Jag var dessvärre underbidder på auktionen.Köpt en av Karl-Johan-tavlorna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag var dessvärre underbidder på auktionen.Köpt en av Karl-Johan-tavlorna?
Fin tavla minus visare vs väldigt skadad tavla med visare. Spännande jämförelse. På riktigt alltså.Fina. Om några timmar så får du en ganska bra indikator för priset på Tg195.
Klockor med renoveringbehov | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Klockor med renoveringbehov enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
"Ganska bra" inte perfekt.Fin tavla minus visare vs väldigt skadad tavla med visare. Spännande jämförelse. På riktigt alltså.
Hej igen ! Fick grym hjälp och respons här sist när jag hitta min farfars Rolex 6238 som senare såldes på kaplans auction. Farfar har som sagt handlat och arrangerar många auktioner i sin tid, så nu tänkte jag ta kort och kolla lite mer om hans andra klockor. Det är allt från samplingsklockor från schwartz till helguld omega klockor. Har ni några tips på va ja ska leta eller ta kort på framförallt på alla klockor för en lättare värdering!? Tack på förhand
En kollegas pappas klocka
34mm.
Går ej, tips på någon som kan titta igenom den utan att det kostar en hel pelikan
Och självklart en undran vad den kan vara värd?
Tack!Var i landet håller du till?
Tänker främst på servicefrågan. Inga större problem att skicka klockor, så klart - men alltid trevligast med någon lokal.
Vad gäller värdet så tycker jag att det är ganska svårt att bedöma vilka skador som är i glaset och vilka som är på tavlan, något som så klart spelar stor roll för värdet.
Men för att ändå lämna nån siffra… Ca 3k som den ser ut.
Behöver åtminstone ny sekundvisare och (tror jag) korrekt krona.
Jodå. Werner har inga problem att få tag på Omega-delar ;-)Tack!
Stockholm så brukat lämna in klockor hos Werner på Hornsgatan men han gillar inte Omega längre då han inte får tag i delar..
Superfin Longines!Här kommer lite bilder , tyvärr hitta han inte nyckeln till kassa skåpet så dom lite finare klockorna får ja fota en annan dag. Slänger upp några bilder så kanske ni kan ge svar om de e värt att försöka sälja dom andra klockorna han köpt på auction
Okej har du nån aning om vad modellen heter eller nån mer information? tack på förhandSuperfin Longines!
Okej har du nån aning om vad modellen heter eller nån mer information? tack på förhand
Är det tre eller sex skåror i bakboetten? Tre tache är mest eftertraktad. Ser ut som en sån där boett med raka ytor. Minns inte smeknamnet.Okej har du nån aning om vad modellen heter eller nån mer information? tack på förhand
Ja det verkar stämma denna var rätt lik.Är det tre eller sex skåror i bakboetten? Tre tache är mest eftertraktad. Ser ut som en sån där boett med raka ytor. Minns inte smeknamnet.
Edit: Step case.
Step case tråden - för oss som gillar räta vinklar
Vem gillar inte klockor från 30- och 40-talet med rostfria step case boetter. Visa dina klockor med step case! Bidra också med mer information om step case boetter. Först lite historik Step case syftar till formen på boettens övre del som omger glaset, och som ser ut som trappsteg med räta...klocksnack.se
Nej, helt annan boett, och fantasipris.Ja det verkar stämma denna var rätt lik.
Longines Tre Tacche säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 30 190 kr
Longines Annons: 30 190 kr Longines Tre Tacche, Stål; Manuell uppvridning; Skick Bra; År 1941; Lokalisering: Italienchrono24.app
Har nån en aning om ca värde i klockorna? Tänker om de e värt att lämna in på auktion eller om dom bara ska få ligga kvar i lådorna.Nej, helt annan boett, och fantasipris.
Hur ser ditt baklock ut? Tre eller sex skåror? Du kan beställa ett extract from the archive från Longines. Kostar inget.Ja det verkar stämma denna var rätt lik.
Longines Tre Tacche säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 30 190 kr
Longines Annons: 30 190 kr Longines Tre Tacche, Stål; Manuell uppvridning; Skick Bra; År 1941; Lokalisering: Italienchrono24.app
Vågar nästan garantera sex.Hur ser ditt baklock ut? Tre eller sex skåror?
Nu har jag nog hittat ungefär vad det är för klockorHur ser ditt baklock ut? Tre eller sex skåror? Du kan beställa ett extract from the archive från Longines. Kostar inget.
Väldigt små bilder, ser knappt märket på tavlan på mobilen. Omegan och Longinesen är värda minst några tusen så helt klart värda att lämna till auktion.
Nu har jag nog hittat ungefär vad det är för klockor
https://chrono24.app/omega/omega-se...268--id22707025.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Longines Sei Tacche Vintage cal.12.68Z säljes av en Seller på Chrono24 för 12 576 SEK
Longines Annons: 12 576 SEK Longines Sei Tacche Vintage cal.12.68Z, Referensnummer 23095; Stål; Manuell uppvridning; Skick Bra; År 1943; Lokalisering: Egypten, Caichrono24.app
Rado 14K Jubilar 30 Jewels säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 19 166 SEK
Rado 14K Annons: 19 166 SEK Rado 14K Jubilar 30 Jewels, Referensnummer Rado; Gulguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1950; Lokalisering: Tyskland, Olchrono24.app
Vad är det som du funderar över ?Hej. Många funderingar på denna. Köpt idag på loppis. 1940-41 tror jag. 31 mm, med krona 33 mm. Tickar på bra. Fler bilder kommer inom kort. Länken var också speciell.
I stort sett allt. Värde, historia. Ja i stort sett allt.Vad är det som du funderar över ?
Ok värde kan jag tippa på runt 1200kr mer än vad du gav för den på loppisI stort sett allt. Värde, historia. Ja i stort sett allt.