Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sushi om du snålar lite med wasabin Skaldjurspasta eller annan krämig pasta med sås som inte är tomatbaserad funkar också fint!Lite nytt. Tips på mat till Condrieu? Har inte druckit förrut.
Halvlurigt, ofta är syran lite låg. Tagiatelle aux escargots, klassikern från Chez Janou i Paris är en go matchning.Lite nytt. Tips på mat till Condrieu? Har inte druckit förrut.
Ska vi dela? Fyller också 35 i februari nästa årBlir bra till 35-års dagen i februari
Giacomo Grimaldi Barolo Piccole Vigne 2016. 250kr BS. Nuvarande årgång är nog 2017.
Har druckits över tre dagar till Pasta Arrabiata, Lammlägg med ratatouille och oxfilé provencale. Svingott. Går utmärkt att dricka nu men kan säkert ligga 10år. Nytt husvin
Fyller du på samma dag så skickar jag en flaskaSka vi dela? Fyller också 35 i februari nästa år
Fyller mellan 12e och 14eFyller du på samma dag så skickar jag en flaska
Du ligger ca en vecka föreFyller mellan 12e och 14e
Har köpt denna som korkas upp på min dag. Är det samma dag som din måste vi ses och dela på båda!
Saltwater eller vad heter den? Tror jag har en beställd som ligger och väntarFortsätter jakten på prisvärd pinot.
Yes blev saltwater denna gången, är den bra så testar jag nog deras Glengarry som enligt producenten själv är det vinet som fått bäst recensioner. Samma peng för båda men tyckte saltwater låter intressantare av de omdömen som jag har läst.Saltwater eller vad heter den? Tror jag har en beställd som ligger och väntar
Jag har köpt också. Finewines.se gör att man köper mer, men kvalitativt.Fortsätter jakten på prisvärd pinot.
Får inte flaskorna plats liggandes i din vinkyl? Äger ingen själv, men det låter ju jättetrist om så är fallet.Hur förvarar ni era höga Mosel/Rheingau/Alsace flaskor? Då menar jag i första hand de riktigt höga asen, till vänster på bilden. Är ju bökigt något så jävulskt i vinskåp/kyl. Någon som har något klurigt tips?
Jo men de går ej in dubbla rader utan ett jäkla pusslande... Tar man de högsta flaskorna är det helkört.Får inte flaskorna plats liggandes i din vinkyl? Äger ingen själv, men det låter ju jättetrist om så är fallet.
Min riesling passar bra i mitt vinställ, inga konstigheter att ha de liggandes där. Inför konsumption blir de liggande i kylskåpet, får inte plats om de står upp.
Jahaja, då förstår jag... Du får vara positiv och glädjas åt att det inte är magnumflaskorJo men de går ej in dubbla rader utan ett jäkla pusslande... Tar man de högsta flaskorna är det helkört.
MorgonKvällens. Mycket gott och extremt klunkbart.
Den tar jag till våren
Bra köp! Tycker att en Spätlese från Mosel är ett av de bästa (och mest underskattade) allroundvinerna där ute. Jag testade just den du du har på bild under förra veckan och ja, det är ju en grym årgång som du kan hålla på i evigheter om du vill. Men de är ju så smarriga som unga också. Bra typisk mosel-flinta-rökighet och en syra som kan skära genom metall.Blev en låda av dessa. Bra producent, grosse lage, spätlese och bra årgång för 219 pix. Har inte prövat men tror inte jag köpt grisen i säcken. Har en Auslese från Juffer Sonnenuhr påväg åsså. Någon som provat dessa?