• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Har man nu klocka får man faktiskt posta lite överallt :)

Sinn 104, så nu är det totalt 7st äldre kronografer i Sinn-samlingen.

528022CC-2C66-447D-B22F-32B241EF43FC.jpeg
BE885FB0-79D7-41CA-A389-5D0D64718C87.png
 
Mycket snyggt. Är Bund:en militär?

Tack! Sorry för sent svar. Helmut Sinn tog på sig att serva Heuers Bundeswehr-klockor under 80-talet och i samband med att de fasades ut från aktiv tjänst så köpte han upp klockor och satte Sinn-loggan på tavlan istället. Många 70- 80- och tidiga 90-tals-Sinn är ju något av gökungar. Helmut använde vad som fanns till hands och det är många som delar boett/tavla med referenser från andra tillverkare. Det var förvisso en annan tid än nu med flera tillverkare som delade boetter och tavlor till respektiva modeller.

IMG_20200720_131531.jpg


Min baksida men tidigare bild från säljaren som hade den innan mig.

1559830274361.jpg
 
Tack! Sorry för sent svar. Helmut Sinn tog på sig att serva Heuers Bundeswehr-klockor under 80-talet och i samband med att de fasades ut från aktiv tjänst så köpte han upp klockor och satte Sinn-loggan på tavlan istället. Många 70- 80- och tidiga 90-tals-Sinn är ju något av gökungar. Helmut använde vad som fanns till hands och det är många som delar boett/tavla med referenser från andra tillverkare. Det var förvisso en annan tid än nu med flera tillverkare som delade boetter och tavlor till respektiva modeller.

IMG_20200720_131531.jpg


Min baksida men tidigare bild från säljaren som hade den innan mig.

1559830274361.jpg
Tack för bra svar. Hade ingen aning om detta. Blir sugen på en så klocka nu.
 
Tillbaka
Topp