Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wittnauer med valjoux 72, dock så saknas många delar i urverket samt några visare och glaset sitter inte fast.
Tråkigt på en sån fin klocka. Den skulle man vilja väcka till liv igen! Jag har ännu inte vågat meckat med kronografer men tycker den där förtjänar en smula tlc
Den ligger bara och skräpar i en låda...
Kommit fram till om vridringsinlägget är original?Äre vintage så skareva kronograf.
Ej original. För skarpa siffror och för bra skick för att matcha. Daterar klockan till ca 1975, men skulle tippa på vridning från 80-talet.Kommit fram till om vridringsinlägget är original?
Sticker lite i ögonen men har själv ingen koll så därför var jag intresserad. Har ju samma klocka själv så...Ej original. För skarpa siffror och för bra skick för att matcha. Daterar klockan till ca 1975, men skulle tippa på vridning från 80-talet.
Ja, jag gillar det men är ärlig med att det inte är originalet. Kom förmodligen med det typiska MH-inlägget som nedan.Sticker lite i ögonen men har själv ingen koll så därför var jag intresserad. Har ju samma klocka själv så...
Ser bekant ut ja.Ja, jag gillar det men är ärlig med att det inte är originalet. Kom förmodligen med det typiska MH-inlägget som nedan.
En sk. virgin klocka? Lyckades håva hem den under den magiska 10'-gränsen i sverige?Slänger upp en bild på min nya pärla
Virginklocka som första klockan? Isf nej. Har haft intresset ett tag men mest lirkat runt på forumet.. Köpte den av Hejo här på forumet för ca 5kEn sk. virgin klocka? Lyckades håva hem den under den magiska 10'-gränsen i sverige?
Nja, virgin som ny på marknaden. Men då var inte så fallet, såg mysigt opolerad ut och vilket kanonpris! Ungefär halva marknadspriset, inte dåligt.Virginklocka som första klockan? Isf nej. Har haft intresset ett tag men mest lirkat runt på forumet.. Köpte den av Hejo här på forumet för ca 5k
Oj, visste faktiskt inte att den var så billig... Har letat "länge" efter en liknande så högg den när den dök uppNja, virgin som ny på marknaden. Men då var inte så fallet, såg mysigt opolerad ut och vilket kanonpris! Ungefär halva marknadspriset, inte dåligt.
Du sitter ju som bekant på en enorm skatt av information och kunskap så nu är det nog många som tycker att du kan lägga ut texten lite mer.Nja, virgin som ny på marknaden. Men då var inte så fallet, såg mysigt opolerad ut och vilket kanonpris! Ungefär halva marknadspriset, inte dåligt.
Klockan har helt klart hamnat i tryggt förvar hos en mkt nöjd köpareDu sitter ju som bekant på en enorm skatt av information och kunskap så nu är det nog många som tycker att du kan lägga ut texten lite mer.
Just denna klocka har jag haft i många år (säkert 10). Om jag inte minns fel så köpte jag den via tradera och inte till något direkt fyndpris
för den tiden. Jag har bara sett en variant med samma boett och tavla tidigare men då har den varit märkt BME. Däremot har man sett liknande konfigurationer av mer kända märken. Att de mer kända märkena landar på 10k+ tycker jag inte är så konstigt men på lilla Sverigiemaknaden så är jag rätt övertygad om att priset är bra mycket mindre än 10k även om jag kanske hade kunnat kräma ut någon tusing till eller så. Nåväl nu har den vandrat vidare och den nya ägaren är förhoppningsvis glad och nöjd och kan känna att det blev en bra affär. Jag grämer mig i vart fall inte (för ev missade tusenlappar) utan det är faktiskt viktigare att klockan hamnar i tryggt förvar och att ingen känner sig lurad.
Det precis som du misstänker, detta ur är inget som säljs som en Arsenal utan om en ommärkt Croton/Nivada aviator sea diver chronograph och då är inte varumärket på tavlan så viktigt. Visst är det lite svårare att söka på dem på tex ebay men samtidigt är de då lite roligare iom att de är ovanliga med den märkningen på tavlan. Dykarkronografer är heta på marknaden och det kan jag förstå. Därmed är priset som det är på dessa. Om sedan slutpriset skulle vara 8 eller 10' vet jag inte riktigt, vet inte hur hungriga och kunniga K&S är på dessa. Wasan du sålde håller inte alls samma klass boettmässigt.Du sitter ju som bekant på en enorm skatt av information och kunskap så nu är det nog många som tycker att du kan lägga ut texten lite mer.
Just denna klocka har jag haft i många år (säkert 10). Om jag inte minns fel så köpte jag den via tradera och inte till något direkt fyndpris
för den tiden. Jag har bara sett en variant med samma boett och tavla tidigare men då har den varit märkt BME. Däremot har man sett liknande konfigurationer av mer kända märken. Att de mer kända märkena landar på 10k+ tycker jag inte är så konstigt men på lilla Sverigiemaknaden så är jag rätt övertygad om att priset är bra mycket mindre än 10k även om jag kanske hade kunnat kräma ut någon tusing till eller så. Nåväl nu har den vandrat vidare och den nya ägaren är förhoppningsvis glad och nöjd och kan känna att det blev en bra affär. Jag grämer mig i vart fall inte (för ev missade tusenlappar) utan det är faktiskt viktigare att klockan hamnar i tryggt förvar och att ingen känner sig lurad.
Det precis som du misstänker, detta ur är inget som säljs som en Arsenal utan om en ommärkt Croton/Nivada aviator sea diver chronograph och då är inte varumärket på tavlan så viktigt. Visst är det lite svårare att söka på dem på tex ebay men samtidigt är de då lite roligare iom att de är ovanliga med den märkningen på tavlan. Dykarkronografer är heta på marknaden och det kan jag förstå. Därmed är priset som det är på dessa. Om sedan slutpriset skulle vara 8 eller 10' vet jag inte riktigt, vet inte hur hungriga och kunniga K&S är på dessa. Wasan du sålde håller inte alls samma klass boettmässigt.
Behöver givetsvis inte vara Croton som tillverkat, utan syftade på att det är samma klocka. Jag har em ommärkt Croton som är märkt just Croton i boetten.Lite intressant gällande teorin med tavelbyte från exvis Nivada, inte hört att ex JPB eller motsv gjorde så. De beställde ju egna tavlor och boetter efter eget varumärke. Säger inte att du har fel, har bara inte hört det förut.