Rätt!
Seiko 7546. Sports 100 sq sitter det i t.ex.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Longines 13ZN
Bra! Kanske den lättaste hittills?
Ja, inte jättesvår. Någon annan får gärna ta över stafettpinnen, så det är bara för den som vill att köra!![]()
Otrolig brist på fantasi så det får bli ännu en lätt. Många vintagefantasters "våta" dröm.
Bilden är lånad tyvärr.
![]()
Jag kan klämma in en mellan vändorna! Jag lånar cjperry:s 13ZN-bild och frågar vad stötsäkringen på verket heter?![]()
Longines nittonhundraaa....femtio?Superdunderpoäng om man gissar rätt på referens, men jag kan nöja mig med tillverkare och årtionde
![]()
Longines nittonhundraaa....femtio?![]()
Zenith, 40-tal?Superdunderpoäng om man gissar rätt på referens, men jag kan nöja mig med tillverkare och årtionde
![]()
Det var min nästa gissning.Då ingen har haft rätt än, säger jag Longines 40-tal.Grafton får dock gärna fortsätta...
Nope.Tressa?
Bra försök, Fixoflex! Inte rätt, tyvärr.Där blev vi tysta!
Lurig Scuba Dude! Sicura har ju många dykare med duden! Det stämmer ju inte. Sen är det stål och inte fulmetall som Sicura brukar ha! Kronan är ju lite speciell. Jag chansar på Rubina, ett omöjligt märke som jag har hittat när jag trålat nätet![]()
Mondaine!Bra försök, Fixoflex! Inte rätt, tyvärr.
Denna schweiziska tillverkare har inte många dykare i sin katalog, googlar man är det den här som dyker upp, fast oftast med en mer konventionell boett, intressant nog. Har för mig att jag sett en cool vintage-kronograf här på forumet, annars är de bara kända för en enda modell...
Snyggt!
![]()
Din tur!
Jajamen.Är det skruvad krona?
Mysigt.Jajamen.
Jag kör vidare med en stulen bild. Denna udda konstruktion är en känd akilleshäl i en ikonisk klocka. Vilken?
![]()
Modifierat AS-verk med minuträknare? Det måste vara en Aquastar Benthos 500!
Rolex oyster precision?