Lusentapp?
Eller mindre direkt ur loppislådan. Femhunka max?
Säljaren vill ha två st lusentappar
Edit: Stort tack för svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lusentapp?
Eller mindre direkt ur loppislådan. Femhunka max?
Du kan få köpa denna för 1500. Roligare i mitt tycke;Säljaren vill ha två st lusentappar
Edit: Stort tack för svar!
Mycket finare....Du kan få köpa denna för 1500. Roligare i mitt tycke;
https://klocksnack.se/threads/salvador-dalis-klockor-–-yo-mido.70583/
Du kan få köpa denna för 1500. Roligare i mitt tycke;
https://klocksnack.se/threads/salvador-dalis-klockor-–-yo-mido.70583/
Mycket finare....
Två till två och ett halvt tusen hade jag sagt.
Vad tror ni denna kan vara värd? 18k, quartz, champagne tavla,original box och instruktioner.
Funkar ej, vet inte om det bara är att byta batteri.
Tävla utbytt, ägaren ville ha annan färg, gamla är tejpad på kvittot..Två till två och ett halvt tusen hade jag sagt.
Förmodligen bara byta batteri. Såvida inte något har hänt klockan -är det en utbytt tavla som medföljer? Skadad? Och i så fall varför, tagit in fukt? Bäst att titta på urverket och även testa om den går igång med batteri.
Länken är inte original och kastas i mitt tycke och byts ut mot snyggt läder.
Usch!Det var det jävligaste jag sett, och de ska ha 89k, missar jag något?
Försöker igen!Den här fina hade en kollega häromdagen. Den är i toppskick även om den dåliga bilden inte visar det. Kan någon hjälpa oss med ålder och ungefärligt värde? Provade i IWC-tråden först men det var visst fel ställe...
Mellan tummen och pekfingret - 3 till 5.En Omega Seamaster 30 ifrån 1963.
Va skulle ni säga att den är värd?
Ser ut som en ref 1309. Handjagad cal 401. 18k. 1960-tal. Begagnatvärde? Ca 10000kr?Försöker igen!
Nu är klockan borta efter en brand i hans lägenhet. Detta kan nu vara den enda bilden. Vet någon något om den? Jag har naturligtvis googlat men hittar ingen användbar info.
2.5 till 4k tror jag.Mellan tummen och pekfingret - 3 till 5.
Ingen?Letat efter en triple date länge men tycker de är svåra att bedöma i pris, vad tror ni den här borde kosta?
Vad tror du själv?
Jag vet faktiskt inte, tycker att de spretar mycket i pris, och jag har svårt att bedöma hur mycket skicket påverkar priset när det är datumkomplikationerna som är själva poängen med klockan. För mig handlar det mer om jag ska slå till på just den här eller vänta på en annan; säljaren begär 5500.Vad tror du själv?
Ok. 5,5k låter väl högt, skulle säga 4k max.Jag vet faktiskt inte, tycker att de spretar mycket i pris, och jag har svårt att bedöma hur mycket skicket påverkar priset när det är datumkomplikationerna som är själva poängen med klockan. För mig handlar det mer om jag ska slå till på just den här eller vänta på en annan; säljaren begär 5500.
Tack för hjälp!Ok. 5,5k låter väl högt, skulle säga 4k max.
Förresten, varsågod för hjälpen @AndersM ...Ser ut som en ref 1309. Handjagad cal 401. 18k. 1960-tal. Begagnatvärde? Ca 10000kr?
http://www.standop.net/Uhren/IWC/Galerie/images/1309.jpg
http://www.icollector.com/IWC-Wristwatch-Ref-1309-Switzerland-Around-1960_i20550921
Nu skäms jag. Naturligtvis är du mer än värd ett tack för hjälpen. Jag ska bli en bättre, mindre stressig, människa som har vett att uppskatta mina medmänniskor.Förresten, varsågod för hjälpen @AndersM ...
Ursäkt mottagen och godtagenNu skäms jag. Naturligtvis är du mer än värd ett tack för hjälpen. Jag ska bli ett bättre, mindre stressig människa som har vett att uppskatta mina medmänniskor.
Ber om ursäkt på förhand för bildbomb!
Istället för att bara samla på allt möjligt så har jag bestämt mig för att strukturera upp samlingen. Detta gör att massa gammalt åker ut. Vill gärna sälja på KS men har ingen aning vad man ska sätta för priser. Här behöver jag proffsens hjälp! Alla ur är med oklar service men startar om jag inte säger annat. Annars går det till högstbjudande på tratten
//Nore
Det jag anar också men tänkte bättre ställa frågan ändåHej! Utan att vara alls bevandrar på köp/sälj här på klocksnack tror jag dessa blir svåra att sälja här. Kanske att någon av dessa är värda nån femhundring men generellt är det nog lättare att sälja den här prisklassen på Tradera Tissotklockan kanske är lite ovanlig och har ett värde för en samlare? Fickur är jag helt nollställd på. Var nog inte till mycket hjälp, lycka till iaf!
Värd 5 lax?
"
Fin gammal Schweizisk herrklocka, ca 37 mm exkl. kronan.
NYTT GLAS.
Urverk: Mekaniskt. 1030
Urtavla: Se bilder för egen bedömning av urtavlans skick.
Funktion: Fungerar."