• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Menar du det mörkare området i mitten?
Eller mellan 2-3 på ringen?
Svårt att se vad du ser 🙂.
Ah såklart. Ska förtydliga.

Fläcken i mitten
IMG_3323.jpeg

Här syns det inte.
IMG_2793.jpeg
Ingen erfarenhet men vem servade den?
Uppfattade att den inte såg ut så när du köpte den?
Den är servad av Altherr i Tyskland.
Har fått kvitto på det med, har mailat dem och ställt frågan om de kan göra något.

Tittar på bilder från när jag fick hem den. Ser nu att det syns på ena men inte andra bilden jag tog då.
Det var ju OWG så jag synade klockan dåligt innan jag la ner den i lådan igen 🤣🤣 rookiemistake.

Här syns det dock
IMG_2799.jpeg

Antar att en till en modern EZM 3 skulle passa? 👀
Tror ej det. I alla fall inte enligt Sin själva när jag frågade dem:

"Unfortunately, we no longer have any metal bracelets available for the Ezm 2, and there are no current metal bracelets in our range that are compatible with this model.

At present, we can only offer leather straps or a silicone pin buckle strap for the Ezm 2."

-Var del av svaret på lite spörsmål jag hade.

Tror ej det. I alla fall inte enligt Sin själva när jag frågade dem:

"Unfortunately, we no longer have any metal bracelets available for the Ezm 2, and there are no current metal bracelets in our range that are compatible with this model.

At present, we can only offer leather straps or a silicone pin buckle strap for the Ezm 2."

-Var del av svaret på lite spörsmål jag hade.
Synd, fel antagande på min del då… Får se om några av våra forum experter har andra förslag 🤓

Jag hade samma förhoppningar innan kontakten med Sinn, så inte helt orimligt :)
Alltid lite synd att man inte får mer nuanserade svar om dessa ämnen… Skulle vara intressant att veta om den inte passar över huvudtaget, skapar glapp mot boetten, eller om typ formen av sista länkbiten bara inte kommer överens 100% med lugsen.

Har en likadan problem med en lite äldre IWC (men egentligen har priset av länken till slut varit mer avgörande än tillgängligheten 😅)

Senast ändrad:
Jag hade samma förhoppningar innan kontakten med Sinn, så inte helt orimligt :)
Ezm 2 och 3 ser lika ut i form och bandhorn. Skilljer finnishen på metallen något? Ezm2 är aningens tunnare (0,9mm) än Ezm3. Även lughålens placering i förhållande till boetten kanske skiljer? Jag skulle prova hos någon kompis eller Erikson Urhandel med en länk från Ezm3 iaf. Vem vet, kanske tillräckligt bra 🤷‍♂️.

Ezm 2 och 3 ser lika ut i form och bandhorn. Skilljer finnishen på metallen något? Ezm2 är aningens tunnare (0,9mm) än Ezm3. Även lughålens placering i förhållande till boetten kanske skiljer? Jag skulle prova hos någon kompis eller Erikson Urhandel med en länk från Ezm3 iaf. Vem vet, kanske tillräckligt bra 🤷‍♂️.
Ja kanske! Har dryga 40 mil till huvudstaden så får nog vänta lite med att kika på Erikson!

Tänker även att detta är information som finns .. någonstans. Har svårt att tro att det inte diskuterats och experimenterats med detta i nått under forum någonstans. Får fortsätta mitt lågintensiva informationssökande tror jag! Försöker även hålla ögonen öppna på uhrforum och eBay ifall en länk skulle dyka upp.

Samtidigt har jag både för många klockor och alternativa band - så bråttom eller ens nödvändigt är det ju egentligen inte :)

Här syns det inte.

Den är servad av Altherr i Tyskland.
Har fått kvitto på det med, har mailat dem och ställt frågan om de kan göra något.

Tittar på bilder från när jag fick hem den. Ser nu att det syns på ena men inte andra bilden jag tog då.
Det var ju OWG så jag synade klockan dåligt innan jag la ner den i lådan igen 🤣🤣 rookiemistake.

Här syns det dock
IMG_2799.jpeg
Misstänker att du har rätt i antagandet att det kan vara olja. Om det är det torde det inte vara alltför svårt att fixa det för vilken urmakare som helst.

Tillbaka
Topp