• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

Har ingen bättre bild men 72 euro på ett tyskt stekhus var ett fynd. Otroligt trevligt vin

D82F5E19-162F-454F-AD8C-A93BCF517C28.jpeg

Kvällens vin till stora havskräftor. Mineral, skaldjur, bra syra, men mjuk i eftersmaken, saknar den där riktiga skaldjur-mineral attacken man fick förr.

Dåligt drag i tråden. Se till att lägga upp det ni dricker. Måste ju inte vara drc för att posta 😏
Har varit ledig i veckan så blivit lite vin. Sammanfattningsvis kan man väl säga att alla var bra men att det är extra kul med okända druvor och att österikiskt vitt som vanligt är jävligt prisvärt.
IMG_20220511_141714.jpg
IMG_20220513_171040.jpg
IMG_20220512_152207.jpg

Dåligt drag i tråden. Se till att lägga upp det ni dricker. Måste ju inte vara drc för att posta 😏
Har varit ledig i veckan så blivit lite vin. Sammanfattningsvis kan man väl säga att alla var bra men att det är extra kul med okända druvor och att österikiskt vitt som vanligt är jävligt prisvärt.
IMG_20220511_141714.jpg
IMG_20220513_171040.jpg
IMG_20220512_152207.jpg
Hur var Sabelli-Frisch? Jag köpte också en flaska efter att den blev månadens flaska.

IMG_20220511_141714.jpg
IMG_20220513_171040.jpg
IMG_20220512_152207.jpg
Blev bjuden på det vita i veckan, var väldigt överraskad hur bra det levererade utifrån priset.

IMG_20220511_141714.jpg
IMG_20220513_171040.jpg
IMG_20220512_152207.jpg
Nice, Brukar storgilla Grüner Veltliner!

Går utanför min comfort zone och korkade upp en flaska riktig hipsterdricka. Vignoble de Rêveur Artisan, skalmacererad Gewürztraminer och Pinot Gris från Alsace.

Är det väldigt gott? Njaeee, men det är jävligt intressant och det kan ofta vara gott nog. Lätt och juicy, smakar apelsin och jordgubbe, men samtidigt är det kryddigt, spritsigt, friskt och har en lätt strävhet. Ingenting jag tutar i mig en hel flaska av under en kväll men jäkligt kul bjudvin och en flaska att sitta och prata om vid bordet.
IMG_20220518_193901.jpg

Går utanför min comfort zone och korkade upp en flaska riktig hipsterdricka. Vignoble de Rêveur Artisan, skalmacererad Gewürztraminer och Pinot Gris från Alsace.

Är det väldigt gott? Njaeee, men det är jävligt intressant och det kan ofta vara gott nog. Lätt och juicy, smakar apelsin och jordgubbe, men samtidigt är det kryddigt, spritsigt, friskt och har en lätt strävhet. Ingenting jag tutar i mig en hel flaska av under en kväll men jäkligt kul bjudvin och en flaska att sitta och prata om vid bordet.
IMG_20220518_193901.jpg
Kul. Klippte ett par flaskor bara för att prova eftersom ngn hissade det på finewines.se. Blir spännande, har rätt låga förväntningar då de tidigare orangea naturviner jag provat varit skitäkliga för mina smaklökar.

(det senaste var Nestarec Gin Tonic som hyllats som fan av alla hipsters o kännare, men det gick ju fan inte att dricka!)

IMG_20220518_193901.jpg
Återkopplar ang. den här flaskan. Naturvin och osvavlad som det är så höll det riktigt dåligt i kylen. Tog ett glas nu efter två dagar och gud vad det blivit dåligt. Drick upp den samma kväll om ni korkar upp en butelj!

IMG_20220518_193901.jpg

20220526_162843.jpg

Jävla skit hockey, men håller med om typ allt du skrev. Tyckte vinet var rätt ok iaf, oceaner bättre än Nestarec GT.

Tillbaka
Topp