• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sådär nu börjar det likna nått! Chronometer 💪😀
Inte illa för en 13år gammal UX👍
Screenshot_2025-07-06-19-07-14-41_59d055cf097968a282de54722563881b.jpg

Såhär såg det ut innan justering, +0.5sek per dag.
Screenshot_2025-07-06-19-07-25-46_59d055cf097968a282de54722563881b.jpg

IMG20250706190034.jpg
Minns att min, den jag långtidslånat ut till @vanman :p drog sig ingenting, grymt bra verk i den.

Jag är ingen Sinn-nörd egentligen, men har alltid tyckt de har trevliga, bruksvänliga klockor. Besökte deras kontor och verkstad i Dresden för någon vecka sedan. Väldigt trevliga och tillmötesgående. Stort plus att de säljer delar till fristående urmakare.
Tummen upp till Sinn!

Jag är ingen Sinn-nörd egentligen, men har alltid tyckt de har trevliga, bruksvänliga klockor. Besökte deras kontor och verkstad i Dresden för någon vecka sedan. Väldigt trevliga och tillmötesgående. Stort plus att de säljer delar till fristående urmakare.
Tummen upp till Sinn!
Som Sinnägare gläds jag åt sådan feedback. Många parametrar bidrar till att man gillar ett klockmärke. Man har senaste 10-15 åren gått från entusiastmärke till nästan mainstream med allt kring detta som inte helt positivt enl. mitt sätt att se på det. Och då finns det dom som är ännu mer fundamentalister än jag och förknippar Sinn endast med rally och flyg :).

Tummen upp till Sinn!
Kul att höra, det är väl det hyfsat nyöppnade stället eller hur?
Inga foton du kan bjuda på 😀?

Kul att höra, det är väl det hyfsat nyöppnade stället eller hur?
Inga foton du kan bjuda på 😀?
Jag trodde jag tog ett par bilder men gjorde tydligen inte det.

Det är egentligen inte jättemycket att se. En mindre kundmottagning med en del Sinn-klockor till försäljning. Sen ligger deras verkstad intill innanför glasade rutor. Trevlig och modern verkstad.
Det ligger i en vanlig kontorsbyggnad en våning upp, så ingen storslagen arkitekturdröm tyvärr ;-)

Kan rekommendera ett besök om man gillar Sinn och har vägarna förbi.

IMG_2554.jpeg

Inser mer och mer att min U50, med samma urverk som 856an, verkligen behöver ner på spa.

856an är ljusår bättre på att hålla tiden (+1s bärande, -1s nattetid/dygn) samt så håller inte U50 sin reserv. Sen har den ju även en pytterepa i glaset, men ja - den behöver verkligen servas i jämförelse med en sprojlans 856.

Tillbaka
Topp