• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage-gissningsleken!

Warwian

Cartier
Kände att det kanske var dags att faktiskt uppdatera gissningstråden, således söker jag namnet på den som använt detta verk och vilket basverk det faktiskt är:
it8RTwW.jpg
 

rogart-63

Patek
Kände att det kanske var dags att faktiskt uppdatera gissningstråden, således söker jag namnet på den som använt detta verk och vilket basverk det faktiskt är:
it8RTwW.jpg
Nästan helt säker på att det är ett FHF905
Kände att det kanske var dags att faktiskt uppdatera gissningstråden, således söker jag namnet på den som använt detta verk och vilket basverk det faktiskt är:
it8RTwW.jpg
Det där verket känner jag igen . Får rota igenom min reservdelslåda :
 

Warwian

Cartier
AS 1996 ? Trodde det var ett FHF905 först men visst måste det vara ett AS 1996?
Jag tror att det exakta verket heter AS 1863, men verken i samma familj som AS 1996, alltså exempelvis 1893 är så lika att jag ger dig rätt för den.
Har du (ni) någon gissning angående vilken tillverkares klocka verket faktiskt sitter i? :)
 

Warwian

Cartier
Vad hände ? Var det för svårt ? Om jag säger Roskopf ?
Att det är något läbbigt stiftankarverk är uppenbart, men du frågade också om vilket verk det faktiskt var. Stiftankarverken är dessvärre inte min specialitet och jag vågar mig inte på en kvalifcerad gissning. När jag får hem klockor med sådana så brukar jag gömma undan dem i en skrotlåda, ligger nog till och med någon Oris där och skräpar. Jag är nog helt enkelt väldigt rasistisk vad gäller typ av urverk!
 

rogart-63

Patek
Att det är något läbbigt stiftankarverk är uppenbart, men du frågade också om vilket verk det faktiskt var. Stiftankarverken är dessvärre inte min specialitet och jag vågar mig inte på en kvalifcerad gissning. När jag får hem klockor med sådana så brukar jag gömma undan dem i en skrotlåda, ligger nog till och med någon Oris där och skräpar. Jag är nog helt enkelt väldigt rasistisk vad gäller typ av urverk!
Kommer från skrotlådan oxå ! Kanske inte ett verk jag gillar direkt .Men rätt intressant konstruktion . Och väldigt kompakt .
 

Warwian

Cartier
Jag söker tillverkaren av detta verk, bonuspoäng om någon listar ut den faktiska kalibern. Med en diameter på strax över 30 mm är klockan för övrigt ganska stor för att vara relativt tidig (den bör vara tillverkad sent 30-tal), vilket alltid är roligt!
dmojfnh.jpg
 

billo

Cartier
Perfekt tråd.
Vad ät det för modell/ref på klockan nedan (lånad bild)
2yvugyty.jpg


Räkna inte med ett korrekt svar från mig, då jag själv inte vet. Vll hitta info om den. då jag skulle eventuellt skulle
skulle vilja äga en.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Perfekt tråd.
Vad ät det för modell/ref på klockan nedan (lånad bild)
2yvugyty.jpg


Räkna inte med ett korrekt svar från mig, då jag själv inte vet. Är bara start sugen att få veta då jag skulle vilja äga en.

Sorry, nu går du händelserna i förväg. Du måste gissa rätt på föregående bild för att få posta din egen... ;)

Vet tyvärr inte ref på den Omegan.
 
Topp