Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Provat Georges Descombes? Brukar köpa genom caviste och täcker åtminstone min årskonsumtion. Brukar vara mycket gott.Tjuvöppnade kvällens vin. Ska käka sushi men sambon var varken sugen på champagne eller vitt så fick bli en Gamay. Tycker vinet var riktigt bra, inte druckit så mycket Beaujolais tidigare men detta är garanterat det bästa.
Nice! Den har jag funderat på många gånger... Omdöme?Mitt kvällsvin.
Klart bättre än 2008an som jag drack i somras. 94Nice! Den har jag funderat på många gånger... Omdöme?
Har kikat på det släppet tidigare men aldrig slagit till. Men efter ikväll får det definitivt bli ett försök att knipa en sådan låda nästa gång den kommer.Provat Georges Descombes? Brukar köpa genom caviste och täcker åtminstone min årskonsumtion. Brukar vara mycket gott.
En personlig favorit. Extremt prisvärdTjuvöppnade kvällens vin. Ska käka sushi men sambon var varken sugen på champagne eller vitt så fick bli en Gamay. Tycker vinet var riktigt bra, inte druckit så mycket Beaujolais tidigare men detta är garanterat det bästa.
Behövde lite enklare viner för omedelbar och okomplicerad konsumtion. Pling sa det i telefonen och vivino körde någon form av höstrensning. Perfekt, bara att beställa. Först ut är denna som efter rabatt betingade ett pris om 150kr flaskan. Gott är det med fat, katrinplommon och kryddor på näsan. Torr och kraftfull i munnen med fina taniner och vegetala toner i eftersmaken.
Vettigt och vettigt. Ropiteau Chablis funkar.För en relativt okräsen publik, finns det vettiga BIB på Systemet? Och isåfall vilka?
Slut på lokala bolis men har beställt till landstället. Hoppas bara det hinner fram till fredag...Rekommenderar denna för omedelbar och okomplicerad konsumtion, Plateau des chenes 2019, tillfälligt släpp på SB, 159 kronor, lättgillat och tillgängligt.
Slut på lokala bolis men har beställt till landstället. Hoppas bara det hinner fram till fredag...
Finns det på bolaget? Blev många "oklara" träffar när man sökte på Morgon där.Tjuvöppnade kvällens vin. Ska käka sushi men sambon var varken sugen på champagne eller vitt så fick bli en Gamay. Tycker vinet var riktigt bra, inte druckit så mycket Beaujolais tidigare men detta är garanterat det bästa.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/morgon-5061601/ verkar vara rätt slutsåldFinns det på bolaget? Blev många "oklara" träffar när man sökte på Morgon där.
Min förvirring uppstår för att på Systembolagets hemsida står det:https://www.systembolaget.se/produkt/vin/morgon-5061601/ verkar vara rätt slutsåld
Den jag drack var Jean Foillard och fanns som tillfälligt sortiment i våras har jag för mig så den som länkas ovan är en annan flaska har för mig att dem tog 299krMin förvirring uppstår för att på Systembolagets hemsida står det:
Producent: "Jean-Marc Burgaud" på den sidan du länkade.
Medan på etiketten på den bilden du la in står det "Jean Foillard" vad jag kan se...
Bra tips!!Jag köpte Descombes på Decantalo senast. Bra pris och finns tillgängliga. Sommaren 2019 var jag på plats hos Descombes. De pratade bara franska, man fick absolut inte smaka nåt, men man fick plocka fritt på deras lager, även gamla årgångar. Allt kostade 19€ flaskan (tror jag) och de tog bara cash.