Läcker! Alltid gillat dessa!Senaste kronon på 3 olika band...
City chronograph aka poorman's Ed White straight lugs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läcker! Alltid gillat dessa!Senaste kronon på 3 olika band...
City chronograph aka poorman's Ed White straight lugs.
Tack, ja svårt att inte gilla denLäcker! Alltid gillat dessa!
Är den 3-kronor märkt?Mysiga dessa Minervor.
Jajjemen Säkert köpt av nån gubbe på ÖB förr. Hade legat i minst något decennium när jag köpte den, stendöd och utdömd. Sitter en fläskig Certina-krona på den sedan tidigare, men valde att behålla den som kuriosa.Är den 3-kronor märkt?
Väldigt fin är den Om du blir sugen på att byta bort den så vet du var jag finns Funderat på en sådan ett tagJajjemen Säkert köpt av nån gubbe på ÖB förr. Hade legat i minst något decennium när jag köpte den, stendöd och utdömd. Sitter en fläskig Certina-krona på den sedan tidigare, men valde att behålla den som kuriosa.
Det skålar vi på ! Viva Minerva!Kanske årets sista kalsongkväll på balkongen... Riktigt nöjd med att äntligen få hem sista skruven till urverket och fixat alla inställningar så kronografen lirar perfekt, skön känsla..
Valjoux 72 är riktigt trevligt att använda när det funkar som det skaKanske årets sista kalsongkväll på balkongen... Riktigt nöjd med att äntligen få hem sista skruven till urverket och fixat alla inställningar så kronografen lirar perfekt, skön känsla..
Ajjemen! Det var mindre trevligt när jag köpte den. Aldrig sett ett v72 i det skicket.. Skadade delar, saknade delar... Delar på fel plats. Ja en röraValjoux 72 är riktigt trevligt att använda när det funkar som det ska
Stiligt ur!
behöver serva min, var tar man sig om man bor i Skåne?
Vill helst inte skicka den så långt iväg.Stiligt ur!
Vill du ha en duktig urmakerimästare men kan tänka dig att skicka klockan så rekommenderar jag varmt Per-Erik på Olofsfors Ur .
Han har servat alla mina vintage-kronografer, både Heuer och Enicar, som haft behov och är duktig, noggrann och snabb!
Asså en ren intressefråga men hur vanligt är det med delar på fel plats? Jag kan nada om urverk men får man igen baklocket om grejer sitter fel?Ajjemen! Det var mindre trevligt när jag köpte den. Aldrig sett ett v72 i det skicket.. Skadade delar, saknade delar... Delar på fel plats. Ja en röra
Bra fråga. Inte jättevanligt, men det händer, och då fungerar oftast inte klockan särskilt bra. Man kan få dit dem och stänga locket på den här var många skruvar och fjädrar fel, och då funkar inte kronografen särskilt bra.Asså en ren intressefråga men hur vanligt är det med delar på fel plats? Jag kan nada om urverk men får man igen baklocket om grejer sitter fel?
Fattar (tror jag). Tack för svar!Bra fråga. Inte jättevanligt, men det händer, och då fungerar oftast inte klockan särskilt bra. Man kan få dit dem och stänga locket på den här var många skruvar och fjädrar fel, och då funkar inte kronografen särskilt bra.