• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

Har en Trimbach Revervs personell Pinot Gris från 1998 i vinkylen. Hur länge till vågar man låta den ligga?
Drack den här i julas. Galet bra och på topp, har du tur är din också bra fortfarande, men hade inte chansat på längre lagring.
IMG_0289.JPG

Provade dessa viner med en vän ikväll.
Dunn Howell Mountain 1994 underbar balans, klassisk cabernet karaktär med toner av djup fin frukt en aningen mint, över 22 år gammalt så vitalt.
Andrew Will Champoux Vineyard 2007, fylligt med toner av läder, mörk frukt och fina strama tanniner.
IMG_0483.JPG

Efter att ha varit på ett par vinglas provningar så har jag grämt mig över att ha en standarduppställning med bara en sort rött och ett en sort vitt, det ÄR grym skillnad på rätt glas till rätt vin. Så när tillfälle dökupp så blev det äntligen en beställning. Kartongen var förstor för hissen.. :banghead:
IMG_0595.JPG

Glasen var från Ridel:
IMG_0598.JPG

Laguppställning:
IMG_0602.JPG

Blir att korka upp några pavor och prova ikväll! :)

Fantastisk middag i helgen på babette med några otroliga viner som dessutom var årsviner! Monte Bellon var verkligen fantastisk med mörka dofter och smaker, hade åldrats väldigt bra. Meursault också otroligt bra
IMG_4266.PNG

IMG_4268.PNG

IMG_4267.PNG

Senast ändrad:
Finns det något intresse för att styra upp en vinprovning/gtg i Sthlm? Förslagsvis på Grappe, de har två intressanta provningar i mars, först Bordeaux & Bourgogne och sedan sydafrika. Har för mig att det ligger på ca 350kr sen så kan jag boka ett rum åt oss efteråt så kan vi öppna några egna flaskor :)

Finns det något intresse för att styra upp en vinprovning/gtg i Sthlm? Förslagsvis på Grappe, de har två intressanta provningar i mars, först Bordeaux & Bourgogne och sedan sydafrika. Har för mig att det ligger på ca 350kr sen så kan jag boka ett rum åt oss efteråt så kan vi öppna några egna flaskor :)

Vilka datum är det? Om det passar är jag tokpå :)

Är på! :)

Är det druvans vinprovning?

Kvällens viner. Borgogno Barolo 1964 fantastiskt vin för sin ålder, toner av läder, cigarrbox och en härlig mogen mjuk eftersmak.
IMG_0082.JPG

Bourgogne Blanc 2006 från Domaine Comte Georges de Vogue underbar smörighet med balanserad fatton, fin mineralton, härlig stramhet och en lång eftersmak, bland det bästa vita Bourgogne jag druckit på bra länge.
IMG_0083.JPG

En flaska mousserande rosé får bli kvällens sällskap, behöver egentligen något starkare för att dämpa smärtan av att behöva genomlida Melodifestivalen då familjen absolut vill se det.
IMG_8176.JPG

Tillbaka
Topp