• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Så efter en byteshandel är jag tillbaka med en Sinn U1, trevlig bekantskap
20250913_175456.jpg

Försöker intala mig själv jag ska vänta med gummirem till min U15 men det börjar att bli svårt att kämpa emot. Ni som har det integrerade gummit på era klockor, hur är de olika låsen? Tänker storlek och ex. Känsla mellan det vanliga viklåset och fjärilslåset. 🙂

Försöker intala mig själv jag ska vänta med gummirem till min U15 men det börjar att bli svårt att kämpa emot. Ni som har det integrerade gummit på era klockor, hur är de olika låsen? Tänker storlek och ex. Känsla mellan det vanliga viklåset och fjärilslåset. 🙂
Inte min annons, bara för uppmärksamhet, men det finns ett beggad U50 integrerad silikonband på k&s just nu :)

Viklåset är ganska maffigt, så det tenderar att se stort ut på mindre klockor. Borde dock se bra ut på U15, den är väl 41 mm? Fenomenal byggkvalitet, känns och ser ut som en premiumprodukt. Stänger med mikrometerprecision och noll glapp. Man öppnar med två knappar, så ingen risk att öppna av misstag. Smidigt med otf-justering om man har en handled som sväller mycket, dock inget jag själv använder. Jag har haft två svarta viklås, ett till U50 S och ett till UX S. Har ingen erfarenhet av fjärilslåset tyvärr.

Börjar bli alltför sugen på den nya 104:an. På bilderna träffar den helt rätt i smaklökarna. Haft 5 olika 104;or men aldrig riktigt träffat rätt.

Vet vi om urskivan på den nya är mindre matt/grå än den vanliga svarta 104:an? Har aldrig blivit kompis med den gamla tonen på urtavlan.

@ERIKSON URHANDEL När förväntas den in i butik? Kommer förbi och ser på den när den är inne.
Kommer in under kommande två veckorna.

Bra tips, det är dock det gamla viklåset som enligt mig inte är lika snyggt eller bra. Finns bra jämförelser av båda av Click Spring Reviews, en urmakare i Storbritannien som har mycket sinninnehåll på sin kanal.
Bra poäng 👍 @dodds Jag kan också lägga till i diskussionen att jag har erfarenhet av båda stora och lilla låset, och skulle nog köra stora till U50. Lilla låset är lite smidigare, men ändå väldigt tjock, och för mig personligt känns fjärrillslås helt fel på en dykare.

Viktig grej som Sennelier påpekar också med nya vs gamla versionen av båda lås, nya versionen tar bort lite fula glapp på båda.

Bra poäng 👍 @dodds Jag kan också lägga till i diskussionen att jag har erfarenhet av båda stora och lilla låset, och skulle nog köra stora till U50. Lilla låset är lite smidigare, men ändå väldigt tjock, och för mig personligt känns fjärrillslås helt fel på en dykare.

Viktig grej som Sennelier påpekar också med nya vs gamla versionen av båda lås, nya versionen tar bort lite fula glapp på båda.
Då bestämmer jag och @Emiel att du ska ha det stora viklåset, @dodds. Du kan beställa nu och tacka oss senare. 😁

Då bestämmer jag och @Emiel att du ska ha det stora viklåset, @dodds. Du kan beställa nu och tacka oss senare. 😁
Skönt att man har ett gäng med erfarenhet bara ett knapptryck bort. Stort tack för input båda två. Nu har jag uppenbarligen inga alternativ mer än att köpa ett stort lås. Ska bara bestämma vilken färg på gummit som passar min U15 bäst 😂

Jag måste erkänna att jag hade väldigt svårt att bestämma mig för om det skulel vara I eller A-modellen. Ibland vill ha båda.

Vad tror ni om californa-dial på 556?
Gemini_Generated_Image_gwxik9gwxik9gwxi.png

Nu har jag nog brutit mot någon helig regel, genom att använda Gemini-genererad bild! :)
Hu vad hemsk den blev!

Jag måste erkänna att jag hade väldigt svårt att bestämma mig för om det skulel vara I eller A-modellen. Ibland vill ha båda.

Vad tror ni om californa-dial på 556?
Gemini_Generated_Image_gwxik9gwxik9gwxi.png

Nu har jag nog brutit mot någon helig regel, genom att använda Gemini-genererad bild! :)
Hu vad hemsk den blev!
Usch ta bort!
Däremot att ha mindre siffror vid varje timme ser inte helt fel ut

Tillbaka
Topp