Notorious Niklas
Silver
Vilket bolag?Bästa zinfandel i systemets ordinarie?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket bolag?Bästa zinfandel i systemets ordinarie?
Bästa zinfandel i systemets ordinarie?
Göteborg eller beställaVilket bolag?
Tack, Johan lidby brukar ju ha kollSeghesio
Sonoma Zinfandel
22562
Bästa jag testat som finns på många bolag.
Instämmer med ovan, Seghesio gör bra Zinfandel! Kika på Ridge Geyserville & Lytton Springs annars! Blends dock.Göteborg eller beställa
Nice med lite ordentlig klass på afterskin!!Afterski
Klippte oxå 2 flarror av den eftersom den rekommenderades här, ska se om jag kommer loss till att testa en i helgen.
Jag brukar köra ishink 10 min, ta 1 glas sen ut med flaskan och ta dom sista 2 utan ytterligare kyling. Perfekt varje gång!Klippte oxå 2 flarror av den eftersom den rekommenderades här, ska se om jag kommer loss till att testa en i helgen.
Ngn som har tips på bäst serveringstemperatur? (jag själv gissar på liiite kallare än vanligt/kraftigare rödvin)
Runt 16 graderJag brukar köra ishink 10 min, ta 1 glas sen ut med flaskan och ta dom sista 2 utan ytterligare kyling. Perfekt varje gång!
Edit: om man börjar i rumstemp dvs
Knep ett gäng Sybille Kuntz. Har alldeles för lite sött i källaren Fanns gott om Artemis kvar på Hansa i Malmö när jag var nere där på lunchen. Det ska ha släppts 1200 flaskor Artemis. Men det kanske bara var 167 allokerat till onlinesläppet?Hann med att få 3st Artemis! Släpptes bara 167st. Även 50kr billigare per flaska än förra året! Kul kul! Någon mer som hann med?
Yes! Ursäkta min otydlighet, onlinesläppet!Knep ett gäng Sybille Kuntz. Har alldeles för lite sött i källaren Fanns gott om Artemis kvar på Hansa i Malmö när jag var nere där på lunchen. Det ska ha släppts 1200 flaskor Artemis. Men det kanske bara var 167 allokerat till onlinesläppet?
Tips på det du redan gillar.Behöver lite omväxling i mina vinval. Ge mig ert bästa tips i prisklass upp till 400:- Både rött och vitt Som referens så är jag en sucker för Pinot och knastertorr Riesling (ja jag vet inte speciellt nyskapande) men som sagt så vill jag upptäcka lite nytt
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/ver-sacrum-7264601/Behöver lite omväxling i mina vinval. Ge mig ert bästa tips i prisklass upp till 400:- Både rött och vitt Som referens så är jag en sucker för Pinot och knastertorr Riesling (ja jag vet inte speciellt nyskapande) men som sagt så vill jag upptäcka lite nytt
Stort tack! Blir att lägga en beställning ikvällhttps://www.systembolaget.se/produkt/vin/ver-sacrum-7264601/
Låt inte druvtypen lura dig. Man har kört en väldigt snabb maceration och sedan jäsning med kolsyremetoden för att få till ett relativt lätt och spänstigt vin med en riktigt fin syra och mineralitet (tänk typ Fleurie eller likn. cru beaujolais) för en lagom liten slant.
Pinot men inte pinot?
Kör på rött från Jura.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/cotes-du-jura-poulsard-9226401/
Väldigt likt PN men ändå så olikt på samma gång. Svintrevligt vin som du inte behöver vänta på utan kan dricka ungt.
Annars tänker jag att en bra Etna rosso aldrig är fel, eller bianco för den delen (Girolamo Russo är en bra producent. Även Gaja gör en spännande etna-tolkning).
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/a-rina-5140201/
GR's instegsvin, 'a Rina. En bra inkörsport till tyngre etna-missbruk.
Glengarry och Ver Sacrum beställda. Ville köra Jura och Etna med men var tvungen att beställa flera så försöker få med lite vänner på beställningenStort tack! Blir att lägga en beställning ikväll
Kul! Berätta vad du tycker om dem när du testatGlengarry och Ver Sacrum beställda. Ville köra Jura och Etna med men var tvungen att beställa flera så försöker få med lite vänner på beställningen
Champagne, Riesling och Chablis. Har hållt igen en del, kan lätt balla ur genom FOMO.Vad har ni köpt på er 2022 från bolaget, slängt ner i källaren för lagring o framtida konsumtion?
För mycket champagne...Vad har ni köpt på er 2022 från bolaget, slängt ner i källaren för lagring o framtida konsumtion?