Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästan helt säker på att det är ett FHF905Kände att det kanske var dags att faktiskt uppdatera gissningstråden, således söker jag namnet på den som använt detta verk och vilket basverk det faktiskt är:
Det där verket känner jag igen . Får rota igenom min reservdelslåda :Kände att det kanske var dags att faktiskt uppdatera gissningstråden, således söker jag namnet på den som använt detta verk och vilket basverk det faktiskt är:
Jag tror att det exakta verket heter AS 1863, men verken i samma familj som AS 1996, alltså exempelvis 1893 är så lika att jag ger dig rätt för den.AS 1996 ? Trodde det var ett FHF905 först men visst måste det vara ett AS 1996?
Noll koll där men gissar Elgin ?Jag tror att det exakta verket heter AS 1863, men verken i samma familj som AS 1996, alltså exempelvis 1893 är så lika att jag ger dig rätt för den.
Har du (ni) någon gissning angående vilken tillverkares klocka verket faktiskt sitter i?
Jag kan ge en ledtråd i form av att det sitter i en klocka från 70-talet av en av mina favorittillverkare, och att jag har tre klockor från tillverkaren med detta verk.Noll koll där men gissar Elgin ?
UN är fantastiskt fina Skulle också kunna tänka mig att samla på dem.Ja, precis! Här är verket i sin fulla prakt:
Kanske inte ett av Ulysse Nardins bästa vad gäller finishering, men ett helt OK verk annars.
Jag ger dock rogart-63 äran att posta nästa bild då han var först med verket!
Helt klart rogart63 som får den!Ja, precis! Här är verket i sin fulla prakt:
Kanske inte ett av Ulysse Nardins bästa vad gäller finishering, men ett helt OK verk annars.
Jag ger dock rogart-63 äran att posta nästa bild då han var först med verket!
Vad hände ? Var det för svårt ? Om jag säger Roskopf ?Det här kanske är alldeles för lätt ? Ni verkar vara rätt duktiga . Vad är det för verk och vad kallas den sortens verk ? Utifrån konstruktionen ?
Att det är något läbbigt stiftankarverk är uppenbart, men du frågade också om vilket verk det faktiskt var. Stiftankarverken är dessvärre inte min specialitet och jag vågar mig inte på en kvalifcerad gissning. När jag får hem klockor med sådana så brukar jag gömma undan dem i en skrotlåda, ligger nog till och med någon Oris där och skräpar. Jag är nog helt enkelt väldigt rasistisk vad gäller typ av urverk!Vad hände ? Var det för svårt ? Om jag säger Roskopf ?
Kommer från skrotlådan oxå ! Kanske inte ett verk jag gillar direkt .Men rätt intressant konstruktion . Och väldigt kompakt .Att det är något läbbigt stiftankarverk är uppenbart, men du frågade också om vilket verk det faktiskt var. Stiftankarverken är dessvärre inte min specialitet och jag vågar mig inte på en kvalifcerad gissning. När jag får hem klockor med sådana så brukar jag gömma undan dem i en skrotlåda, ligger nog till och med någon Oris där och skräpar. Jag är nog helt enkelt väldigt rasistisk vad gäller typ av urverk!
Har du några ledtrådar angående tillverkaren månntro?Kommer från skrotlådan oxå ! Kanske inte ett verk jag gillar direkt .Men rätt intressant konstruktion . Och väldigt kompakt .
Inte mycket .Schweiziskt verk från Grenchen . Ofta billiga klockor och som sagts innan ett s.k pin lever verk eller stiftankar verk . 11,5 ligne . Nu har ni mycket att söka påHar du några ledtrådar angående tillverkaren månntro?
Stiftankarverk från Grenchen? Då måste tillverkaren vara Baumgartner Frères!Inte mycket .Schweiziskt verk från Grenchen . Ofta billiga klockor och som sagts innan ett s.k pin lever verk eller stiftankar verk . 11,5 ligne . Nu har ni mycket att söka på
Nä sorry . Googla Grenchen 11,5 ligne pin leverStiftankarverk från Grenchen? Då måste tillverkaren vara Baumgartner Frères!
Kvar återstår väl i så fall den mindre kända tillverkaren Ebosa SA, och mycket riktigt var det ett sådant verk. Närmare bestämt Ebosa 23!Nä sorry . Googla Grenchen 11,5 ligne pin lever
Vad får ni upp då ? Som kan stämma med bilden ?
Sorry .Är det ett verk från Langerdorf/Lanco?
Får ge dig rätt för det . Det är ett Ebosa 22 . Din turKvar återstår väl i så fall den mindre kända tillverkaren Ebosa SA, och mycket riktigt var det ett sådant verk. Närmare bestämt Ebosa 23!
Haha, jag hade både Ebosa 22 och 23 framför mig på Google och skrev ändå fel! Nåja!Får ge dig rätt för det . Det är ett Ebosa 22 . Din tur
Får ge dig rätt för det . Det är ett Ebosa 22 . Din tur
Perfekt tråd.
Vad ät det för modell/ref på klockan nedan (lånad bild)
Räkna inte med ett korrekt svar från mig, då jag själv inte vet. Är bara start sugen att få veta då jag skulle vilja äga en.
Jaså så går det när man inte är uppmärksammad på reglerna sorry alla mitt fel.Sorry, nu går du händelserna i förväg. Du måste gissa rätt på föregående bild för att få posta din egen..
Vet tyvärr inte ref på den Omegan.