• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Denna dök upp i kretsen. Enda bilden tillgänglig. Ref, ca år, värde?
@Donkii @NiklasArvid
IMG_6158.JPG
Kan vara en 145.012 1967!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
En klassisk "Vad är det jag köpt"?
...eller i detta fallet "Vad är det jag ska sälja?"
Visste det egentligen sen tidigare, men länkar med hög infästning lirar inte med mina spaghettiarmar. Ser sjukt märkligt ut!

Men eftersom jag köpte den baserat på en halvsunkig bild, och som potentiellt ej fungerande stämgaffel, så har jag inte så mycket info.
Och nätet hjälper mig inte särskilt mycket... Ett par korta trådar på WUS är allt jag hittar.

Gott om Chronolympics, men inte så mycket sjuttiotalskitsch! ;)

c-tronic.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
En klassisk "Vad är det jag köpt"?
...eller i detta fallet "Vad är det jag ska sälja?"
Visste det egentligen sen tidigare, men länkar med hög infästning lirar inte med mina spaghettiarmar. Ser sjukt märkligt ut!

Men eftersom jag köpte den baserat på en halvsunkig bild, och som potentiellt ej fungerande stämgaffel, så har jag inte så mycket info.
Och nätet hjälper mig inte särskilt mycket... Ett par korta trådar på WUS är allt jag hittar.

Gott om Chronolympics, men inte så mycket sjuttiotalskitsch! ;)

c-tronic.jpg
Inte så mycket info egentligen mer än att det är en småtuff porrklocka med eta/esa 9164 verk. :)
Edit: rimligt pris, 1500-2500:- kanske? Beror såklart på skick.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Inte så mycket info egentligen mer än att det är en småtuff porrklocka med eta/esa 9164 verk. :)
Edit: rimligt pris, 1500-2500:- kanske? Beror såklart på skick.

Tackar!
Var väl åt det hållet jag själv funderat - men utan referenser, som sagt.
Går (väldigt) bra och är fin i skicket.

Återstår bara att se om jag vill släppa den för de pengarna. Tycker fortfarande att den är våldsamt cool - även om den inte passar mina armar så bra.

"Porrklocka" är f. ö. ett bra uttryck. Hade kunnat se den på Burt Reynolds - och han var ju med i Boogie Nights.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tackar!
Var väl åt det hållet jag själv funderat - men utan referenser, som sagt.
Går (väldigt) bra och är fin i skicket.

Återstår bara att se om jag vill släppa den för de pengarna. Tycker fortfarande att den är våldsamt cool - även om den inte passar mina armar så bra.

"Porrklocka" är f. ö. ett bra uttryck. Hade kunnat se den på Burt Reynolds - och han var ju med i Boogie Nights.
Behåll den, kul klocka att ha i lådan och kommer funka perfekt till uteserveringen i sommar. :)
 

Diogenes

Cartier
Kanske en knivig fråga, men vad kan ett extremt blekt, bara några år gammalt,
thin font "svart" insert vara värt?

IMG_8501.JPG

Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Tjenare. Har vad som ser ut att vara en fin Omega Seamaster 600 hemma som jag knappt använt under de 10 år jag haft den. Tror den ska vara äkta, men skulle gärna få en second opinion på det och en ungefärlig värdering.
Den har ett serienummer på 22 miljoner, så den ska vara från 1965 ungefär om min google-fu är vad den brukar vara. Urverk ett är ett cal 611 som tickar på bra. Datumet växlar som det ska. Aldrig servad i min ägo. No name armband och spänne.
Som sagt, är den äkta och är den värd nåt? Vad är det för referens?
IMG_7023.JPG

IMG_7025.JPG
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Hej!

Har länge varit sugen på att göra mig av med dessa dressade finingar för att skrapa ihop till lite dykare. Jag har dock ingen aning om vad de kan vara värda. Polhemen är servad för ett år sedan i Argentina! :) Båda funkar finfint. Hoppas att nån av er mer kunniga har nån idé... :bookworm:
20170418_102026.jpg


