• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Sebastard

Vacheron
2FC35BB2-B0E0-4E64-B2F0-FC768EB867F1.jpeg
 

Pictor

Audemars
Häftig, du har en bra vraklåda då låter det som! Inte sett förut tror jag..
Vid 75 års ålder lite drygt, och inte haft flipparnerven på G sen nu, och ett klockintresse sen 13årsåldern så hamnar en del i gömslen, och lådan töjer sig som den klocktok man är. Men nu är det ordning på torpet, och man vet verkligen vad man ska spara. Ps. 30-40tals ur lever över alla trender... ett tips. Ds.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
04A50BA8-6D6C-43AC-804D-611386E83EFB.jpeg

5800EUR..

Och jag som tycker de kronmärkta som sålts på kaplans för 25-30k varit dyra.

Titta på övrigt utbud, brukar ligga 2-3 ggr för högt. Men hen säljer väl något så gör väl helt rätt.
Superfin och nyservad, men på tok för mycket för en Valjoux 72:a. Håller helt med @Aurum om att den är typ dubbelt så dyr som den borde vara! Men om något letat efter ett fint exemplar så kan det nog fungera. Jag handlar ju lite så ibland;-)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Titta på övrigt utbud, brukar ligga 2-3 ggr för högt. Men hen säljer väl något så gör väl helt rätt.
Ja deras klockor verkar ligga typ dubbelt så dyrt som jag tycker de borde kosta, men de tar väl fina bilder och når ut till många. Samt hittar fina exemplar så visst får de säkert en hel del sålt ändå.

Skönt att de mest bara är en hypad handlares priser och inte något generellt med dessa, jag tycker dessutom den kronmärkta är mycket roligare men denna lite tidigare med hastighets-skala på tavlan är också bra.
Superfin och nyservad, men på tok för mycket för en Valjoux 72:a. Håller helt med @Aurum om att den är typ dubbelt så dyr som den borde vara! Men om något letat efter ett fint exemplar så kan det nog fungera. Jag handlar ju lite så ibland;-)
Ja de är väl kanske inte jag som målgrupp de vill nå ut till eller sälja till ändå utan snarare de som har mycket pengar eller verkligen är ute efter fina exemplar och inte orkar lära sig/leta/vänta!
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ja deras klockor verkar ligga typ dubbelt så dyrt som jag tycker de borde kosta, men de tar väl fina bilder och når ut till många. Samt hittar fina exemplar så visst får de säkert en hel del sålt ändå.

Skönt att de mest bara är en hypad handlares priser och inte något generellt med dessa, jag tycker dessutom den kronmärkta är mycket roligare men denna lite tidigare med hastighets-skala på tavlan är också bra.

Ja de är väl kanske inte jag som målgrupp de vill nå ut till eller sälja ändå utan snarare de som har mycket pengar eller verkligen är ute efter fina exemplar och inte orkar lära sig/leta/vänta!
Jakten är ju oftast det roliga! Och känslan av att göra ett fynd. Men som sagt ibland klipper jag till när jag faller pladask för en ett fint exemplar av en modell jag spanat efter ett tag. Men inte om den är dubbelt så dyr som den borde vara;-) Å andra sidan kan ju sådana försäljningar bidra till en pris/värdeökning på sikt. Om en inte vill kunna flippa snabbt så kan ju det vara OK!
 
Topp