Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte min annons, bara för uppmärksamhet, men det finns ett beggad U50 integrerad silikonband på k&s just nuFörsöker intala mig själv jag ska vänta med gummirem till min U15 men det börjar att bli svårt att kämpa emot. Ni som har det integrerade gummit på era klockor, hur är de olika låsen? Tänker storlek och ex. Känsla mellan det vanliga viklåset och fjärilslåset.![]()
Viklåset är ganska maffigt, så det tenderar att se stort ut på mindre klockor. Borde dock se bra ut på U15, den är väl 41 mm? Fenomenal byggkvalitet, känns och ser ut som en premiumprodukt. Stänger med mikrometerprecision och noll glapp. Man öppnar med två knappar, så ingen risk att öppna av misstag. Smidigt med otf-justering om man har en handled som sväller mycket, dock inget jag själv använder. Jag har haft två svarta viklås, ett till U50 S och ett till UX S. Har ingen erfarenhet av fjärilslåset tyvärr.Försöker intala mig själv jag ska vänta med gummirem till min U15 men det börjar att bli svårt att kämpa emot. Ni som har det integrerade gummit på era klockor, hur är de olika låsen? Tänker storlek och ex. Känsla mellan det vanliga viklåset och fjärilslåset.![]()
Bra tips, det är dock det gamla viklåset som enligt mig inte är lika snyggt eller bra. Finns bra jämförelser av båda av Click Spring Reviews, en urmakare i Storbritannien som har mycket sinninnehåll på sin kanal.Inte min annons, bara för uppmärksamhet, men det finns ett beggad U50 integrerad silikonband på k&s just nu![]()
Kommer in under kommande två veckorna.Börjar bli alltför sugen på den nya 104:an. På bilderna träffar den helt rätt i smaklökarna. Haft 5 olika 104;or men aldrig riktigt träffat rätt.
Vet vi om urskivan på den nya är mindre matt/grå än den vanliga svarta 104:an? Har aldrig blivit kompis med den gamla tonen på urtavlan.
@ERIKSON URHANDEL När förväntas den in i butik? Kommer förbi och ser på den när den är inne.
Bra poängBra tips, det är dock det gamla viklåset som enligt mig inte är lika snyggt eller bra. Finns bra jämförelser av båda av Click Spring Reviews, en urmakare i Storbritannien som har mycket sinninnehåll på sin kanal.
Då bestämmer jag och @Emiel att du ska ha det stora viklåset, @dodds. Du kan beställa nu och tacka oss senare.Bra poäng@dodds Jag kan också lägga till i diskussionen att jag har erfarenhet av båda stora och lilla låset, och skulle nog köra stora till U50. Lilla låset är lite smidigare, men ändå väldigt tjock, och för mig personligt känns fjärrillslås helt fel på en dykare.
Viktig grej som Sennelier påpekar också med nya vs gamla versionen av båda lås, nya versionen tar bort lite fula glapp på båda.
Bra poäng@dodds Jag kan också lägga till i diskussionen att jag har erfarenhet av båda stora och lilla låset, och skulle nog köra stora till U50. Lilla låset är lite smidigare, men ändå väldigt tjock, och för mig personligt känns fjärrillslås helt fel på en dykare.
Viktig grej som Sennelier påpekar också med nya vs gamla versionen av båda lås, nya versionen tar bort lite fula glapp på båda.
Skönt att man har ett gäng med erfarenhet bara ett knapptryck bort. Stort tack för input båda två. Nu har jag uppenbarligen inga alternativ mer än att köpa ett stort lås. Ska bara bestämma vilken färg på gummit som passar min U15 bäst
Fin klocka, fin alpacka.All black.
![]()
Nope. Men en gård i närheten har Alpackor och café.Fin klocka, fin alpacka.Har ni egna?
Det var ju ute en för bara några veckor sedan tillsammanns med en vanlig…Ingen som har en SDR bezel till övers?
![]()
Då har även jag blivit med sinn för första gången. Varit sugen på märket i allmänhet och denna modellen i synnerhet bra länge. Kul!
Att 556:ans datum inte lutar som på 856 är så jävla bra! Snyggt köp![]()
Då har även jag blivit med sinn för första gången. Varit sugen på märket i allmänhet och denna modellen i synnerhet bra länge. Kul!
Varmt välkommen! A-modellen med mattsvart tavla och siffor är som den ska se ut.![]()
Inte ofta man ser A-versionen faktiskt! Oftast verkar folk köra den med Index bara. Men jag har en A också, heh.
Usch ta bort!Jag måste erkänna att jag hade väldigt svårt att bestämma mig för om det skulel vara I eller A-modellen. Ibland vill ha båda.
Vad tror ni om californa-dial på 556?
![]()
Nu har jag nog brutit mot någon helig regel, genom att använda Gemini-genererad bild!
Hu vad hemsk den blev!
Ja, det blir lite Hamiltonskt över det hela med de små siffrorna.Usch ta bort!
Däremot att ha mindre siffror vid varje timme ser inte helt fel ut