• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Grattis! Något från U-serien kan aldrig bli fel. Mycket stabil klocka.
Tack! Har haft U50 gnagande i bakgrunden ända sedan första besöket hos Erikson för drygt 2.5 år sen. Långa leveranstider då så blev inget. Nu föll allt rätt så denna landade. Lite mer "bling" men tycker den satinerade finishen och bezeln är så himla bra 🙂

Nu är den på!
1000042185.jpg

Senast ändrad:
Min "nya" daily driver fortsätter leverera. Väldigt bekvämt med en stryktålig kvarts som alltid går rätt. Har testat en massa olika band fram och tillbaka och landat i att silikonet är min favorit, tätt följt av länk och Isofrane som båda hamnar på delad andraplats. Så silikonet kommer nog sitta på den mesta tiden.

_DSC9648_small.jpg

Min "nya" daily driver fortsätter leverera. Väldigt bekvämt med en stryktålig kvarts som alltid går rätt. Har testat en massa olika band fram och tillbaka och landat i att silikonet är min favorit, tätt följt av länk och Isofrane som båda hamnar på delad andraplats. Så silikonet kommer nog sitta på den mesta tiden.

_DSC9648_small.jpg
Kontrasten mellan det svarta, vita och röda är 👌

Ni som har Sinns egna gummi, är de värda 3500 nya?

Kontrasten mellan det svarta, vita och röda är 👌

Ni som har Sinns egna gummi, är de värda 3500 nya?
jag skulle säga såhär:
Sinns gummi med viklås är en klass för sig. Inget annat gummi gör klockan mer komplett enligt mig. Nackdelen är att ytan blir slitet ganska snabbt. Ingen dealbreaker men ändå. En annan nackdel är att det är bökigt att montera. För mig som byter band typ dagligen på den klockan så blir det en dealbreaker. Aftermarket band med quickrelease? JA tack!

Tack för alla svar!

Personligen föredrar jag Isofrane 😍 - betydligt mer prisvärt! Men Sinns passform spelar man inte bort….

Jag är väldigt partisk såklart, men jag tycker det. Det är mycket pengar för ett armband, men kvaliteten är på topp. Det är nog vad man får betala för bra integrerade gummin nuförtiden, ungefär samma pris som ett från Oris eller Longines.

jag skulle säga såhär:
Sinns gummi med viklås är en klass för sig. Inget annat gummi gör klockan mer komplett enligt mig. Nackdelen är att ytan blir slitet ganska snabbt. Ingen dealbreaker men ändå. En annan nackdel är att det är bökigt att montera. För mig som byter band typ dagligen på den klockan så blir det en dealbreaker. Aftermarket band med quickrelease? JA tack!

Jag ångrar inte mitt köp men då toppar det listan tillsammans med länken för min del. Jag köpte tegimenterat spänne och då drar det iväg ytterligare något till 4,4k.

Beror helt på klockan… Större och tjockare, ja. Mindre och tunnare, finns bättre alternativ :)

Håller med. Blir lite för maffigt på 556 t ex. Då tycker jag ett tropic av bra kvalitet gör sig bättre. Joseph Bonnie rekommenderar jag varmt. Finns i flera fina färger.

Jag tycker den integrerade looken är riktigt snygg och tror ex det vita eller svarta integrerade bandet hade passat min U15 perfekt. Samtidigt är jag mot det extremare slaget och tenderar byta band ofta när väl länken åkt av...

Just isofrane-stuket har jag tittat mycket på. Jag får nog göra en mellanväg. Satsar på AM-band till en början och känner på de integrerade banden nästa gång (vilket förhoppningsvis blir lagom till nästa sommarsäsong) 🙂

Måste bara tillägga att jag är löjligt nöjd med hur U15 sitter. Kommer från en Aquis med inhouseverk som kändes som en puck på handleden. Ibland undrar jag varför jag inte köpte en U50(U15) tidigare.

Tack för alla svar!

Jag tycker den integrerade looken är riktigt snygg och tror ex det vita eller svarta integrerade bandet hade passat min U15 perfekt. Samtidigt är jag mot det extremare slaget och tenderar byta band ofta när väl länken åkt av...

Just isofrane-stuket har jag tittat mycket på. Jag får nog göra en mellanväg. Satsar på AM-band till en början och känner på de integrerade banden nästa gång (vilket förhoppningsvis blir lagom till nästa sommarsäsong) 🙂

Måste bara tillägga att jag är löjligt nöjd med hur U15 sitter. Kommer från en Aquis med inhouseverk som kändes som en puck på handleden. Ibland undrar jag varför jag inte köpte en U50(U15) tidigare.
Isofrane på U15 tror jag mycket på! Glöm inte att bjussa på en massa bilder.

Inte provat än, fick hem fel spänne till cts band. Borde funka fint då det ska simmas med den. Såg att Sinn säljer ett integrerat också som jag överväger…
Som @Kaffefredrik skriver är watchwears tropic trevliga. Det vita tropicet jag har är just därifrån. Jag kan annars rekommendera "flygar"-liknande gummiremmar likt det turkosa jag skickade. De går att hitta på watchwear och många andra ställen 🙂
1000042310.jpg

Självklart min nya bubblare på armen idag. Svart isofrane-liknande gummi beställt också för att känna på om jag gillar stilen (innan jag beställer riktigt isofrane) 👌
1000042311.jpg

Tillbaka
Topp