Fluted pushers, Breguet-numerals och snake-hands - fantastisk klocka. Fortsätt gärna att dela sådana här godbitarEn gammal Movado som skall på spa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fluted pushers, Breguet-numerals och snake-hands - fantastisk klocka. Fortsätt gärna att dela sådana här godbitarEn gammal Movado som skall på spa
Snake Hands låter som en maffia-torped.Fluted pushers, Breguet-numerals och snake-hands - fantastisk klocka. Fortsätt gärna att dela sådana här godbitar
Köpte min första vintagekronograf här på forumet. Fidelius med ett Valjoux 7765, Monnin -designad. Bytte stållänken till ett brunt läderband.
Gillar verkligen formen på boetten men ska försöka få den polerad och glaset bytt. Några tips på vem som kan göra jobbet här i Skåne?
Oooh, det är en 2915-x, jag förstår dig, själv skulle jag inte ens våga ha den på mig Vilken 2915 är det? Den är mycket fin, själv får jag nöja mig med min ’57 Trilogy SpeedyDen här trycktestades ok till 50m i samband med service. Men jag vågar inte duscha med den ändå
Det blev en helt ny klocka. Otroligt fin, grattis!Citerar mig själv här. Den här har varit på spa hos @McGyver och är numera ett par snäpp lite fräschare.
Eller nja, det var nog årets underdrift.
Jag låter bilderna tala för sig själva istället.
Ping @JohanSA vad tycker du?
Före:
Efter:
Boetten borstad och lasersvetsad, nytt glas (packningen under glaset skall bytas vid senare tillfälle)
Nytt läderband från @McGyver
Meh! Den där skulle ju till mig, inte börja nöta på den nu
Här kommer mina 5 vintage kronografer
Det blev en helt ny klocka. Otroligt fin, grattis!
Tack @Scaramanga Det är en 11630 med den, som jag har uppfattat det, ovanliga tavlan som har grå sub-tavlor isf. de som har vita sub-tavlor.Underbar samling Den sista är ju bara för läcker!
Min enda chronograph bleknar i jämförelse.
Riktigt nice. Kul att du lämnade in den och fick det ordnat!Citerar mig själv här. Den här har varit på spa hos @McGyver och är numera ett par snäpp lite fräschare.
Eller nja, det var nog årets underdrift.
Jag låter bilderna tala för sig själva istället.
Ping @JohanSA vad tycker du?
Före:
Efter:
Boetten borstad och lasersvetsad, nytt glas (packningen under glaset skall bytas vid senare tillfälle)
Nytt läderband från @McGyver
Det var den värd... gillade den redan vid köpet, men nu så... är den superfin!Riktigt nice. Kul att du lämnade in den och fick det ordnat!
Glad som en speleman efter att UPS precis har knackat på dörren
Sinn 101B från mitten av 70-talet i ett fantastiskt skick. Längtar verkligen till 103B är hemma igen.
Grym! Grattis
Ser kronan ut så där i innersta läget? Original för lättare hantering eller utbytt?Glad som en speleman efter att UPS precis har knackat på dörren
Sinn 101B från mitten av 70-talet i ett fantastiskt skick. Längtar verkligen till 103B är hemma igen.
Ser kronan ut så där i innersta läget? Original för lättare hantering eller utbytt?
Nice, välkommen till klubbenHämtade precis ut min första Kronometer Stockholm
TackarNice, välkommen till klubben