Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stenhård är den oavsettInte riktigt funnit favoritbandet till denna än. Funkar dock på det mesta!
![]()
Var nog en av de bättre kombinationerna av 836an jag sett hittillsFick hem några nya band till 836an! Flyger ju bra.
![]()
Sinneslöst!Och då var man med Sinn igen. Helt klart oacceptabelt att vara sinnlös…
![]()
Riktigt bra! En av de bästa jag haft. Saknar den ibland. Kanske dags igen.Och då var man med Sinn igen. Helt klart oacceptabelt att vara sinnlös…
![]()
Jäkligt snyggOch då var man med Sinn igen. Helt klart oacceptabelt att vara sinnlös…
![]()
Riktigt nice, har spanat mycket på 356 genom åren!Och då var man med Sinn igen. Helt klart oacceptabelt att vara sinnlös…
![]()
Mycket stilig.Och då var man med Sinn igen. Helt klart oacceptabelt att vara sinnlös…
![]()
Till skjorta och kavaj tycker nog de flesta att 556 I passar bättre. Den kan du också vid behov dressa upp ganska lätt med ett fint armband, medan 556 A är mer toolig raktigenom med sina stora arabiska nuffror och matta tavla. Mer GADA-poäng till 556 I således.Tjenixen alla goa o glada (ja ni som e griniga också om det finns någon sådan)
Första gången i denna tråden,
Har fått för mig att jag ska införskaffa en 556A, frågorna lyder, för och nackdelar? Ska jag tänka om valet och gå på en 556i istället (gillar dock 3, 6, 9, 12 på A), är A en bra GADA mao, fungerar den bra från T-shirt och jeans till skjorta och kavaj (inte kostym, det har jag annat till)?
Tack på förhand
Trevlig liten klocka som passar till allt. Personligen hade jag valt A-modellen då den har en mattsvart tavla och inte blank. i-modellen blir väl lite mera stilren utan siffrorna, dock tycker jag siffrorna är mycket snyggare och bidrar till det där "tooliga" utseendet. Testa i butik och se vad du tycker mest om.Tjenixen alla goa o glada (ja ni som e griniga också om det finns någon sådan)
Har fått för mig att jag ska införskaffa en 556A, frågorna lyder, för och nackdelar? Ska jag tänka om valet och gå på en 556i istället (gillar dock 3, 6, 9, 12 på A), är A en bra GADA mao, fungerar den bra från T-shirt och jeans till skjorta och kavaj (inte kostym, det har jag annat till)?
Tack på förhand
Ja, det var min tanke men jag har ingen i närheten som säljer Sinn vad jag vet. Får letaTrevlig liten klocka som passar till allt. Personligen hade jag valt A-modellen då den har en mattsvart tavla och inte blank. i-modellen blir väl lite mera stilren utan siffrorna, dock tycker jag siffrorna är mycket snyggare och bidrar till det där "tooliga" utseendet. Testa i butik och se vad du tycker mest om.![]()
Tycker absolut att 556 A funkar till kavaj, framförallt när det är lite mer casual än full kostym.Tjenixen alla goa o glada (ja ni som e griniga också om det finns någon sådan)
Tack på förhand
Är det A du tittat in dig på så är är det den du ska köpa oavsett om i är en bättre GADA. Oavsett vilken modell är den grym. Jag kör själv i då jag gillar den blanksvarta tavlan men hade absolut inte tackat nej till båda. Det bästa med 556 den accepterar det mesta man klär upp den med. H-länk, F-länk, nato, läder, gummiband - you name it. Lätt den mest versatila klockan i min samlingTjenixen alla goa o glada (ja ni som e griniga också om det finns någon sådan)
Tack på förhand
Ja och det är det jag gillar. A verkar vara i princip lika versatile som i och absolut håller jag med att i är mer ”dressad” men A är ju så tilltalande med 3 6 9 12 OCH datum.Är det A du tittat in dig på så är är det den du ska köpa oavsett om i är en bättre GADA. Oavsett vilken modell är den grym. Jag kör själv i då jag gillar den blanksvarta tavlan men hade absolut inte tackat nej till båda. Det bästa med 556 den accepterar det mesta man klär upp den med. H-länk, F-länk, nato, läder, gummiband - you name it. Lätt den mest versatila klockan i min samling
Hittade ingen bra bild när jag har den på nato men det förekommer under vår och höst.![]()
![]()
![]()
Jag har A RS. Den röda visaren är lite trevlig kan jag tycka. Men det finaste av allt tycker jag är siffrorna i kombination med den lite udda placeringen av datumet. Det försvinner nästan vilket gör att klockan bär samma symmetri som en no-date, vilket jag gillar.Ja och det är det jag gillar. A verkar vara i princip lika versatile som i och absolut håller jag med att i är mer ”dressad” men A är ju så tilltalande med 3 6 9 12 OCH datum.
Får väl se om jag får tag på en beggad A och gillar jag inte den så blir det flipp![]()
Tack för input.Jag har A RS. Den röda visaren är lite trevlig kan jag tycka. Men det finaste av allt tycker jag är siffrorna i kombination med den lite udda planeringen av datumet. Det försvinner nästan vilket gör att klockan bär samma symmetri som en no-date, vilket jag gillar.
Skulle nog vilja säga att A är en stark kandidat.
Kan instämma. Sen har jag inte haft 556 I, så har inte upplevt den svärtan hos tavlan.Tack för input.
Som jag nämnt tidigare så är jag mest inne på A med typ 80% skulle det vara så att jag inte trivs med den så får man sälja.
Har kikat en hel del videos på både a och i och i känns… tom på något sätt tack vare index och inga siffror
Love you to!!!Helt OT men det här var till och med sämre bilder än trådens antihjältefotograf lyckas prestera. Sträck på dig broder, allt är förlåtet @Jamterik
Thread 'Oris Recycle fullset 10k'
https://klocksnack.se/threads/oris-recycle-fullset-10k.205661/
Finns flera anledningar till att 556 är uppskattad i alla dess former och färger och vi har alla våra preferenser. Jag tyckte att i passande mig bäst och har inte på ångrat mig. Passar föresten bäst på länk, alla som tycker annorlunda har såklart fel.Kan instämma. Sen har jag inte haft 556 I, så har inte upplevt den svärtan hos tavlan.
Kanske att 556 A på WIS-språk kan sägas vara mer toolig, och ffa mer flieger med sina siffror, men just (den relativt lilla) storleken på klockan i kombination med de vackert utförda siffrorna tycker iaf jag är en vinnande kombination.