Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt klart sämsta vinflaskorna att få plats med i kylen. Vad är det för burk du har i kylen?Jo men de går ej in dubbla rader utan ett jäkla pusslande... Tar man de högsta flaskorna är det helkört.
Beluga?Helt klart sämsta vinflaskorna att få plats med i kylen. Vad är det för burk du har i kylen?
Har du druckit andra Libaneser och har något att jämföra med?Kvällens vin, först ut var ett libanesisk vin, 75% cabernet, tillfälligt släpp på SB, riktigt trevlig, följdes av en Barolo som rekommenderats i tråden, annan karaktär men gott det också, och prisvärt för att vara en Barolo .
Har du druckit andra Libaneser och har något att jämföra med?
Håller med. Musar är mycket bra. 2013 var en mycket bra årgång.Har druckit Chateau Musar tidigare, det mest kända vinet från Libanon, samma område (Bekaadalen) och Cabernet som bas, lite mer tryck i Musar men det kostar också lite mer.
Foie gras.Helt klart sämsta vinflaskorna att få plats med i kylen. Vad är det för burk du har i kylen?
Jag har druckit den och det är ett fantastiskt vin
Köpte 2, ska bli spännande att testa. Lagra den andra flaskan eller?Finns kvar flaskor på många ställen
Aalto 2019 | Systembolaget
Komplex smak med tydlig rostad fatkaraktär, inslag av plommon, kakao, mörka körsbär, kaffe, fikon, svartpeppar och vanilj.www.systembolaget.se
Ja, den var najs, men provade en bättre med en clown på som Climat tar in, kommer inte ihåg Domainen.Någon som testat?
2 vänner till mig som driver climat, kan kolla med domJa, den var najs, men provade en bättre med en clown på som Climat tar in, kommer inte ihåg Domainen.
Ja, Ben och Avve e änna goa gubbar.2 vänner till mig som driver climat, kan kolla med dom
Verkligen!Ja, Ben och Avve e änna goa gubbar.
Yes blev saltwater denna gången, är den bra så testar jag nog deras Glengarry som enligt producenten själv är det vinet som fått bäst recensioner. Samma peng för båda men tyckte saltwater låter intressantare av de omdömen som jag har läst.
Tycker doften lugnade sig lite dag 2 men första dagen kände jag röda bär, körsbär, rök, gummi och lite kryddighet men det var också något i doften som var svår att sätta fingret på.vad tyckte du om doften?
Sambon tyckte den luktade gammal sko
Läste jag på finewines så var det väldigt varierande omdömen på doft
Den var minst sagt speciell
Jag är total nybörjare men tyckte det doftade precis som när nån smyger in en besk grön paprika i en annars god salladTycker doften lugnade sig lite dag 2 men första dagen kände jag röda bär, körsbär, rök, gummi och lite kryddighet men det var också något i doften som var svår att sätta fingret på.
@johpe Riedel Veritas Cabernet till höger? Glaset jag bälgar Rioja ur ikväll