20170418_102032.jpg
 

Freddie L

Panerai
Frugan visar ett försiktigt intresse för vintage, gulguld och riktig damstorlek! Jäkligt roligt och nu måste jag ju förstås köpa en klocka innan hon ändrar sig. Hade en Baume o Mercier i historiken på C24 från hennes födelseår som jag bad om bättre bilder på. Skicket var ju inte riktigt vad jag hoppats på, men med en försiktig polering och ett band av rätt bredd skulle det kunna bli bra. 20mm på bredden, "750er Gelbgold", manuellt verk (fick jag för mig, men nu hittar jag det inte i annonsen. Får väl fråga om det), fullset med låda och cert. Klockan har nog legat minst 18månader med dåliga bilder, säljaren begärde 899Eur i annonsen, nu 949Eur med Trusted checkout...
Vad i hela världen är den värd? Hur mycket gör guldvärdet, borde väl inte bli alltför många gram? Tacksam för tankar kring detta!
BaumeMercier.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Frugan visar ett försiktigt intresse för vintage, gulguld och riktig damstorlek! Jäkligt roligt och nu måste jag ju förstås köpa en klocka innan hon ändrar sig. Hade en Baume o Mercier i historiken på C24 från hennes födelseår som jag bad om bättre bilder på. Skicket var ju inte riktigt vad jag hoppats på, men med en försiktig polering och ett band av rätt bredd skulle det kunna bli bra. 20mm på bredden, "750er Gelbgold", manuellt verk (fick jag för mig, men nu hittar jag det inte i annonsen. Får väl fråga om det), fullset med låda och cert. Klockan har nog legat minst 18månader med dåliga bilder, säljaren begärde 899Eur i annonsen, nu 949Eur med Trusted checkout...
Vad i hela världen är den värd? Hur mycket gör guldvärdet, borde väl inte bli alltför många gram? Tacksam för tankar kring detta!
BaumeMercier.png
Rätt precis vad jag betalade för min Cartier, mao är denna för dyr. Skulle inte betala hälften.
 

Diogenes

Cartier
Nu vet inte jag om tråden är avsedd för frågor där man frågar inför ett ev köp, men jag gör ändå en chansning och frågor om en klocka som jag har i min ägo.

Jag har en IWC med cal.89 i 18k guld och med "ribbon"(?)skänklar. Vad är det för rimligt värde på en sådan? När jag sökt runt har det varit lite svårt att hitta just denna boett och när jag väl funnit boetten med cal. 89 är det svårt att hitta prisindikation. Någon som vet alternativt är en bättra "googlare"?

(Är inlägget felplacerat är det ok för admin att radera).

IMG_8963.JPG

IMG_8961.JPG

IMG_8962.JPG
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Nu vet inte jag om tråden är avsedd för frågor där man frågar inför ett ev köp, men jag gör ändå en chansning och frågor om en klocka som jag har i min ägo.

Jag har en IWC med cal.89 i 18k guld och med "ribbon"(?)skänklar. Vad är det för rimligt värde på en sådan? När jag sökt runt har det varit lite svårt att hitta just denna boett och när jag väl funnit boetten med cal. 89 är det svårt att hitta prisindikation. Någon som vet alternativt är en bättra "googlare"?

(Är inlägget felplacerat är det ok för admin att radera).

IMG_8963.JPG

IMG_8961.JPG

IMG_8962.JPG
Tyvärr ingen aning om värde men den är fantastiskt fin! Skulle gärna äga en själv!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu vet inte jag om tråden är avsedd för frågor där man frågar inför ett ev köp, men jag gör ändå en chansning och frågor om en klocka som jag har i min ägo.

Jag har en IWC med cal.89 i 18k guld och med "ribbon"(?)skänklar. Vad är det för rimligt värde på en sådan? När jag sökt runt har det varit lite svårt att hitta just denna boett och när jag väl funnit boetten med cal. 89 är det svårt att hitta prisindikation. Någon som vet alternativt är en bättra "googlare"?

(Är inlägget felplacerat är det ok för admin att radera).

IMG_8963.JPG

IMG_8961.JPG

IMG_8962.JPG

Riktigt fin klocka.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med värderingen.
Men är den 35mm och över i storleken får du gärna hojta till om du ska sälja den !
 

Sfbio

Omega
Vad skulle en sådan kunna vara värd?
omega pre-bond,
1980s full size
i mint skick.
Har kollat lite på gamla annonser och det är ganska spridda skurar där.

/ Mathias
 

Klasvegas

Omega
Certina.jpg


Känner att den här får lite för lite handledstid för min del och funderar på att låta den vandra vidare..

Kronan är tyvärr utbytt till en utan Certina-logga, men i övrigt tycker jag skicket är gott. Vad kan man tänka sig att begära?
 
Topp