• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

Btw, kommer en magisk GG Riesling på släppet imorgon från Leitz som har genomgått en lätt uppfostran på ekfat. Även den från 2019. Har bara testat 2016 men den var otrolig så jag är nyfiken på vad -19 har att ge.

Kvällens vin, först ut var ett libanesisk vin, 75% cabernet, tillfälligt släpp på SB, riktigt trevlig, följdes av en Barolo som rekommenderats i tråden, annan karaktär men gott det också, och prisvärt för att vara en Barolo 👍.

IMG_20211126_211352.jpg

Har druckit Chateau Musar tidigare, det mest kända vinet från Libanon, samma område (Bekaadalen) och Cabernet som bas, lite mer tryck i Musar men det kostar också lite mer.
Håller med. Musar är mycket bra. 2013 var en mycket bra årgång.

Om jag inte är ute och cyklar så körde @Oscaro en vertikal där de kom fram till att 2013, subjektivt så klart, piskade det mesta, även viner från millenniumskiftet från Musar.

Edit:
Såg även att jag har en flaska av Chateau Kefraya 2014 kvar. Även den från Bekaa. Vilken var riktigt bra också.
2016 på bolaget nu.

Yes blev saltwater denna gången, är den bra så testar jag nog deras Glengarry som enligt producenten själv är det vinet som fått bäst recensioner. Samma peng för båda men tyckte saltwater låter intressantare av de omdömen som jag har läst.:)

vad tyckte du om doften?
Sambon tyckte den luktade gammal sko
Läste jag på finewines så var det väldigt varierande omdömen på doft
Den var minst sagt speciell :)

• Like
Reactions: JDQ
vad tyckte du om doften?
Sambon tyckte den luktade gammal sko
Läste jag på finewines så var det väldigt varierande omdömen på doft
Den var minst sagt speciell :)
Tycker doften lugnade sig lite dag 2 men första dagen kände jag röda bär, körsbär, rök, gummi och lite kryddighet men det var också något i doften som var svår att sätta fingret på.:)

Tycker doften lugnade sig lite dag 2 men första dagen kände jag röda bär, körsbär, rök, gummi och lite kryddighet men det var också något i doften som var svår att sätta fingret på.:)
Jag är total nybörjare men tyckte det doftade precis som när nån smyger in en besk grön paprika i en annars god sallad 😂
Men gummi absolut

• Like
Reactions: JDQ
@johpe Riedel Veritas Cabernet till höger? Glaset jag bälgar Rioja ur ikväll 🤙
received_2744851715819882.jpeg

Nej, faktiskt inte, det är Riedel Performance Riesling, som anses som lite av ett universal glas från vad jag hört o läst i vin-svängen.

Passade på att köpa några på rea för att prova o se vad jag tyckte:

(initialt är det lite klumpigare känsla jämfört med Zalto, vilket kanske inte är så konstigt för Zalto är ultra tunna, men doften skulle ev faktiskt kunna vara bättre i Riedel glaset, iaf för detta vin)

Tillbaka
Topp