• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

15EF07F7-0DE1-4498-A6E9-5C4FC9200509.jpeg
Den var inte dålig :) Fin!

• Like
Reactions: bvb
Lite större Cronometre Omega, Går exakt med manuell uppdragning en gång i veckan.
Vad vet du om denna? Min far hade den i urbutiken för att ställa uren efter.
Omega cronograf.JPG
Riktigt fin, och har för mig det gick en liknande/likadan på Kaplans kvalitetsauktion en en del pengar för ett tag sedan. Mer vet jag tyvärr inte.

Lite större Cronometre Omega, Går exakt med manuell uppdragning en gång i veckan.
Vad vet du om denna? Min far hade den i urbutiken för att ställa uren efter.
Omega cronograf.JPG

En chronometer med hoppand sekund från mitten av 40 talet,antagligen så har kina lacken mellan tavla och ytter ram spruckit och efter detta städats bort. Vacker klocka med avancerat verk.

Hej,

Är väldigt sällan in här i vintage.
Däremot har jag fått ett plötsligt sug efter en vintage kronograf, finns ju massvis med läckra modeller och märken.

Är det någon här som har några som helst tips på en hyfsad trevlig instegs kronograf som inte kostar skjortan? Vill börja med att testa lite och se ifall det här med vintage är något för mig.

Tillbaka
Topp