JörgenS
Basic
Jag har en Birka i scarab case. En favorit i samlingen!
Så snygg!
Gillar dom gamla länkarna också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en Birka i scarab case. En favorit i samlingen!
Tack! Jo, håller med! Svåra att korta av bara!Så snygg!
Gillar dom gamla länkarna också.
2st polygriptänger så är dom kortade på ett nafsTack! Jo, håller med! Svåra att korta av bara!
Är det revuen nere till höfer som ligger på tratten? Gillar framförallt den och den ovanför.6st sportur några har setts här tidigare. Några har fått lämna och någon ny har tillkommit. Bjuder på en samlings bild
Ja dom är lite ovanligare den låg på tratten och ska skickas till sin nya ägare under morgondagen.Är det revuen nere till höfer som ligger på tratten? Gillar framförallt den och den ovanför.
Grymt! Är Orisen i stål? Dom verkar rätt ovanliga. Speciellt med tanke på alla fejk-Oris som cirkulerar.En Leonidas sport och en gammal Oris som var bra härjad redan innan sonen bankade den i bordet tills sekundvisaren tog med sig en bit av axeln när den föll av. Cousins ska ha rätt reservdel, men inte kommit så långt än.
Jepp, har en vit med kromad boett också. De som finns drunknar nog i mängden av färgglada tolkningar. Hittade mina i två köockpåsar med suddiga bilder på tradera för några år sedan.Grymt! Är Orisen i stål? Dom verkar rätt ovanliga. Speciellt med tanke på alla fejk-Oris som cirkulerar.
Grymt! Jag har en kromad Oris som inte går. Högg den för under hundringen på tratten, eftersom äkta Oris sällan dyker upp där. Senaste året har jag nog bara sett den och ett annat renoveringsobjekt i stål.Jepp, har en vit med kromad boett också. De som finns drunknar nog i mängden av färgglada tolkningar. Hittade mina i två köockpåsar med suddiga bilder på tradera för några år sedan.
Nyförvärv?Någonstans mellan 31mm och 33mm. Liten men naggande god. Min första Doxa tror jag
Ja, fick den på lådan idag. TraderaNyförvärv?
Tycker att jag nyss sett den eller möjligen nåt liknande ute på nån auktionssite...
Läcker! En Mido av nåt slag vore nåt att ha!Älskar den här lilla saken, den fick vara på spa för första gången på antagligen över 60 år i början av detta år. Urmakaren var imponerad över hur rent urverket var, inte ens ett dammkorn var hans ord. (1940 fick min farfar denna)
Den är fantastisk på armen. Har du någon bild på 20-talarenLäcker! En Mido av nåt slag vore nåt att ha!
Edit: Haha, jag har ju för tusan en! En gold filled liten 26mm sportis från gissningsvis 20-talet. Lätt att glömma att det är en Mido, då tavlan inte är märkt. Både boetten och urverket är märkta med Midos emblem, dock.
Gammal arkivbild.Den är fantastisk på armen. Har du någon bild på 20-talaren
Har ingen klocka att bidra med men väl lite reklam.
G.O.W. Sport (1953)
Ser ut att ha levt ett "sportigt" liv i vilket fallMitt bidrag men är inte säker om detta är en sportklocka hihihi. men den är galet liten med ett urverk av Mido. Tack förresten för en galet trevlig sida och forum.
Tjusig! Har själv en liten 20-talare med både verk och boett från Mido!Mitt bidrag men är inte säker om detta är en sportklocka hihihi. men den är galet liten med ett urverk av Mido. Tack förresten för en galet trevlig sida och forum.
Din är förmodligen lite äldre än min då. Här är ett bild på verket i min "MW" loggan är nog lite senare än det utskrivna "MIDO".Här kommer en bild på Verket. Hittade kontroll märkning i från 3/5 år 1891.