen är att Chat GPT tar timmar på sig att rendera en bild = Långsamt.

Får inte till det med Gemini. Mycket snabbare, men löser inte en Sinn 104, utan trilskas med att göra nån halvdan kopia.

Passade på att besöka @ERIKSON URHANDEL idag och fick klämma lite på U15/U18 samt 903, helt klart över förväntan med bubbeltavlorna måste jag säga, gör sig väääldigt mycket bättre i verkligheten än på bild.

IMG_9408.jpeg

IMG_9410.jpeg
IMG_9411.jpeg

Passade även på att plocka upp UX som varit på service :) nu kan sommaren komma!

IMG_9415.jpeg

Jag har haft min u15 i lite över en månad nu och hade velat att bubblorna syntes mer. Tror verkligen det är en modell som gör sig bäst live.

Är f.ö. lite förvånad över bubbel-hatet, som att Sinn inte ska försöka sig på sådana lustigheter. Folk som tycker att wr på 500 bar är ett köpargument måste väl ändå ha lite humor?!

Helt såld på den översta, fasen va snyggt i matt/blåstrad finish. Poleringen är det enda jag inte gillar helt med min 104. Får hursom lite unimatic-känsla. Och att byta font på Automatik gjorde mycket. Klar förbättring!
Ja, testade med att byta font för att få känslan av lite mer "modern". Väntar på ett gummistrap att genereras just nu.. 🙂

Kan verkligen sakna min blå 104 emellanåt. Sålde av för att jag ville ha en grön istället, den var också bra, men fan vet om inte den blå varit favoriten (haft en vit också).

Tillbaka
Topp