• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Skulle tro det är lite högt, men möjligt det finns minst två nördar som saknar en. Boetten är i hårdmetall?
Det stämmer! Jag tror att Rado har tillverkat boetten samt safirglaset då boetten är i reptålig tungsten och safirglaset har fasetter, vilket i mitt tycke är otroligt snyggt. Påminner om Rado Diastar ”The Original” på steroider

Skulle tro det är lite högt, men möjligt det finns minst två nördar som saknar en. Boetten är i hårdmetall?

Volfram är det i boetten.
Eller Tungsten, om man så vill.

Tror som du angående värdet.
Tror nånstans 5-6k är rimligare att anta.

Ganska rolig klocka, men kom aldrig särskilt bra överens med den runt armen, när jag hade en för några år sen.

EDIT
Oj. Missade att det tillkommit svar.

Jag håller med om att den väger lite mycket på ”huvudet”. Men håller med om att den är en rolig klocka. Har fått massor med komplimanger från folk då den ”glänser” lite extra då glaset och möjligtvis boetten har skarpa fasetter.
Jag är en riktig torsk när det gäller konstiga och unika/roliga klockor, vilket min samling påvisar.

Tillbaka
Topp