Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
EMZ 13, någon verkar ha lossnat inne i verket. Rotorn fastnar i det och snurrar inte i vissa lägen, tid och datum ställer om som det ska annars..Modell, och vilket behov har du?
Den modellen är Argonfylld. Det är inget som en vanlig urmakare kan hantera. Felet i verket kan säkerligen åtgärdas, men om man öppnar den försvinner gasen, vilken behöver återfyllas hos Sinn såvitt jag vet.EMZ 13, någon verkar ha lossnat inne i verket. Rotorn fastnar i det och snurrar inte i vissa lägen, tid och datum ställer om som det ska annars..
AjajDen modellen är Argonfylld. Det är inget som en vanlig urmakare kan hantera. Felet i verket kan säkerligen åtgärdas, men om man öppnar den försvinner gasen, vilken behöver återfyllas hos Sinn såvitt jag vet.
M a o, hör antingen av dig direkt till Sinn, eller till Erikson Urhandel.
Tuffare blir det inteNu har jag nog med gummi tror jag. Ett par natostronkar i grönt och khaki, sedan pausar jag ett tag. Det är bland det roligaste med dykare tycker jag - att det finns så många band att botanisera bland.
![]()
Måste vara en bra rulle!Tänkte kolla lite på dumburken och hajjade till en smula på klockan.
![]()
Slänger på närmast tillgängliga variant för extra inlevelse.
![]()
Daniel Dae Kim som spelar huvudrollen (och såklart är han som är på bilden) har faktiskt ett genuint klockintresse.Tänkte kolla lite på dumburken och hajjade till en smula på klockan.
![]()
Slänger på närmast tillgängliga variant för extra inlevelse.
![]()
Undrar varför jag sålde den där....Lite lek med 30 s slutartid på EZM 2B.
![]()
Ja, det är frågan!Undrar varför jag sålde den där....![]()
Jag gissar på 155 Dark Star! Långskott!Två trevliga paket landade idag. Det lilla paketet (två nya remmar till 556)...
![]()
... och det stora
![]()
Hade man haft rejäla handleder så kanske det kunde vara ett alternativ men får "nöja" mig med denna. Avplastning, läsa broschyr osv får bli när barnet sover ikväll. De som säger den ger helt annat intryck IRL har så rättJag gissar på 155 Dark Star! Långskott!
Grattis! Något från U-serien kan aldrig bli fel. Mycket stabil klocka.Hade man haft rejäla handleder så kanske det kunde vara ett alternativ men får "nöja" mig med denna. Avplastning, läsa broschyr osv får bli när barnet sover ikväll. De som säger den ger helt annat intryck IRL har så rätt
![]()
Grattis!Hade man haft rejäla handleder så kanske det kunde vara ett alternativ men får "nöja" mig med denna. Avplastning, läsa broschyr osv får bli när barnet sover ikväll. De som säger den ger helt annat intryck IRL har så rätt
![]()