Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade gått på Zalto denk'Art Universal (är partisk då det är de jag har till mitt normala drickande av vitt o rött vin där jag är ute efter att smaka/känna vinet så bra som möjligt). Sen har jag full uppsättning Orrefors för att duka fina bord med vid bjudningar.
Jag har också 1 st Gabriel Standard som jag jämfört side-by-side (samma vin o temp o.s.v.) med mina Zalto vid ett flertal tillfällen just för att se om jag borde byta eller köpa på mig ett gäng sånna oxå. Och sammanfattningen av det är att smak och doftmässigt är de väldigt lika, i ngt fall (ett vitt vin) så tyckte jag att Gabriel gav mer tydliga dofter medan i ngt annat fall så tyckte jag att Zalto gav ett fylligare intryck i doften (rött vin). Känsla av drycken i mun är för mig identisk.
MEN där i mot skulle jag gå på Gabriel Gold edition om jag skulle kört på Gabriel Glass istället för Zalto, för när man jämför ett ultra-tunt o lätt Zalto glas med Gabriel Standard så känns Gabriel Standard tjockt, tungt och klumpigt. Även i munnen är Zaltos ultra-tunna kanter mycket trevligare enligt mig. Gabriel Gold edition ska ju vara riktigt tunna och lätta oxå så då blir de säkert mer lika Zalto, men då är väl Gold betydligt dyrare än Zalto har jag för mig...
TL;DR kör på Zalto, fantastiska glas! (och så Lehmann Jamesse Grand Champagne för skumpa).
Såg att weinfurore hade dem inne för någon dag sedan.Zalto är helt fantastiska men oerhört sköra. Frustrerande att de inte går att få tag på längre... Någon som vet varför?
Tror bara det handlar om leveransproblem och bristvaror som allt annat i världen för tillfället. (har hittills inte lyckats ta sönder ett enda Zalto glas så tycker inte de är så farligt sköra)Zalto är helt fantastiska men oerhört sköra. Frustrerande att de inte går att få tag på längre... Någon som vet varför?
Tack för tipset Beställde några styckenSåg att weinfurore hade dem inne för någon dag sedan.
edit: universal, bourgogne och Bordeaux i alla fall
Är det 18 på Veraton? Och hur var den? Har några flaskor men inte öppnat någon änKvällens första och andra vin.
Yes 18. Mycket gott och går definitivt att dricka nu. Orkar du vänta skulle jag nog börja tulla om ett år dock.Är det 18 på Veraton? Och hur var den? Har några flaskor men inte öppnat någon än
Den där är rätt skaplig vill jag minnas, länge sen jag drack den nu, Kontrar med amerikanskt:Sida 3, not good enough Kvällen bjöd på Spanskt
Bra Zinfandel är underskattat!Den där är rätt skaplig vill jag minnas, länge sen jag drack den nu, Kontrar med amerikanskt:
Ja den är riktigt trevlig, bra ålder för att drickas.Den där är rätt skaplig vill jag minnas, länge sen jag drack den nu, Kontrar med amerikanskt:
Tycker deras Bosconia Reserva -09 är vassare och till ett lägre pris.Tondonia Reserva på halvflaska till middagen. Mycket syra och bra taninbett. Gott men bör nog ligga längre. Och då är ändå detta en halvflaska...
Har inte prövat den. Får ta och beställa. Tycker Cubillo i jämförelse levererar mer per krona också, även om det inte är ett lika bra vin.Tycker deras Bosconia Reserva -09 är vassare och till ett lägre pris.
Skönt att det var lite dålig efterfrågan på Shafer idag så man hann med att få några!
Relentless är min favorit så det blev det självklart! One Point Five är också helt fantastisk! Blir att prova TD-9 nu för första gången, så det ska bli intressant! Beställde även Chardonnayen som jag inte heller provat tidigare!Har inte druckit nåt från Shafer, vad shoppade du loss på, är det Relentless som gäller?
Funderade själv på chardonnayen, är den ett vettigt köp?
Fingrade på de röda men bestämde mig till slut för att bara ta Chardonnay, är mer sugen på Cattle King den 18/3.Relentless är min favorit så det blev det självklart! One Point Five är också helt fantastisk! Blir att prova TD-9 nu för första gången, så det ska bli intressant! Beställde även Chardonnayen som jag inte heller provat tidigare!