Ah såklart. Ska förtydliga.Menar du det mörkare området i mitten?
Eller mellan 2-3 på ringen?
Svårt att se vad du ser.
Fläcken i mitten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah såklart. Ska förtydliga.Menar du det mörkare området i mitten?
Eller mellan 2-3 på ringen?
Svårt att se vad du ser.
Ingen erfarenhet men vem servade den?Ah såklart. Ska förtydliga.
Fläcken i mitten
![]()
Den är servad av Altherr i Tyskland.Ingen erfarenhet men vem servade den?![]()
Uppfattade att den inte såg ut så när du köpte den?
Jävligt sugen på den där på H-länk. Var och kände på den häromdagen och kan konstatera att 38mm aldrig suttit så bra på min handled. Riktigt bra proportioner.Fick hem halvlänken igår. Blev en klart bättre fit.![]()
Ser ut att sitta som ett smäckJävligt sugen på den där på H-länk. Var och kände på den häromdagen och kan konstatera att 38mm aldrig suttit så bra på min handled. Riktigt bra proportioner.
![]()
Antar att en till en modern EZM 3 skulle passa?Det här att aldrig vara riktigt nöjd. Nog hade man velat ha en länk till denna med..
![]()
Tror ej det. I alla fall inte enligt Sin själva när jag frågade dem:Antar att en till en modern EZM 3 skulle passa?![]()
Synd, fel antagande på min del då… Får se om några av våra forum experter har andra förslagTror ej det. I alla fall inte enligt Sin själva när jag frågade dem:
"Unfortunately, we no longer have any metal bracelets available for the Ezm 2, and there are no current metal bracelets in our range that are compatible with this model.
At present, we can only offer leather straps or a silicone pin buckle strap for the Ezm 2."
-Var del av svaret på lite spörsmål jag hade.
Jag hade samma förhoppningar innan kontakten med Sinn, så inte helt orimligtSynd, fel antagande på min del då… Får se om några av våra forum experter har andra förslag![]()
Alltid lite synd att man inte får mer nuanserade svar om dessa ämnen… Skulle vara intressant att veta om den inte passar över huvudtaget, skapar glapp mot boetten, eller om typ formen av sista länkbiten bara inte kommer överens 100% med lugsen.Jag hade samma förhoppningar innan kontakten med Sinn, så inte helt orimligt![]()
Ezm 2 och 3 ser lika ut i form och bandhorn. Skilljer finnishen på metallen något? Ezm2 är aningens tunnare (0,9mm) än Ezm3. Även lughålens placering i förhållande till boetten kanske skiljer? Jag skulle prova hos någon kompis eller Erikson Urhandel med en länk från Ezm3 iaf. Vem vet, kanske tillräckligt braJag hade samma förhoppningar innan kontakten med Sinn, så inte helt orimligt![]()
Ja kanske! Har dryga 40 mil till huvudstaden så får nog vänta lite med att kika på Erikson!Ezm 2 och 3 ser lika ut i form och bandhorn. Skilljer finnishen på metallen något? Ezm2 är aningens tunnare (0,9mm) än Ezm3. Även lughålens placering i förhållande till boetten kanske skiljer? Jag skulle prova hos någon kompis eller Erikson Urhandel med en länk från Ezm3 iaf. Vem vet, kanske tillräckligt bra.
Misstänker att du har rätt i antagandet att det kan vara olja. Om det är det torde det inte vara alltför svårt att fixa det för vilken urmakare som helst.Här syns det inte.
Den är servad av Altherr i Tyskland.
Har fått kvitto på det med, har mailat dem och ställt frågan om de kan göra något.
Tittar på bilder från när jag fick hem den. Ser nu att det syns på ena men inte andra bilden jag tog då.
Det var ju OWG så jag synade klockan dåligt innan jag la ner den i lådan igenrookiemistake.
Här syns det dock
![]()
Första reaktionen när jag såg det var "absolut inte", men den växer. Lite cool på något sätt? Svårt att sätta fingret på det.
Längesen vi såg @vanman ´s?Efter sett några poster på Sinn U1 så ville jag bara säga att S E varianten är ju grymt snygg.
![]()
Kul att det finns en. Har aldrig sett en i tråden nämligen.Längesen vi såg @vanman ´s?